Mistä suonenveto johtuu? Onko syömisillä vaikutusta?
Hei! Olen ollut viikon flunssassa, eikä ruoka ole maistunut. Äsken tuli aivan kauhea suonenveto ja huolestuin, että onko minulla jokin ravintoaineen puutos, kun on tullut syötyä huonosti. Onko suonenvetoihin jotain ennaltaehkäisykeinoa? En haluaisi enää uutta suonenvetoa :/
Kommentit (14)
Niitä tulee vielä joskus, et voi ikuisesti välttää. Syytä en tiedä, ehkä joku muu tietää. Mä saan usein yöllä niitä kiitos seisomatyöni. Myös jos suoristan nilkkoja liikaa niin suonenveto on taattu ja sattuu niin perkeleesti.
Juomisilla on väliä. Kun dokaa, on puhtaat suonet.
On kai jotain olemassa.
Joskus ei saa lihaskramppia helpotettua vaikka kuinka hieroo lihasta. Esim.kumpparipäivä altistaa itselleni näitä kramppeja pohkeisiin.
Tuo magnesium tosiaan auttaa, ainakin mulla. Mulla oli ennen kovia suonenvetoja varsinkin liikunnan jälkeen, mutta ne vähenivät kun aloin käyttämään magnesiumia. Nykyään käytän myös magnesiumvoidetta, hieron suoraan pohkeisiin, eikä suonenvetoja ole enää ollenkaan.
Varaa jotain 100% villaista, jolla voit peittää vetokohdan. Pohje taitaa olla yleisin kohde. Mulla auttaa muutamassa minuutissa, jolloin kramppi laukeaa. Ja juo tarpeeksi. Magnesium.
Magnesium auttaa täälläkin. Osta hyvälaatuinen, eli sitraatti niin kuin joku ylempänä mainitsi. Muut ei imeydy hyvin. Sitä saa metsästää kissojen ja koirien kanssa mutta mä löysin sitä Life-kaupasta.
Tarpeeksi vettä, suolaa ja magnesiumia. Magnesiumgeeli auttaa kramppiin minuutissa.
Hyviä neuvoja tullutkin jo. Mulle tulee suonenvetoja rankan liikunnan jälkeen herkästi. Mutta nesteiden juonti, magnesium ja ihanat villasäärystimet ja villasukat auttaa heti. Jos jalat on yhtään kylmät, niin suonenvetoa pukkaa tauotta. Lämpöä koipiin!
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:38"]
Magnesium auttaa täälläkin. Osta hyvälaatuinen, eli sitraatti niin kuin joku ylempänä mainitsi. Muut ei imeydy hyvin. Sitä saa metsästää kissojen ja koirien kanssa mutta mä löysin sitä Life-kaupasta.
[/quote]
Sitähän saa ihan apteekista. Multivita magnesiumsitraatti.
Lipittelen suolatonta mineraalivettä jos syön huonosti tai hikoilen / urheilen kauheasti.
Vesi ja suola auttaa. Olen huomannut että helteellä, varsinkin etelän rantalomalla tulee suonenvetoja jos ei muista juoda tarpeeksi
Minulla oli nuorena kovia suonenvetoja, eikä magnesium auttanut niihin. Jotkut ehdottivat vaivojeni syyksi e-pillereitä, ja pitkään uskoinkin niiden vaikuttaneen asiaan. Nyt kuitenkin kun keski-iässä olen ihan muista syistä mennyt asiantuntevan jalkaterapeutin hoitoon, hän on tiennyt kertoa syyn olleen jalkani yksilöllisessä rakenteessa ja sen kehityskaaressa. Jalkani rakenne ja sen muuttuminen iän myötä selittää sekä aiemmat suonenvedot että niiden loppumisen.
Joillakin silti joku magnesiumkin auttaa. Suonenvetoihin voi olla erilaisia syitä. Jos tarpeeksi typerän ihmisen päästää ääneen, saa kuulla sellaisiakin helmiä kuin että suonenvedot ovat psykosomaattisia :D. Siis muilla ihmisillä - ei tietenkään itsellä :DD.
Magnesiumin puute. Ota magnesiumsitraattia. Nimenomaan sitraattina.