Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö (lasten)vaatteiden pesu- ym. laput?

05.10.2006 |

Häiritseekö teitä vaatteisiin ommellut pesulaput? Monesti ne tuntuvat olevan todella isoja ja niitä saattaa olla moniakin yhdessä vaatteessa. Itseäni ne häiritsevät ja varsinkin lastenvaatteissa. Mitä niille teette? Jos lapussa ei ole koko merkintää tai pesuohjetta, leikkaan sen surutta pois, mutta entäs sitten, jos siinä on tarpeellista tietoa? Entä kärsiikö vaatteen " arvo" , jos laput on leikattu pois? Mielestäni kyllä..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjettömän isoja ja paksuja.

Harvemmin käytettävissä eivät haittaa. Olen itse yliallerginen noille lapuille ja leikkaan esim. t-paidoista ne pois.

Arvonmenetys ei tässä ole kovin iso ongelma kun kyse on kuitenkin vaatteista jotka on tarkoituskin käyttää suht finaaliin. Eihän se pesulappu ulkohaalarissa mitään haittaa.

Varsinkin H&M:n vaatteissa on ISOT laput.

Vierailija
2/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pahasti häiritsee, että leikkaan irti kaikki muut laput vaatteista, paitsi ne, missä on pesuohje.

Mutta ne yleensä ovatkin pääosin sivusaumoissa.

Niskassa olevat laput hiertävät/kutittavat ikävästi niskaa :/

Ja meidän kuopuksella kun on niskassa (ja rinnassa) tosi isot leikkausarvet, hänen vaatteistaan leikkaan kaikki niskalaput pois, etteivät vaan ärsyttäisi noita arpia.

Tuo on totta, H&M:n vaatteissa on järkyn isot laput, tosin ovat melko pehmeää laatuaan, eivät niin kovia ja hinkkaavia kuin semmoiset terävämpireunaiset :/

Enkä välitä siitä, jos arvo laskeekin, kovassa käytössä on meidän kolmen lapsen vaatteet, ja käyttöönhän ne on tarkoitettukin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa, että tarkoituksella tehdääm aivan valtavat pesuohjelaput, jotta ne on pakko leikata irti. Ja jos vaatteessa on jotain erikoisohjeita liittyen pesuun, niin kuka sellaisia enää muistaa kun laput leikattu irti.

Itse irroitan vain isoimmat liehukkeet (kuten Zaran pesuohjelappu), muuten niskassa saa lukea vaatteen merkki yms. Ei ole ainakaan vielä ärsyttänyt lapsien ihoa.

Vierailija
4/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan siinä kertyy lappu poikineen lapsen niskaan.

Mä olen ratkaissut " ongelman" niin että leikkaan oston jälkeen ne vaatteista roikkuvat tuotelaput irti ja vaatteissa mahdollisesti häiritsevät pesulaput myös, niittaan kaikki yhteen ja säilytän kaikki tuollaiset niput yhdessä pienessä vetoketjullisessa pussissa. Näin ne laput&liput löytyy jos joskus tarvitsee,esim. myyntiä varten tms.

Vierailija
5/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähes ikinä leikellyt niitä irti lasten vaatteista, ja ikinä eivät ole valittaneet. (Vain pari kertaa jostain missä TOSI iso lappu, joka ohjeistettu merkinnöillä irtileikattavaksi.) En oikein ymmärrä tuota tapaa.

Käytettyjä vaatteita saadessa tai ostaessa on TODELLA ärsyttävää, jos kokomerkinnät ja/tai pesuohjeet puuttuvat; tuijotan niitä usein ehkä turhankin orjallisesti. Sellaisia vaatteita en esim. kirppiksellä ikinä ostakaan.