Eilisen päivän sushi, voiko vielä syödä?
Eli kaupasta ostettu jääkaapissa säilytettävä sushi, viimeinen käyttöpäivä 11.4. Uskaltaako vielä syödä? Avaamaton paketti.
Kommentit (20)
Hyi stana. Riisikään ei diggaa ylimääräisestä säilyttämisestä. Sushi pitäisi syödä korkeintaan muutama tunti sen valmistamisesta.
Raan kalan kanssa ei kannata leikkiä. Älä syö
Kala saattaa vielä säilyäkin jos pidetty koko ajan viileässä mutta riisi ei.
Riisiä oo yleensä syönyt seuraavana päivänä, mutta eikös tossa oo raakaa kalaa, sen suhteen oisin tosi varovainen...
Sitä keitettyä riisiä kylläkin säilyttävät kylmiöissä seuraavaan päivään. Ja aamusta tekemään "tuoretta" trendiruokaa idiooteille.
Viimeinen käyttöpäivä tarkoittaa sitä, että sen jälkeen tuote on syömäkelvoton, etenkin jos samasta rasiasta on jo aiemmin otettu ruokaa ja rasia on ollut jossain kohtaa huoneenlämmössä. Saattaa olla että jos sushi on valmistettu eilen illalla ja pidetty kylmässä koko ajan, sen voisi vielä syödä. Sushissahan ei välttämättä ole kalaa lainkaan mutta riisiä tapaa olla, ja se voi aiheuttaa todella äkäisen ruokamyrkytyksen. Jos tuote tuoksuu hyvältä, uskallat maistaa ja makukin vaikuttaa täysin syömäkelpoiselta, anna mennä. Riski siinä silti on. Sushin idea on että se syödään tuoreena samana päivänä, mieluiten heti.
Olen syönyt. En kuollut.
Mulla on tosi tarkka hajuaisti joten siihen luotin. Sushi ei siis ollut 24h vanhaa vaan ostettu illalla, en jaksanut syödä kaikkea joten loput söin seuraavana päivänä lounaaksi.
Millainen on ollut kylmäketju? On eri asia ostaa sushia ja kävellä vaikka 5min kotiin kun ajaa tunti kotiin autolla.
Ei. Sushi pitää syödä valmistuspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Riisiä oo yleensä syönyt seuraavana päivänä, mutta eikös tossa oo raakaa kalaa, sen suhteen oisin tosi varovainen...
Olen ollut töissä ravintolassa, jossa ns. "risottopohjaa" tehtiin iso kasa valmiiksi ja sitä käytettiin monta päivää. pahimmillaan kolme, neljä.
Olen syönyt silloin tällöin.Ei mitään vikaa paitsi riisit kuivuuyön aikana. Myyhän sushibaaritkin eilispäivän susheja valmiiksi pakattuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä ravintolassa, jossa ns. "risottopohjaa" tehtiin iso kasa valmiiksi ja sitä käytettiin monta päivää. pahimmillaan kolme, neljä.
Itse ravintoloitsijana tiedän että riisiä voi säilyttää max 1 päivän ,siis tänään keitetty ja huomenna jos ei mene roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ravintoloitsijana tiedän että riisiä voi säilyttää max 1 päivän ,siis tänään keitetty ja huomenna jos ei mene roskiin.
Tiedän. Mutta en mä voinut päättää, että nyt kipataan kaikki veks. Laiskuutta se osittain oli keittiöpäälliköltä ja sitä, että oli niin kiire, koska henkilökunta oli vedetty äärimmilleen. Sori OT.
edellinen
Vanhat kalat haisee mut kun paistat pannulla...madot kuolee....jos kuolee.Salmonellan saa myös munista majoneesista ...
No alan miehet paistaa haisevat riisit syö ja voi hyvin vodkaa päälle
Voi syödä ja olen syönyt monta kertaa. Mutta ei se mitään herkkua enää ole, nopeesti tulee kuivaa.
Ei