Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkaekspertit HUOMIO! - Oudon niukat ja lyhyet kuukautiset

Vierailija
22.09.2015 |

Normaalisti kuukautiseni kestävät 5-6 päivää ja ovat hyvin runsaat ja sisältävät paljon limakalvoriekaleita/hyytymiä. Nyt yhtäkkiä kuukautisten kesto olikin alle 3vrk ja vuoto niukempaa ja pelkkää kirkkaanpunaista, juoksevaa verta. Yksi todella pieni riekale joukossa toisena päivänä.

Jo edelliset kuukautiset olivat tavallista niukemmat ja lyhyemmät, mutta niistä en vielä huolestunut, koska olin edeltävässä kierrossa joutunut turvautumaan jälkiehkäisyyn. Vieläkö se voi vaikuttaa tässäkin kierrossa? Olisiko syytä mennä lääkäriin? Auttakaa pliis! :/

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/13 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelu on normaalia. Itse olisin vain tyytyväinen vähäiseen vuotoon, jos normaalisti vuotaisin kuin seula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, otan kyllä sitten ihan ilolla vastaan tämän muutoksen, jos se ei tarkoitakaan mitään huolestuttavaa. Mulla vaan on ensimmäisistä kuukautisista lähtien ollut tosi säännölliset ja aina samanlaiset menkat, joten säikähdin kovasti tätä yhtäkkistä niukentumista ja lyhentymistä. Varsinkin kun näin kolmekymppisenä oma hedelmällisyys jo vähän mietityttää... Ap

Vierailija
4/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 19:04"]Minulla tuo on liittynyt alkaviin vaihdevuosiin. 
[/quote]

No toivottavasti mulla ei vielä näin lapsettomana 31-vuotiaana siitä olis kysymys! Tuo olis kyllä se pahin vaihtoehto. Edes äidilläni ei vielä ole vaihdevuodet alkaneet. AP

Vierailija
5/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:34"]Minun kuukautiskiertoni ollu myös sangen epäsäännöllinen. Välistä kestää päivän välistä kaksi ja taas muuttuu olo paremmaksi. Joskus tulee, kuin saavista kaatamalla ja joskus ei tipan tippaa meinaa herua. Ihmeellisintä on, että rakkaan mieheni pärstä kyseisenä ajankohtana alkaa *ituttamaan mitä suuremmissa määrin ja kitisen jokaisesta pienestäkin asiasta.
[/quote]

Oletko käynyt gynellä asian takia? Mitä sulle on siellä sanottu?
[/quote]

Olen käynyt muttei oikein osannut ottaa kantaa asiaan. Sanoi vaan, että saatan kärsiä öö mikä se latinankielinen nimi olikaan.. Jostain mensturious en diablous nimisestä oireyhtymästä, mutta sekin oli ilmeisesti pelkkää arvailua.

Vierailija
6/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samaa vaivaa myös ja kiinnostaisi tietää, onko täällä kenelläkään kokemusta, että yllättäen niukentuneet kuukautiset olisivat olleet merkki jostakin vaivasta, hedelmättömyydestä tai vaikkapa raskaudesta (valekuukautiset)? Vai onko tosiaan aina normaalia ja harmitonta?

Vierailija
7/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuukautiskiertoni ollu myös sangen epäsäännöllinen. Välistä kestää päivän välistä kaksi ja taas muuttuu olo paremmaksi. Joskus tulee, kuin saavista kaatamalla ja joskus ei tipan tippaa meinaa herua. Ihmeellisintä on, että rakkaan mieheni pärstä kyseisenä ajankohtana alkaa *ituttamaan mitä suuremmissa määrin ja kitisen jokaisesta pienestäkin asiasta.

Vierailija
8/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina runsaat vajaan viikon kestävät kuukautiset, kolmisen kuukautta sitten aloitin tosissani salitreenin (usean kerran viikossa) ja menkat ovat käyneet niukemmiksi. Syön kuitenkin hyvin ja terveellisesti.

Vierailija
9/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:34"]Minun kuukautiskiertoni ollu myös sangen epäsäännöllinen. Välistä kestää päivän välistä kaksi ja taas muuttuu olo paremmaksi. Joskus tulee, kuin saavista kaatamalla ja joskus ei tipan tippaa meinaa herua. Ihmeellisintä on, että rakkaan mieheni pärstä kyseisenä ajankohtana alkaa *ituttamaan mitä suuremmissa määrin ja kitisen jokaisesta pienestäkin asiasta.
[/quote]

Oletko käynyt gynellä asian takia? Mitä sulle on siellä sanottu?

Vierailija
10/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:47"]Mulla on ollut aina runsaat vajaan viikon kestävät kuukautiset, kolmisen kuukautta sitten aloitin tosissani salitreenin (usean kerran viikossa) ja menkat ovat käyneet niukemmiksi. Syön kuitenkin hyvin ja terveellisesti.
[/quote]

Mä en ole edes treenannut kovaa. Valtavaa stressiä kyllä ollut viime aikoina ja tosiaan toissakierrossa se hemmetin jälkiehkäisy. Nuo kyllä sitten ainoat potentiaaliset syyt, mitä itselle tulee mieleen. AP

Vierailija
11/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen omat valemenkat raskauden alusta. Onko mahdollista että olisit raskaana?

Vierailija
12/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:53"]Tuli mieleen omat valemenkat raskauden alusta. Onko mahdollista että olisit raskaana?
[/quote]

On kyllä mahdollista, sillä ehkäisymenetelmämme ovat hieman kyseenalaiset. Hedelmällisimpään aikaan kuusta ollaan tunnollisesti käytetty kondomia ehkäisynä, loppukierrosta myös keskeytettyä yhdyntää. Ja onhan tuo jälkiehkäisykin voinut epäonnistua, vaikkei se kondomin rikkoutuminen pahimpaan mahdolliseen saumaan sattunutkaan. Ei olisi varmaan pahitteeksi testata varmiuden vuoksi. AP

Vierailija
13/13 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo on liittynyt alkaviin vaihdevuosiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi