Olen oksennustaudissa, mitä voisin syödä?
Olen oksentanut yli kymmenen kertaa vaikken ole syönyt kuin aamulla ruisleivän. Olo alkaa olemaan todella heikko mutta en uskalla syödä, sillä pelkään että oksennan taas! Vinkkejä?
Kommentit (8)
Viimeksi join vain jaffaa ja vettä, myöhempinä päivinä maitoteetä ja näkkäriä. Hyvin pärjäsi ja oli jopa mukavan kevyt olo kaikin puolin kun siitä pahimmasta yrjöämisestä selvisin.
Ihan kokeilemalla löytyy, mitä voit syödä. Itse lipitin laihaa hernekeittoa. Siitä sai ravintoaineita ja pysyi suht hyvin sisällä.
Erittäin pieninä annoksina mutta usein jotain nestemäistä, joka sisältää sekä suoloja että sokeria. Vaikka ihan apteekista jotain Floridralia. Ruokavajetta ihminen kestää pitkään, nestevaje vie voimat nopeammin - siksi olisi tärkeää saada neste pysymään sisällä. Sitten kun nesteet pysyvät sisällä ja uskallat kokeilla kiinteitä, banaani on ihan hyvä kun sisältää runsaasti kaliumia, jota oksennuksen mukana menetetään. Muuta vatsaystävällistä on esim. hyvin hauduteltu kauravelli/-lima, piimä tai joku mieto mehukeitto.
Jaffa ja muut limsat kannattaa jättää juomatta, koska hiilihappo ärsyttää jo valmiiksi herkillä olevaa vatsaa. Jos jotain makeaa juotavaa halajat, mieluummin sitten mehu kuin limppari.
Syö jogurttia ja mustikkaa, jos joudut oksentaa sen, ei tunnu niin pahalta kurkussa.
tee löysää kaurapuuroa; tekee vatsaan kalvon.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:32"]Syö jogurttia ja mustikkaa, jos joudut oksentaa sen, ei tunnu niin pahalta kurkussa.
[/quote]
Mulla on aina auttanut jäiset mustikat
Luulientä