Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jollakin 35-45v on vielä opintolainaa?

Vierailija
03.10.2015 |

miten se on mahdollista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas näitä kysymyksiä.

Vierailija
2/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat näitä elämän häviäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mua elämän häviäjää :( Valmistuin 39-vuotiaana ja nyt vuotta myöhemmin lainaa on vielä 3000€.

Vierailija
4/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:48"]He ovat näitä elämän häviäjiä.
[/quote]

Millä lailla se tarkoittaa elämän häviäjiä? Siis mietin tässä itseäni, mulla ja mun miehellä on opintolainaa, ollaan yli 30v, kummatkin vakitöissä, mies vielä hyvin palkattu projektipäällikkö, meillä on koti oma, autot, jne. Rahaa on ja matkustellaan. Mikä tekee sen häviäjän?

Vierailija
5/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ottaa heti valmistumisen jälkeen työpaikan saatuaan ison asuntolainan esimerkiksi perheen perustamisesta seuraavasta tilantarpeesta johtuen. Tällöin ei välttämättä pysty lyhentämään opintolainaa isoin kuukausierin. Toiset (esimerkiksi minä) taas tykkäävät syödä ulkona, matkustella ja muuten nauttia elämästä, mistä syystä lyhennän opintolainaani minimikuukausierien verran. Toki tiedän, että näin maksan korkoja ja lainanhoitokuluja enemmän kuin lyhentämällä lainaa nopeasti, mutta ei huvita kärvistellä muutamaa vuotta, jotta voisin nauttia elämästä "sitten joskus".

Vierailija
6/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, minä neljävitosena otan vielä uuttakin opintolainaa!

Tuttu juristi maksoi kaikki kalliimmat lainansa ensin pois, ja vasta sitten kun osinkoja alkoi tulla satojatuhansia vuodessa, opintolainan.

Vierailija
7/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä valmistuin 32-vuotiaana uuteen ammattiin...

Vierailija
8/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:55"]Heh, mä valmistuin 32-vuotiaana uuteen ammattiin...
[/quote]

Ja mä olen nyt 32-vuotiaana menossa opiskelemaan uutta ammattia.

Vierailija
9/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisellä opiskelijalla on usein itsensä lisäksi myös perhe elätettävänä. Opintolaina on kuitenkin edullinen luottovaihtoehto.

Vai elääkö ap jossakin toisessa todellisuudessa, jossa vain nuoret opiskelevat? Ei hyvä ystävä, se aika oli ja meni viime vuosisadalla.Nykyään työmarkkinat muuttuvat niin nopeasti, että 25-vuotiaana suoritettu tutkinto voi olla täysin hyödytön jo 35-vuotiaana, kun sen alan paikkoja ei enää ole.

Oikeastaan aika moni suurin toivein hyvin työllistävälle alalle opinnot aloittanut huomaa jäävänsä valmistuessaan työttömäksi. 

Vierailija
10/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otetaan miehen kanssa opintolainaa asunnon ostoa varten. :) on muuten hitsin paljon halvempaa lainaa ku "normi" asuntolaina. Ei tuo ensiasunnon tilillä oleva raha oikein riitä..

Vierailija
11/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:46"]

miten se on mahdollista?

[/quote]

Aattelepa kerrankin ihan omalla järjellä.Eiku et osannut, joten tulit tänne kysymään tyhmiä. Ootko koskaan kuullut elinikäisestä oppimisesta tai  aikuisiällä opiskelusta? Tai alanvaihdosta ja siihen liittyvistä opinnoista korkea-asteella? Ilmeisesti et. *myötähäpeä*