Olen 50v enkä pääse enää kuperkeikkaa
Kommentit (15)
Mitä tapahtuu kun yrität tehdä sen? Miksei onnistu?
En ole koskaan uskaltanut tehdä sitä.. mieti sitä. Varmaan se onnistuisi, miksi ei?`
Toi on kyllä pahinta ikääntymisessä. Itsekin tein nuorena kuperkeikkoja päivittäin tai ainakin viikoittain. Luopuminen siitä on ollut todella tuskallista.
Kokeile rollaattorin kanssa.
Apua on saatavilla, älä vaivu synkkyyteen.
Kyllä kannattaa pitää itsestään huolta.
Kuperkeikattomuus. Sairaus vai normaalia ikääntymistä?
Minä olen 30 v enkä enää uskalla edes koittaa kärrynpyörää. Nyt tiedän mitä on odotettavissa viisikymppisenä, joten kiitos tiedosta. :)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:54"]Kuperkeikattomuus. Sairaus vai normaalia ikääntymistä?
[/quote]
Ainakaan se ei ole laillinen peruste eutanasialle.
Olen nelikymppinen, painan yli satakiloa ja heittelen kuperkeikkoja eteen- ja taaksepäin, ja kärrynpyöriä myös. Arabialaiset menee myös, mutta puolivolttia ja siltakaatoa en ole ikinä uskaltanut tehdä. Ikä ja paino ei ole esteitä, olet varmaan vaan jättänyt venyttelyt ja liikkumisen muutenkin. Suosittelen joogaa, saat liikkuvuutta takaisin ja saatat uskaltaa taas kupperskeikan.
Tytär ja vävy hämmästelivät, kun seisoin päälläni. Ikää lähes 70 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:37"]
Tytär ja vävy hämmästelivät, kun seisoin päälläni. Ikää lähes 70 vuotta.
[/quote]
Kyllä minäkin hämmästelisin kun jalatkin on keksitty.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:17"]Olen nelikymppinen, painan yli satakiloa ja heittelen kuperkeikkoja eteen- ja taaksepäin, ja kärrynpyöriä myös. Arabialaiset menee myös, mutta puolivolttia ja siltakaatoa en ole ikinä uskaltanut tehdä. Ikä ja paino ei ole esteitä, olet varmaan vaan jättänyt venyttelyt ja liikkumisen muutenkin. Suosittelen joogaa, saat liikkuvuutta takaisin ja saatat uskaltaa taas kupperskeikan.
[/quote]Jooga on hyvä! Kannattaa kokeilla myös mentaaliharjoittelua. Lähestyminen lattiaa, käsien asento, kosketus. Lattian lempeä syleily. Pyörähdys, kuin keinu äidin sylissä. Hymy.
http://www.huffingtonpost.com/2012/09/14/ernestine-shepherd-worlds_n_1884286.html
Nykyään 77 ikäinen. Tosiaan elämä on sitä mitä itse teet siitä.
Keho rahnaistuu jos et huolla sitä, elä valintasi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 10:19"]
http://www.huffingtonpost.com/2012/09/14/ernestine-shepherd-worlds_n_1884286.html
Nykyään 77 ikäinen. Tosiaan elämä on sitä mitä itse teet siitä.
Keho rahnaistuu jos et huolla sitä, elä valintasi kanssa.
[/quote]
Täytyy nostaa hattua, ei ole elämässään varmaan nähnytkään vanhainkotia.
Vanhuus ei tule yksin. Se tulee kera päin helvettiä menevän kuperkeikan, joka katkaisee vanhan kamelin selän.