Tukea tupakoinnin lopettamiseen?
Olen tosiaan ollut nyt lähes kolme viikkoa savuttomana ja olo on edelleen sama kuin ensimmäisenä päivänä. Koko ajan on aivan hillitön tupakanhimo, vedän karkkia korvikkeena sekä kiukuttelen avomiehelleni ja olen masentunut. Tulee semmoinen olo et onko tää lopettaminen kaiken tän arvoista?
Kommentit (15)
Olen lopettanut nyt kolmannen kerran, kolmannen lapsen takia. Raskaus- ja imetysaika on helppo, kun on se selkeä syy miksi ei tupakoisi. Puolen vuoden päästö menen takaisin töihin, ja imetys ainakin vähenee... joten sit alkaa se varsinainen koitos, jos nyt onnistuisi lopullisesti lopettamaan. En kyllä halua että lapset.näkevät kun tupakoin...
Lue Allen Carrin Stumppaa tähän- kirja. Monet pitävät huuhaana. Minä en, lopetin tupakoinnin ilman minkäänlaista vitutusta 20 tupakointivuoden jälkeen.
Se kirja ei ole mikään syövällä pelottelukirja, eikä lauo tupakoitsijalle mitään itsestäänselvyyksiä. Sen kirjan kun ajatuksella luet, niin haluat kärsimättömänä jo puolessa välissä päättää päivän milloin tupakointi loppuu. Se kirja saa silmäsi avautumaan tupakoinnin henkiselle riippuvuudelle.
Älä kärvistele. Lue se kirja. (maksaa alle 10 e ja kirjastostakin sitä varmaan nykyään saa)
Tilaa sähkötupakki ja nesteet ulkomailta. Toimii. Olen llu nyt 2kk tolla ja ei te mieli tupakkia. Siel voi maksaa ihan verkkopankkimaksuna. Jos oot paksuna ni älä tilaa.
Tsemppiä! Se on mahdollista! Itse onnistuin yli 20 vuoden tupakoinnin jälkeen. Kun saat töhnää irtoamaan keuhkoista, niin sen törky motivoi. Usein alkaa irrota juuri kolmen viikon kohdalla, mm. pilllilä tai letkun läpi veden vastaukseen puhaltaminen auttaa saamaan yskimistä alkuun. Googlaa PEP-puhallus tai vastapainepuhallus. Sun täytyy ajatella tupakka uusiksi. Se ei ole sun lohtu tai palkinto vaan sun vihollinen! Itselleni oli ekat viikot todella vaikeita, ja vielä viiden kuukauden päästäkin olin välillä lähes valmis polttamaan, mutta en sittenkään. Kolmessa viikossa oot jo selättänyt ne ihan hirveimmät alun nikkispäivät. Nyt sun täytyy nujertaa tapa ja tupakointiin liittyvät positiiviset tunteet. Älä haikaile, vaan eliminoi mielestä kuin petollinen ex. Älä mieti, miten hyvältä savu tuoksuu vaan keskity miten pahalta! Miten tupakoijat joutuu lähtemään ulos kesken hyvän tilanteen, käyttää rahat mieluiten röökiin kuin vaikka läheisten hemmotteluun, lähtee ostamaan röökiä vaikka keskellä yötä mutta ei jaksa keskittyä koska nikkis, haisee ulkoa tullessa märälle koiralle ja tuhkakupille, iho on harmaa, limainen nauru, pakko yskäistä monta kertaa päivässä yms. Sä et halua olla tollanen! Et halua tiuskia vaan nikkiksen takia, pääset siitä yli ja oot itsesi kartanonrouva!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:18"]
Tsemppiä! Se on mahdollista! Itse onnistuin yli 20 vuoden tupakoinnin jälkeen. Kun saat töhnää irtoamaan keuhkoista, niin sen törky motivoi. Usein alkaa irrota juuri kolmen viikon kohdalla, mm. pilllilä tai letkun läpi veden vastaukseen puhaltaminen auttaa saamaan yskimistä alkuun. Googlaa PEP-puhallus tai vastapainepuhallus. Sun täytyy ajatella tupakka uusiksi. Se ei ole sun lohtu tai palkinto vaan sun vihollinen! Itselleni oli ekat viikot todella vaikeita, ja vielä viiden kuukauden päästäkin olin välillä lähes valmis polttamaan, mutta en sittenkään. Kolmessa viikossa oot jo selättänyt ne ihan hirveimmät alun nikkispäivät. Nyt sun täytyy nujertaa tapa ja tupakointiin liittyvät positiiviset tunteet. Älä haikaile, vaan eliminoi mielestä kuin petollinen ex. Älä mieti, miten hyvältä savu tuoksuu vaan keskity miten pahalta! Miten tupakoijat joutuu lähtemään ulos kesken hyvän tilanteen, käyttää rahat mieluiten röökiin kuin vaikka läheisten hemmotteluun, lähtee ostamaan röökiä vaikka keskellä yötä mutta ei jaksa keskittyä koska nikkis, haisee ulkoa tullessa märälle koiralle ja tuhkakupille, iho on harmaa, limainen nauru, pakko yskäistä monta kertaa päivässä yms. Sä et halua olla tollanen! Et halua tiuskia vaan nikkiksen takia, pääset siitä yli ja oot itsesi kartanonrouva!
[/quote] Oon ollut ilman nyt noin vuoden, ja eka ajatus kun luin kirjoituksesi oli vihinen "älä puhu paskaa!" Niin vahva ote tupakalla näköjään on, etten siedä tuollaista mustamaalaamista =D
Kirja luettu. Pisti ajattelemaan, mutten kyennyt lopettamaan. Sähkötupakkaa mietin, mut olis kiva päästä koko riippuvuudesta eroon niin sithän vaan siirtäisin sen riippuvuuden sähkötupakkaan. Raskaana en ole, alkoi vaan kovassa flunssassa ärsyttää, ku oli pakko vetää väkisin röökiä ja heitinpä sit vaan yks päivä askin roskiin.. Mutjoo ikävä on. Tupakointi oli mun hetkeni, jolloin käsittelin ajatuksiani ja tunteitani. Sillä hemmottelin itseäni työpäivän jälkeen. Se oli mun lohtu, kun muu maailma ärsytti. Ja rakastan sitä tuoksua. Ja se toi mulle itsevarmuutta sosiaalisissa tilanteissa. Niin vaikeeta on lopettaa, mut järki sanoo et tupakointi vaan vie terveyden ja rahat. :/ -ap
+ oon ylipainoinen muutenkin niin rupeen olee vähän huolissaan myös lihoamisesta. Ja ei, liikunta ei auta. Liikun väkisin, oloani se ei helpota -ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:28"]
Kirja luettu. Pisti ajattelemaan, mutten kyennyt lopettamaan. Sähkötupakkaa mietin, mut olis kiva päästä koko riippuvuudesta eroon niin sithän vaan siirtäisin sen riippuvuuden sähkötupakkaan. Raskaana en ole, alkoi vaan kovassa flunssassa ärsyttää, ku oli pakko vetää väkisin röökiä ja heitinpä sit vaan yks päivä askin roskiin.. Mutjoo ikävä on. Tupakointi oli mun hetkeni, jolloin käsittelin ajatuksiani ja tunteitani. Sillä hemmottelin itseäni työpäivän jälkeen. Se oli mun lohtu, kun muu maailma ärsytti. Ja rakastan sitä tuoksua. Ja se toi mulle itsevarmuutta sosiaalisissa tilanteissa. Niin vaikeeta on lopettaa, mut järki sanoo et tupakointi vaan vie terveyden ja rahat. :/ -ap
[/quote]
No kirjaa et ole lukenut ajatuksella. Muutoin tietäisit tuon korvaavien tuotteiden ansan ja myöskin tuon emotionaalisen ikävän ansan.
Niin, ehkä en. Täytyy varmaan lukea se uudelleen. -ap
Jatkat vaan jääräpäisesti. Kovat himot tulevat vielä ainakin 3kk ja 6kk kohdalla, tai näin siis minulla useampana lopetuskertana, himot menevät kyllä ohi.
Kiitti tuesta! Se motivoi kyllä, et olishan se noloa luovuttaa ja mennä ostaa se aski, kun tästä on kaikille tutuille hehkuttanut! -ap
Ap hyvä, sä olet vuosikausia käsitellyt sun välittömät tunnereaktioo tupakoimalla. Nyt sun täytyy opetella käsittelemään ne muulla tavalla. Helpointa on vaan kohdata ja tuntea ne. Ja ajttelepas tupakkaa jostin muusta näkökulmasta, ei se ole mikään sun ystävä, se on myrkky, joka koukuttaa. Tällä hetkellä vielä ihannoit tupakointia, vaikka olis hyödyllisempää ajatella sitä realistisesti - sä varmasti haluat olla terve mahd pitkään.
-------
Sä oot tehnyt jo hienoa työtä, kaikki ei pysty edes päättämään että lopettavat. Ei olisi mitään järkeä aloittaa, silloin sä olisit joskus taas tässä tilanteessa. Parempi käsitellä se asia kerralla loppuun. Sä et tarvitse tupakkaa mihinkään! Ota jatkossakin hetki sieltä täältä ja keskity muutama minuutti vaan hengittämiseen - sä rt tarvii tupakkaa rentoutuaksesi, pystyt siihen kyllä ilmankin kun opettelet :)
-----
Päätit jo lopettaa, päätä vielä tehdä töitä sen muutoksen käsittelyn eteen, niin onnistut <3
Kiitos tsempistä! Jatketaan yrittämistä, vaik nytkin tekee niin mieli.. -ap
Kukaan käynyt läpi samaa asiaa?