Äitipuolen jäätävä käytös :(
Asun jo yksin mutta haluaisin joskus kylästellä isäni luona. Meillä on aina aikasemmin olleet hyvät välit mutta nyt kun uusi vaimo tuli niin joudun ottamaan etäisyyttä. En siis roiku perheessä vaan haluaisin vaikka kerran kuussa kahvistella ja soitella joskus kuulumisia niin kuin meillä on ollut tapana. Laittaa synttäri- ja joululahjat ja näyttää että välitän. Kun ensimmäisen kerran näin "äitipuoleni", toivotin hänet tervetulleeksi, annoin kukkia ja tein selväksi että haluan lämpimät välit hänen kanssaan. Äitipuoli puolestaan oli pinnallisen kohtelias eka tapaamisella jonka jälkeen on viestitti ettei halua uuteen perheeseen lapsia vanhoista suhteista. En minä ole mikään hoidettava vaan aikuinen ihminen joka haluaa terveen suhteen perheeseen. Hänellä on itsellään kaksi poikaa edellisestä liitosta ja isäni on isäpuoli heille. Joo tiedän, ettei uusperheet ole helppoja mutta etten sais enää olla yhteyksissä tuntuu turhan kylmältä. Itkettää enkä voi kellekkään kertoa koska en halua aiheuttaa harmia heille.
Kommentit (12)
Marssi sinne faijan luokse ja ota asia puheeksi.
Tapaa isääsi jossain muualla. Käykää vaikka kahvilla tai syömässä yhdessä.
Tai kutsu isäsi käymään luonasi.
Enpä oikein usko tuota, että äitipuoli muka kieltäisi lasta olemasta yhteyksissä isäänsä.
Eihän tuollainen ole mitään normaali käytöstä, ei keneltäkään ihmiseltä.
Onko äitipuolesi joku sekopää, vai mikä?
Miksi äitipuoles käyttäytyy noin? Oletko saanut mitään syytä selville? Keskustele hänen kanssa ja kerro ettei ole normaalia. Ei hän itsekään hylännyt poikiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tapaa isääsi jossain muualla. Käykää vaikka kahvilla tai syömässä yhdessä.
Tai kutsu isäsi käymään luonasi.
Enpä oikein usko tuota, että äitipuoli muka kieltäisi lasta olemasta yhteyksissä isäänsä.
Eihän tuollainen ole mitään normaali käytöstä, ei keneltäkään ihmiseltä.
Onko äitipuolesi joku sekopää, vai mikä?
Mä tiedän ettei oo normaalia ja tuntuu hirveän kurjalta. Ja sekin loukkaa ettei isä ole tehnyt selväksi että kuulun perheeseen. Mä en tiedä tarkoin mitä äitipuoli on puhunut mutta jokin jäätävä painostus ja vihan tunne vastassa kun yritän ottaa yhteyttä.
Siis jos ei halua uuteen suhteeseen lapsia edellisistä suhteista niin miten ne äitipuolen omat pojat voi sitten olla kuvioissa mukana? Naiseltahan puuttuu ihan perus logiikka. Siis tietysti hän tarkoittaa ettei halua miehen lapsia mukaan kuvioon mutta omat on eri asia mutta eikö tätäkin olisi pitänyt miettiä ennen kuin valitsi miehen jolla on lapsia. Ja on kyllä tossu isä sinulla jos antaa naisen sanella ettei saa tavata lapsiaan.
Haluaa erottaa sut isästä, ja perinnöstä.
Jopa mun äiti hyväksyy isän uuden liiton. Se on kai hyvillään että sai sinkkuelämän. Tuntuu että me kaikki muut koitetaan rakentaa rauhaa ja toivottaa heille onnea, mutta en ymmärrä miksi äitipuoli vihoittelee. Ei me olla mikään uhka.
Vierailija kirjoitti:
Isä on vasta 47v ja hyvässä kunnossa joten perintöä saa odottaa. Isäni on kyllä varakas ja olen pohtinut sitä vaihtoehtoa että nainen on rahojen perässä. Mutta voiko kukaan viedä lapsilta eli rintaperillisiltä perintöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä on vasta 47v ja hyvässä kunnossa joten perintöä saa odottaa. Isäni on kyllä varakas ja olen pohtinut sitä vaihtoehtoa että nainen on rahojen perässä. Mutta voiko kukaan viedä lapsilta eli rintaperillisiltä perintöä?
Ei voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän saa isäsi tekemään testamentin, jossa määritellään isän koko omaisuuden siirtyvän äitipuolelle…
Todella musertava tilanne kyllä. Toivotan voimia, ja erityisen paljon toivon isäsi havahtuvan tilanteeseen ja laittavan omat lapsensa uuden parisuhteensa edelle, vaikka se tietäisi naisen lähtemistä. Ei kukaan voi vaatia toista rajoittamaan yhteydenpitoa omiin lapsiinsa, eikä kenenkään tule suostua sellaiseen vaatimukseen.
Mitä isäs sanoo tilanteesta?