VEROASIOIDEN HOITO
Olen jossakin uutiskanavassa huomannut kyllä, että verottaja toivoo ellei jopa edellytä joiden verotettavien ottavan käyttään sähköisen asioinnin kanavat. Mutta näitä kuukauden sisään eteeni tulleita uutisia lukiessani olen ollut ymmärtävinäni ettei tämä toive tai vaatimus koske minua.
No, nyt olen sitten kuullut myös, että ihmiset ovat saaneet viime vuotta koskevia verotuspäätöksiä, postitse olen olettanut. No, kun ei minulle ole tullut mitään kirjeitä, niin menin nyt sitten nettiin ja vero.fi-sivuston kautta pankkitunnuksilla omiin veroasioihini. Ja kas kummaa, siellä on maaliskuun loppupuolelle päivättynä sekä verotuspäätös, verotoditus, että myös esitäytetty veroilmoitus. Ja viestintäosiossa oli 18 eri kirjettä verottajalta, mutta näitä kirjeitä olen olettamani mukaan saanut kyllä paperisina.
NO, MUTTA PITÄÄKÖ minunkin nyt sitten ottaa sähköinen asiointi ja kirjeenvaihto verottajaan päin käyttööni? Onko pakko kaikkien!
Ei sitä koskaan tiedä, milloin tässä köyhän ihmisen kone tilttaa eikä uutta ole varaa ostaa, että menepä sitten vaikka kirjastoon tutkimaan veroilmoituksias ja veropäätöksiäs...
MITÄ HALVATUN PAKOTTAMISTA, pitäskö mennä lakkoon niin kuin hoitsut kaikenlaisen pakottamisen edessä!
Koskeeko se verotuksen sähköisen viestinnän pakko kaikkia kansalaisia? Siitä kysymys tässä.