Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS:ssa juttua vitutustutkimuksesta. Yllätyin, kun siinä ihmisiä kuulemma vitutti vastaushetkellä noin 50%

Kristallikissa
09.04.2022 |

siis asteikolla 0-100:aan. Tutkimuksessa piti myös listata 10 vitutuksen aihetta! Mä en keksis yhtäkään! Mulla on asioita joiden tulemisesta tosiksi en pidä tai asioita, jotka ovat minusta epäoikeudenmukaisia. Mutta eivät ne minua vituta. Mielestäni sellainen ihminen, jota vain kaikki vituttaa, todella lapsellinen, eikä hänellä mahdollisesti ole kovinkaan korkeaa keinoa vaikuttaa elämäänsä, koska kykenee vain tuntemaan vitutusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vitutus oli nolla, kun menin tekemään testin 1-osan. Eikä niitä kehollisiakaan tuntemuksia synny, kuin korkeintaan hieman kasvoluhakset kiristyy, jos joskus satunnaisesti vituttaa hetken, ennen kuin tunne muuttuu joksikin järkevämmäksi. Esim. kiukuksi tai harmiksi.

Ap

Vierailija
2/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen on väärä sanavalinta. Ei lapsia vituta, se tulee vasta nuoruudessa ja määrä riippuu siitä minkälaisessa ympäristössä kasvaa, ja mitä mallia saa muilta. Mutta aikuisena pitäisi jossain vaiheessa tajuta, että oma vitutus on tosiaan ihan omaa ja siihen voi vaikuttaa, vaikka muuhun maailmaan ei pystyisikään vaikuttamaan.

Vierailija
4/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi on maailman onnellisin kansa, niin muissa maissa täytyy vituttaa ihan äärettömästi.

Vierailija
5/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomi on maailman onnellisin kansa, niin muissa maissa täytyy vituttaa ihan äärettömästi.

Meillä on varaa vituttaa, onnettomissa maissa pinnalla on varmaan toisenlaiset tunteet, joita syntyy vaikkapa siitä kun on sota, nälänhätä tai korruptoitunut valtaelin.

Vierailija
6/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas keksitty populääri tutkimusaihe sanavalintaa myöten... Näitä v***tus aiheisia kirjoja taisi olla jo 90-luvulla...

Vierailija
7/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vitutus oli nolla, kun menin tekemään testin 1-osan. Eikä niitä kehollisiakaan tuntemuksia synny, kuin korkeintaan hieman kasvoluhakset kiristyy, jos joskus satunnaisesti vituttaa hetken, ennen kuin tunne muuttuu joksikin järkevämmäksi. Esim. kiukuksi tai harmiksi.

Ap

Kiukku ja harmi = vitutus

Luulenkin et se siel virus oikeesti tuntuu?

Vierailija
8/8 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiukku ja harmi = vitutus

Luulenkin et se siel virus oikeesti tuntuu?

Eivät ne ole vitutusta. Ja vaikka olisivatkin, niin aika jännä, että tutkimukseen osallistuvia sitten kiukutti asteikolla 0-100 vastatessaan 50 verran keskimäärin. Ei minua vaan. Mua ei kiukuttanut lainkaan. Eikä asioiden kiukuttaminen ole muutenkaan sama asia, kuin asioiden vituttaminen. Mun satunnainen vitutuksen tunne kestää max 3 minuuttia ja lisäksi en kykenisi laatimaan 10 kohdan listaa asioista, jotka vituttavat, todellakaan. Koska tunne ei jää itselläni päälle.

Epäoikeudenmukaiset asiat saattavat surettaa tai masentaa, mutta en vain vittuunnu, vaan koitan ratkoa asiaa. Eli siis psyykkinen käsittely on oma tapani edetä asioissa, jotka ovat väärin. Psyykkisen käsittelyn jälkeen ja jos niille voi tehdä jotain, teen sen, minkä voin ja katson hyödylliseksi. Jos niille ei saa tehtyä mitään, psyykkinen käsittely on se keino käsitellä asiaa.

Ap