Minkälainen värimaailma kylppäriin?
Nyt tarviin ideoita minkälainen värimaailma sopisi pieneen kylppäriin, jossa wc, allaskaapit, suihku ja sen alla pieni (valkoinen) amme. Allaskalusteet tulevat olemaan tod näk ikean ne tummanruskeat mattapintaiset laatikostot.
Vihreä on lempivärini, onko ihan kauheaa jos sitä on laatoissa? Värit saisi olla kuitenkin "valoisia" ja vaaleita koska pienestä tilasta kyse. Hiekanruskeaa + valkoista mietin ensin mutta nyt ei enää tunnu niin hyvältä. Törmäsin myös yhteen mosaiikkilaattaan, joka koostui pääosin mustista/tummista sekä hopeaan vivahtavista kiiltävistä pikkupaloista. Mikä olisi hyvä paikka mosaiikille kun koko seinää ei sitä voi laittaa? Perinteinen raita suihkun kohdalle vai olisiko parempaa ideaa?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:12"]
Mulla on keltaiset seinät ja musta katto.
[/quote]
Kuulostaa kivalta!
2
Mulla on vaalea kylppäri ja sitten voin sisustaa tekstiileillä mielen mukaan
Valkoiset seinälaatat ja yksinseinä esim. hiekan värinen ja samalla värillä lattia.
Tehosteseinän laatta voisi olla kohokuvioinen.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:12"]
[/quote]
Kuulostaa kivalta!
2
[/quote]
Minusta painajainen.
Älä laita mosaiikkia lähellekään suihkua, jossa lasttojen välit keräävät kalkkia. Eikä mitään raitoja! Tietämättä pohjaratkaisua on vaikea antaa tarkkoja ehdotuksia, mutta mosaiikkia käsienpesualtaan taakse ja jos mahdollista, niin koko seinään. Yhteensä max kolmea eri laattaa lattialaatta mukaanluettuna. Samoin max kolmea väriä, ja kaksi on niistä jo päätetty eli valkounen ja ruskea (entä jos ovet olisivat valkoiset?).
Asutteko asunnossa ikuisesti.vai pitääkö ajatella hälleenmyyntiarvoa? Vihreät laatat karkoittavat ostajaehdokkaat ja voit kyllästyä niihin itsekin. Neutraali tausta ja sitten vihreät pyyhkeet, saippua- ym. pullot ja purnukat, viherkasvi tms. Pidä yleisilme raikkaana ja laatat ja saumaukset helposti puhdistettavina. Esim. hiekanvaskea lattia, valkoiset laatat ja mosaiikki, jossa molempia. Tai harmaa-valkoiset.
Mä itse suosin mahdollisimman yksinkertaista tyyliä. Jos ostaisin asunnon jossa on vihreän väriset kaakelit, niin kaakelit menisi samantien vaihtoon.
Aina remontoidessa asuntoa mietin myös jälleenmyyntiä. Eli tämän vuoksi valitsisin mahdollisimman neutraalit kaakelit ja kiintokalusteet. Niiden vaihtaminen ja remontointi kun on iso homma.
Tylsäähän se voi olla, mutta oikeasti kuinka moni haluaisi keltaisia kaakeleita vessaansa?
Niinkuin Marko Paananen jossain haastattelussa sanoin että jos tykkäät vaikka punaisesta väristä seinässä, niin miksi että laittaisi seinää punaiseksi, vaan tyydyt vaikka valkoiseen koska sen _muka_ myynnin kannalta järkevämpää. Sinähän siinä asunnossa asut etkä sisusta jotakuta tulevaa asukasta varten vaan omaa kotiasi, jossa _sun_ pitäisi viihtyä.
Niimpä, jos tykkäät vihreästä laita vaikka sitten vihreitä laattoja.
Jos nyt oikein hirvittää niin laita vaikka sitten yhteen seinää, jonka voit tarvittaessa laatoittaa niiden vihreiden laattojen päälle.
Me ollaan miehen kanssa alkaneet noudattamaan tasan omaa makua tapetti- ja laatta- yms. valinnoissa.
Nyt on keltaista ja vihreää tapettia, tummanharmaata seinää. Vanhoja huonekaluja jne. Useat ihmiset on ihan spontaanisti ihastelleet näitä valintoja. Ystävät kehuneet ja heidän sentään tiedän aidosti olevan sitä mieltä sanovat olevansa.
Laita mieluummin valkoiset laatat, jos tila on pieni. Jos ja kun joskus myyt asuntosi, vihreät tai muuten oudon väriset laatat laskevat asuntosi hintaa tai voivat karkottaa kokonaan ostajat. Useimmat haluavat vain muuttaa asuntoon sisälle tekemättä kalliita remontteja ja jos asuntosi kiinteät sisustusratkaisut eivät miellytä, on helppo valita joku toinen asunto. Väriä ja persoonallisuutta on helppo tuoda tilaan irrallisilla sisustuselementeillä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:12"]
[/quote]
Kuulostaa kivalta!
2
[/quote]
Ja muuten näyttääkin kivalta.
Vihreä kuulostaa kivalta. Sanoisin että tee värillä josta itse aidosti pidät. Älä hetken mielijohteesta tai "trendivärillä", vaan lempivärilläsi. Näin et ala inhoamaan hetken päästä valintaasi vaan pidät vuosienkin jälkeen.
Tässä olisi jotain omasta mielestäni kivoja kuvia:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/56/6a/20/566a2027125053eec52ae855d4ba585d.jpg
http://st.hzcdn.com/simgs/7e21ee120ef37b11_4-3888/modern-bathroom.jpg
https://cdn.decorpad.com/photos/2012/03/01/ad7f7abe202e.jpg
Valkoinen kyllä rakastaa ja raikastaa vihreää, ehkä harkitsisin kalusteita vielä valkoisiksi?
Laita ihmeessä vihreää, jos siitä kerran tykkäät! Se perinteinen suomalainen vaaleanhaalean-ei-minkään-värinen on todella tylsä.
Itse laittaisin tosi neutraalia, kylppäriremontti on sen verran iso urakka että se ajaton vaaleanhaalea on oikeasti hyvä vaihtoehto. Vihreää tehosteeksi pyyhkeissä, suihkuverhossa ja muissa tilpehööreissä, mitkä on helppo vaihtaa kun 5 vuoden päästä ehkä kyllästyy.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]
Itse laittaisin tosi neutraalia, kylppäriremontti on sen verran iso urakka että se ajaton vaaleanhaalea on oikeasti hyvä vaihtoehto. Vihreää tehosteeksi pyyhkeissä, suihkuverhossa ja muissa tilpehööreissä, mitkä on helppo vaihtaa kun 5 vuoden päästä ehkä kyllästyy.
[/quote]
Tästä mä just puhuin...
2