Nelikymppinen nainen, miten meikkaat?
Tässä iässä alkaa jo olla haasteellista kun moni asia jo vähän roikkuu. Esim. silmäluomet ei ole enää entisellään. Meikkivoiteen täytyy olla todella ohut. Vinkkejä miten näyttisi parhaalta siinä mitä vielä on?
Kommentit (5)
Tärkeintä nykyisin mulle on huolelliset varjostukset, ei niinkään värikosmetiikka. Käytän Anastasia-merkkistä kasvojen korostus- ja varjostuspalettia häivyttämään pois roikkuvat leukaperät ja poskipäät, ja tummia luomivärejä häivyttämään roikkuvat luomet. Huultenrajaukset vedän ylähuulella ulkoreunoista pari milliä yli luonnolisen rajan häivyttääkseni suupielten alaspäin roikkumista.
Minulla on tanakka pohja blur- silmänympärysvoiteella ja seerumilla, sitten päälle kosteusvoidetta. En tykkää värimeikistä iholla, joten luotan noihin pitämään pahimmat röpsötykset ja pintasuonet kurissa. Nyt käytössä Revitalift magic Blur ja Lorealin Skin perfection.
Lisäksi kevyt silmämeikki, ohuet ruskeat geelirajaukset ja ripsaria.
Juhliin ja kuviin tuon pohjan päälle tulee värillistä kosteusvoidetta ja peiteväriä.
Olen 44v, ryppyjä ei juuri ole mutta piirteet valuvat kyllä pikkuhiljaa kohti etelää, ihokin on samea ja epätasainen. Mutta noita ei oikein saa piiloon muuta kuin kunnon maskilla, josta en tykkää.
En ole mikään meikkiekspertti. Tässä mun versio kuitenkin: laitan ripsivärin vain yläripsiin, ettei se leviäis alaluomille ja tekis tummia silmänalusia vieläkin tummemmiksi. Korostan kulmat tai huulet, tilanteesta riippuen. Ja todellakin ohut meikkivoide.
Valokynä, bb-voide ja väritön ripsigeeli.
Roikkuvat luomet on helppo meikata. Täytyy nostaa tumma varjostus tarpeeksi ylös. YouTubessa on paljon videoita aiheesta.