Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Am:ssa opiskelevat tai siellä opiskelleet, paljonko teitte kesällä itsenäisiä opintoja?

Hoitsu
12.04.2022 |

Kysymys siis niille jotka ovat opiskelleet myös kesällä. Ei tarvitse vastata, että ei ottanut lainkaan kesäksi opintoja

Itse aloitin tammikuussa sairaanhoitajan opinnot monimuotona ja teen siis samalla 70% työaikaa. Tai no otan kyllä lisää vuoroja jos vain on tarjolla ja sopii mun aikatauluihin eli aika lähelle 100% mennään melkein joka listassa.

Kesällä teen 100% töitä koska kesäloma mulla on jo toukokuussa. Kesäksi otin useamman kurssin itsenäisesti suoritettavaksi, että saan nopeutettua opintoja. Laskin, että yhteensä noista tulee 21op. Tekisi mieli vielä ottaa jokin kurssi, mutta ehkä tässä on tarpeeksi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut aiemmiksi kesiksi kuin n. 10 opintopistettä kun halusin nauttia myös kesästä. 100% työajan ohessa teen opintoja. Tänä kesänä ei ole yhtään opintoja ja se tuntuu ihanalta! 

Vierailija
2/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

150p tein. Mutta tein muutenkin hurjaa vauhtia. Valmistuin kahdessa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut aiemmiksi kesiksi kuin n. 10 opintopistettä kun halusin nauttia myös kesästä. 100% työajan ohessa teen opintoja. Tänä kesänä ei ole yhtään opintoja ja se tuntuu ihanalta! 

Tuntuu varmasti ihanalta! Tiedän, että tulee olemaan rankkaa tehdä täysipäiväisesti töitä ja saada nuo kurssit suoritettua. Teen kolmivuorotyötä, että pitää suunnitella mitä suorittaa ja koska. Meillä yövuorot on hiljaisia joten ehkä yölläkin saa tehtyä jotakin jos vain jaksaa tehdä. Yövuorojen aikana en yleensä päivällä jaksa mitään tuollaisia kun sitä yrittää nukkua tarpeeksi ja siinä välissä syödä ruokaa. 

Pitää tehdä oikein kalenteriin aikataulutusta. 

Vierailija
4/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein SH YAMK opintoja 100% työajan ohessa 55 op 6kk aikana. Kesän kurssit lienee kaikki täysin etänä, niin varmasti onnistuu tuo suunnittelemasi. Pidät vaan jonkinlaisen "kurin " itselläsi että tietyt tunnit opiskelet täysillä, ja tuotat ne tehtävän vastaukset, ja pidät sitten ihan kokonaisia päiviä vapaata myös kesällä. Työmatkat hyötykäyttöön, kuuntelet kursseja silloin. 

Vierailija
5/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150p tein. Mutta tein muutenkin hurjaa vauhtia. Valmistuin kahdessa vuodessa.

Hyvänen aika! Ei mulla riittäisi aika tuollaiseen. 

Mä opiskelen sairaanhoitajaksi ja normaalisti koulutus kestää 3,5 vuotta. Koulu ei suosittele suorittamaan alle 3 vuodessa koska sitten ei ole pätevyyttä työskennellä Euroopassa. Vähintään se kolme vuotta pitäisi olla koulun kirjoilla. Ongelmaksi muodostuu myös harjoittelujen suorittaminen koska niitä ei voi tehdä kesällä ja koulu on hyvin nihkeä joustamaan aikatauluista muutenkin.

Vierailija
6/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ koulu on am?

Vierailija
7/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein SH YAMK opintoja 100% työajan ohessa 55 op 6kk aikana. Kesän kurssit lienee kaikki täysin etänä, niin varmasti onnistuu tuo suunnittelemasi. Pidät vaan jonkinlaisen "kurin " itselläsi että tietyt tunnit opiskelet täysillä, ja tuotat ne tehtävän vastaukset, ja pidät sitten ihan kokonaisia päiviä vapaata myös kesällä. Työmatkat hyötykäyttöön, kuuntelet kursseja silloin. 

Kyllä, nämä kaikki kesän kurssit on etänä ja saa suorittaa omaa tahtia. Pakko tosiaan pitää kuri itsellä, että kaikki tulee myös suoritettua. Pitää heti toukokuussa aloittaa näitä tekemään kun kurssit aukeaa. Vapaata pitää kyllä myös olla, että jaksaa paahtaa. Syksyllä katsotaan opon kanssa lisää itsenäisiä kursseja ja yhden kurssi menen suorittamaan päiväryhmäläisten kanssa, että pääsen sitten tietylle harjoittelujaksolle kevätlukukaudella -23.

Mun työmatka on autolla viitisen minuuttia, että siinä ajassa ei paljon ehdi kuunnella. :D Kesällä toki voi mennä pyörälläkin, mutta en mä opi sillä, että vain kuuntelen. Noissa kursseissa vielä yleensä kamalia lukijoita ja on niin puuduttavaa. Mä opin paremmin kun luen ja teen omia muistiinpanoja joita sitten myöhemmin luen.

Vierailija
8/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ koulu on am?

No jos yhtään viitsisit aloitusta lukea niin tajuaisit, että kyse on amk:sta eli ammattikorkeakoulusta. Yksi kirjain jäänyt epähuomiossa pois.

Vierailija
9/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin tuossa sit tulee opiskelultua? Vai onko niin, että tekee vain pakolliset tehtävät ja nekin sinnepäin? Omassa ryhmässä on useampi jotka tekee töitä koulun ohella. Parilla näyttää homma sujuvan ok. Sit on näitä jotka koko ajan valittaa tehtävien ym määrästä, pyytää deadlineihin lykkäystä, labrapäivinä ei ole kunnolla perehtynyt asioihin, ei sovi yhteisesti sovittavat koepäivät koska on silloin työvuoro, ryhmätehtävissä osallistuminen ainakin yhdellä on ihan olematonta... Opettajat on sanoneet useasti yhteisesti että kannattaa harkita opintovapaan tms ottamista, että voi keskittyä opintoihin eikä tule liian rankkaa, jolloin oppiminen kärsii. Uskon että he ovat nähneet jo lieveilmiöt. Monimuoto-opinnot on hyvä vaihtoehto, mutta osa tuntuu kuvittelevan että ne sh-opinnot on vaan yksi kirjekurssi mikä käydään töiden ohella. Millasia hoitajia heistä valmistuu?

Itse kysymykseen, teen 5 op kesäkuussa. Heinäkuun lomailen.

Vierailija
10/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ koulu on am?

No jos yhtään viitsisit aloitusta lukea niin tajuaisit, että kyse on amk:sta eli ammattikorkeakoulusta. Yksi kirjain jäänyt epähuomiossa pois.

uuppsss potilas kuoli, jäi vahingossa yks piuha pois....

Vierailija
11/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh-opiskelija kirjoitti:

Kuinka hyvin tuossa sit tulee opiskelultua? Vai onko niin, että tekee vain pakolliset tehtävät ja nekin sinnepäin? Omassa ryhmässä on useampi jotka tekee töitä koulun ohella. Parilla näyttää homma sujuvan ok. Sit on näitä jotka koko ajan valittaa tehtävien ym määrästä, pyytää deadlineihin lykkäystä, labrapäivinä ei ole kunnolla perehtynyt asioihin, ei sovi yhteisesti sovittavat koepäivät koska on silloin työvuoro, ryhmätehtävissä osallistuminen ainakin yhdellä on ihan olematonta... Opettajat on sanoneet useasti yhteisesti että kannattaa harkita opintovapaan tms ottamista, että voi keskittyä opintoihin eikä tule liian rankkaa, jolloin oppiminen kärsii. Uskon että he ovat nähneet jo lieveilmiöt. Monimuoto-opinnot on hyvä vaihtoehto, mutta osa tuntuu kuvittelevan että ne sh-opinnot on vaan yksi kirjekurssi mikä käydään töiden ohella. Millasia hoitajia heistä valmistuu?

Niin sä et tunne mua joten älä oleta mitään ja vertaa sun luokkakavereihin. Tähän mennessä meillä ollut vasta kolme koetta joista mä olen saanut arvosanoiksi 4-5. Meillä on aina samat viikonpäivät koulua ja se on ollut tiedossa jo ennen kuin opiskelut alkoi joten oma moka jos on sopinut siihen töitä. Sille ei toki mahda mitään jos itse tai lapsi on kipeänä, mutta ei siitä ole kukaan valittanut vaan vain ilmoittanut opettajalle ja mennyt tekemään kokeen uusintakoepäivänä.

Ensimmäisen harkan olen ahotoinut joten saanut siihen liittyvän näytön suoritettua, muutama kämmäsi sen ikävä kyllä. Labrapäivät tähän mennessä olleet mulle lähihoitajan työn kertausta ja sellaisina tulinkin ottamaan koska mä olisin voinut tuonkin kurssin ahotoida. Mihinkään tehtävien palautuksiin en ole pyytänyt lykkäyksiä vaan olen tehnyt niitä tässä opiskeluiden myötä. Ryhmätehtäviin osallistun siinä missä muutkin.

Mulla tavoite valmistua nopeammin kuin 3,5 vuodessa ja tiedän, että se vaatii työtä. Monimuoto vaatii muutenkin enemmän itsenäistä työskentelyä kuin päiväopiskelu. 

Vierailija
12/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ koulu on am?

uuppsss potilas kuoli, jäi vahingossa yks piuha pois....

Älä viitsi olla lapsellinen. On eri asia tehdä pieni kirjoitusvirhe vauvan keskustelupalstalla kuin tehdä työnsä huolimattomasti. Mä teen jo töitä hoitoalalla ja mä saan pistää esim. morfiinia. Kyllä siinä katsotaan annostus, lääkkeen vahvuus jne. tarkkaan. 

Vierailija
13/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

sh-opiskelija kirjoitti:

Niin sä et tunne mua joten älä oleta mitään ja vertaa sun luokkakavereihin. Tähän mennessä meillä ollut vasta kolme koetta joista mä olen saanut arvosanoiksi 4-5. Meillä on aina samat viikonpäivät koulua ja se on ollut tiedossa jo ennen kuin opiskelut alkoi joten oma moka jos on sopinut siihen töitä. Sille ei toki mahda mitään jos itse tai lapsi on kipeänä, mutta ei siitä ole kukaan valittanut vaan vain ilmoittanut opettajalle ja mennyt tekemään kokeen uusintakoepäivänä.

Ensimmäisen harkan olen ahotoinut joten saanut siihen liittyvän näytön suoritettua, muutama kämmäsi sen ikävä kyllä. Labrapäivät tähän mennessä olleet mulle lähihoitajan työn kertausta ja sellaisina tulinkin ottamaan koska mä olisin voinut tuonkin kurssin ahotoida. Mihinkään tehtävien palautuksiin en ole pyytänyt lykkäyksiä vaan olen tehnyt niitä tässä opiskeluiden myötä. Ryhmätehtäviin osallistun siinä missä muutkin.

Mulla tavoite valmistua nopeammin kuin 3,5 vuodessa ja tiedän, että se vaatii työtä. Monimuoto vaatii muutenkin enemmän itsenäistä työskentelyä kuin päiväopiskelu. 

No tiedät itsekin että 21 op on iso määrä, 100% työn ohella.

Niin tosiaan, eka puoli vuotta on tietty helpompi meille lähäripohjaisille. Ongelmat omillakin luokkakavereilla on alkanut siitä pikkuhiljaa kasvamaan sen jälkeen.

Vierailija
14/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh-opiskelija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

sh-opiskelija kirjoitti:

No tiedät itsekin että 21 op on iso määrä, 100% työn ohella.

Niin tosiaan, eka puoli vuotta on tietty helpompi meille lähäripohjaisille. Ongelmat omillakin luokkakavereilla on alkanut siitä pikkuhiljaa kasvamaan sen jälkeen.

Niin ja sen takia oletat mun olevan samanlainen kuin sun luokkakavereiden?

Totta kai mä tiedän, että on iso työmäärä ja siksi aionkin suunnitella tarkkaan mitä opiskella ja koska! Mä aikataulutan tämän homman ja sallin itselleni myös vapaapäiviä, että jaksan. Ei tulevaa kesää lonkalta vedetä ja sitten kesän lopussa herätä siihen, että suurin osa tehtävistä on edelleen tekemättä. Nuo kurssit alkaa muistaakseni suurin osa joskus 23.5 paikkeilla ja mä olen silloin vielä lomalla. Siinä ehtii kyllä hyvin jo aloittaa tekemään kursseja.

Vierailija
15/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kesällä ainoastaan vapaasti valittavia kursseja. Eli periaatteessa opinnot ei kesäkursseista juurikaan edistyneet, mutta saipahan nostettua opintotukea kesältäkin. Yhden kesän opiskelin muutaman kurssin verran ja samalla lomailin lasteni kanssa.

Vierailija
16/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kesällä ainoastaan vapaasti valittavia kursseja. Eli periaatteessa opinnot ei kesäkursseista juurikaan edistyneet, mutta saipahan nostettua opintotukea kesältäkin. Yhden kesän opiskelin muutaman kurssin verran ja samalla lomailin lasteni kanssa.

No meillä on mahdollisuus suorittaa opintoja eteenpäin itsenäisesti. Campusonlinessa on tarjolla eri ammattikorkeiden kursseja ja yhdessä opon kanssa sieltä katsotaan mitkä sopii yhteen oman amk:n kurssien kanssa. Osaa ei voinut vielä alkaa suorittamaan koska niissä vaadittiin tietyt opinnot jo pohjalle. 

Vierailija
17/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kurssi muuten menee vapaavalintaisiin koska se ei sovi meidän opetussuunnitelmaan, mutta aihe kiinnostaa mua niin otin sen siksi. Harmi kun meidän koulu ei salli vapaavalintaisia otettavaksi kuin max. 5op. Jossakin koulussa sai ottaa niin paljon kuin halusi. Olikohan Xamk missä se sallittiin.

Vierailija
18/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin yksi kurssi olikin nonstopina, mutta viime viikolla siihen ilmoittauduin ja kestää kaksi viikkoa käsitellä se. Näin luki automaattisessa sähköpostissa joka sieltä tuli. Sen siis pääsee aloittamaan jo ennen toukokuuta toivon mukaan.

Vierailija
19/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kurssi muuten menee vapaavalintaisiin koska se ei sovi meidän opetussuunnitelmaan, mutta aihe kiinnostaa mua niin otin sen siksi. Harmi kun meidän koulu ei salli vapaavalintaisia otettavaksi kuin max. 5op. Jossakin koulussa sai ottaa niin paljon kuin halusi. Olikohan Xamk missä se sallittiin.

Tämäkin siis mun viesti, mutta jäi vain vaihtamatta nimimerkki.