Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverina pomottaja

Vierailija
11.04.2022 |

Työyhteisössämme on sellainen ongelma, että yksi pomottaa yhtä, toinen toista jne. Ei tietenkään kaikki. Itse olen joutunut pomottajan kohteeksi ja se ilmenee näin:
-Hän katsoo aina ja tietää tasantarkkaan, mitä teen.
-Yhdessä työskennellessä joudun pienentämään itseni. Jos joskus käyttäytyisin muuten kuin täysin robottimaisesti, hän toteiaisi muille ääneen "No mikäs Pirkolla on?", siis aivan kuin olisin joku esine
-Puhuu minulle kuin alaiselleen eli miten nyt esimiehet puhuvat "loistotyötä, kiitos sinulle päivästä Pirkko"

.. Myös pari muuta juttua on. Eriasia jos molemmat oltaisi näin toisillemme, mutta itse kohtelen häntä kuin ketä tahansa työkaveria.

Olen myös kuullut, että hän on sanonut muille minun olevan nykyisin nopea työssäni. Kiva olla tällainen kohde, jota voi arvostella milloin mistäkin. Ja siis itse en ole tehnyt hänelle yhtään mitään. Ei vaan oo kiva mennä töihin, kun tuntuu, että olisin tallottuna ja näkymätön.

Mitä tässä voi tehdä ja mistä moinen käytös voisi johtua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan?

Vierailija
2/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Will Smithit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas kun saat esimieheksi tuollaisen :D yritä saada siirto toiselle osastolle jos mahdollista?

Näitä vaan taitaa olla joka työpaikalla.

Vierailija
4/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luulee antavansa sinulle positiivista vertaispalautetta, muttei osaa.

Onko teillä henkilöstökokouksia, joissa käsitellään työyhteisöasioita? Voisit puhua asiasta oikealle pomollesi ja ehdottaa puheenaiheeksi.

Toivottavasto oikea pomosi on järjissään.

Vierailija
5/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa samalla mitalla:

Kun hän sanoo: "Teit loistotyötä tänään, Pirkko", vastaat, "myös sinä, Bertta, olet selviytynyt tänään kiitettävästi". Ei ole pakko antaa yhtä hyvää arvosanaa kuin hän antoi, niin hän saa kokea, miltä se kollegiaalinen arviointi tuntuu.

Ryhdy siis hänen peilikuvakseen, ei tuommoiset muuten opi. Koska ei ole pomosi, älä suostu pomotukseen.

Vierailija
6/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa samalla mitalla:

Kun hän sanoo: "Teit loistotyötä tänään, Pirkko", vastaat, "myös sinä, Bertta, olet selviytynyt tänään kiitettävästi". Ei ole pakko antaa yhtä hyvää arvosanaa kuin hän antoi, niin hän saa kokea, miltä se kollegiaalinen arviointi tuntuu.

Ryhdy siis hänen peilikuvakseen, ei tuommoiset muuten opi. Koska ei ole pomosi, älä suostu pomotukseen.

Tästä seuraa sitten valitus eteenpäin, mutta kokeilisin myös tätä. Kannattaa kartoittaa etukäteen kenelle aikoo valittaa ja miten valitukset käsitellään.

Vierailija
7/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa samalla mitalla:

Tästä seuraa sitten valitus eteenpäin, mutta kokeilisin myös tätä. Kannattaa kartoittaa etukäteen kenelle aikoo valittaa ja miten valitukset käsitellään.

Sitten sinun on vaan opittava elämään asian kanssa. 

Vierailija
8/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaverina saamaton ja epävarma tyyppi, kokoajan roikkuu minussa ja kysyy neuvoja, olen ollut työssäni 4 vuotta, hän 15 vuotta, joten luulisi että menisi toisinpäin. Mutta häneltä puuttuu rohkeus ihan pikkuasioissakin, ja työt laahaavat.

Voidaanko vaihtaa, otan pomottajan ilomielin.

Vierailija
9/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko työ tehtyä? Tuliko palkka tilille? Kuoliko kukaan? 

Vierailija
10/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa samalla mitalla:

Tämä!!! Itse menin tuohon miinaan, ja minä sain huutia. Sain kuulla olevani paskin työkaveri koskaan-ikinä-ja-ihan-hirveä

Sehän paransi asiaa ihan huomattavasti ...

Vierailija
11/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kollega, joka oli ollut samassa hommassa 20 vuotta, kun minä aloitin. Koko ajan kyttäsi, kuunteli puheluitani, arvosteli asiakaspalveluani, puhui pahaa esimiehille, esim.epäili, etten selviä töistäni, istui niidenkin töiden päällä, joita minunkin olisi pitänyt tehdä...todella rasittava tyyppi! Onneksi pääsin muualle, monta vuotta siinä meni ihan turhaan!

Vierailija
12/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vähättelisi ongelmaa koska jos tilanne syö henkisesti niin työstä tulee tervanjuontia ja se heijastua jopa fyysiseen terveyteen aiheuttaen lopulta ennenaikaisen kuoleman.

Vierailija
13/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aikaisemmin hidastellut töissä? Joudun itse töissä vahtimaan uudempia työtovereita, koska joudun tekemään ylitöitä jos hommat junaa. Hidastelijat lähtevät onnellisina kotiin, ja jotenkin ne hommat jäävät minun vastuulle. Minua pidetään ilkeänä, mutta ei tajuta että jonkun on oltava vastuullinen. Pomot ei koskaan puutu.

Vierailija
14/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, tosi noloa vähätellä jonkun huonoa työilmapiiriä!

Mitä jos sanoisit vaikka että "pidä huoli omista työasioistasi!" tai "keskity omiin työasioihisi!".

Vierailija
15/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: Niiden pomojen asia on puuttua, ei sinun. Niille maksetaan ihan liksaa siitä, juuri siitä.

Vierailija
16/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kollega, joka oli ollut samassa hommassa 20 vuotta, kun minä aloitin. Koko ajan kyttäsi, kuunteli puheluitani, arvosteli asiakaspalveluani, puhui pahaa esimiehille, esim.epäili, etten selviä töistäni, istui niidenkin töiden päällä, joita minunkin olisi pitänyt tehdä...todella rasittava tyyppi! Onneksi pääsin muualle, monta vuotta siinä meni ihan turhaan!

Tiedän tunteen!

Vierailija
17/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli, kukaan ei tullut, ei kuollut. Tylsää tämä silti on? Miksei saisi toivoa muilta mukavaa käytöstä?

Vierailija
18/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli, kukaan ei tullut, ei kuollut. Tylsää tämä silti on? Miksei saisi toivoa muilta mukavaa käytöstä?

Hah tuli siis palkka tilille* :D

-ap

Vierailija
19/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aikaisemmin hidastellut töissä? Joudun itse töissä vahtimaan uudempia työtovereita, koska joudun tekemään ylitöitä jos hommat junaa. Hidastelijat lähtevät onnellisina kotiin, ja jotenkin ne hommat jäävät minun vastuulle. Minua pidetään ilkeänä, mutta ei tajuta että jonkun on oltava vastuullinen. Pomot ei koskaan puutu.

En ainakaan tarkoituksellani? Muilta oon saanut positiivista palautetta. Eli en usko, että tässä on siitä kyse, vaan jostain muusta.

Vierailija
20/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans pohtinut jos tässä on kyse jostain ketjureaktiosta. Yksi pomottaa, pomotettava turhautuu ja alkaa pomottaa seuraavaa. Tai mistä minä tiedän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi