Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto-opiskelijalla keskittymiskyky hukassa

Vierailija
04.10.2015 |

Olisi tenttiviikko tulossa, mutta keskittyminen lukemiseen ei onnistu.. Aina on jotain kiinnostavampaa juuri kun pitäisi lukea; siivous, syöminen, kännykän näpräys, nettishoppailu.
Mikä avuksi?
Mitkä ovat teidän muiden tavat lukea?
Entä paljonko luette ylipäätään? Päivässä montako tuntia? Luetteko kotona, kirjastossa, missä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin ainakin sanoa sen ettet ole yksin. Minäkin tässä juuri "gradua" kirjottelen tänne vissiin.

Vierailija
2/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein ohje: TÄYDELLINEN palstatauko.
T. Eräs toinen opiskelija tenttikirjoineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko käydä haukkaamassa raitista ilmaa ennen kuin alan lukea. Eli koira mukaan ja sitten lenkin jälkeen suoraan kirjojen ääreen.

Vierailija
4/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä se hetki päivästä kun on parhaimmillaan, ja panostaa siihen. Mä menen yliopistolle jo aamulla varhain, oon reipas koko aamupäivän mutta iltapäivällä keskittyminen menee -> kotiin jos ei luentoja. Sitten lisää opiskelua illemmalla kun jaksaa taas.

Vierailija
5/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sovin itteni kanssa aina jonkun sivumäärän mikä päivässä pitää lukea ja sit saa tehä mitä haluaa. Tai sit vastaavasti lukee esim 25min ja pitää tauon ja jatkaa sit lukemista taas 25 ja pitää tauon.

Vierailija
6/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuksia tuottaa, kun materiaali on koneella ja tarvitsee nettiä... Muuten ei olisi ongelmaa.

Vierailija
7/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:33"]

Vaikeuksia tuottaa, kun materiaali on koneella ja tarvitsee nettiä... Muuten ei olisi ongelmaa.

[/quote]

Jep... Vieläkin on yks essee keväältä rästissä, koska sen lähdemateriaali on e-kirja! En vain yhtään osaa tai tykkää lukea näytöltä sen pidempiä pätkiä...

Kannattaa muuten ladata joku lisäosa selaimeen, jolla voi blokata kaikki aikasyöpöt (palsta, Face, Iltalehti...) vaikka tunniksi kerrallaan tai tietyksi aikaa päivästä. Ainakin StayFocusd ja Strict Workflow ovat tällaisia.

Nytpä yritän taas "lukea artikkelia ja tehdä muistiinpanoja" siitä huomiseen lukupiiriin...

Vierailija
8/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoon!

Vierailija
9/9 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ongelmia netistä lukemisen kanssa. Aina jos vain mahdollista niin tulostan materiaalit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän