Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty asumaan yksin, kenen luona asuisin?

Vierailija
03.04.2022 |

Nyt olen erään läheisen luona käymässä ja pärjään jotenkin.
Yksin ollessa tulee paha olo.
Miten järjestän asiani?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla tulee paha olo

Vierailija
2/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonku toisen yksinäisen luo. Ilmoittele Tinderissä, niin eiköhän joku ota nurkkiinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan ja opettele elämään myös yksin.

Vierailija
4/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin mielenterveyskuntoutujien ryhmäkoti.

Vierailija
5/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro huolistasi, älä jää asian kanssa yksin. Läheiset voivat ehkä auttaa tilapäisesti, jos kotona on tilaa ja elämäntilanne sellainen, että arkeen sopii yksi ihminen lisää (itsellä ollut elämänvaiheita, joissa on voinut olla sukulainen muutaman kuukauden majoittumassa kotonani mutta esim. nyt pienet lapset ja voimavaroja vievä työ enkä pystyisi ottamaan ketään lisää arkikuvioihin, kun oma jaksaminen tiukilla). Oman kunnan kautta voi saada apua ja löytyä vaikka tuetun asumisen mahdollisuus. Seurakunnan diakoniatyöntekijöiltä voi saada tukea ja apua eteenpäin.

Vierailija
6/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millälailla tulee paha olo

Tosi paha ahdistus, en vaan viihdy asunnossa, voin käydä mutta en enää olla.

Elämäntilanne on muuttunut.

Vierailija
7/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kimppakämppäasuminen on harmittavan harvinaista. Olen lukenut, että esim. Keski-Euroopassa kaikenikäiset asuvat kimppakämpissä. Yksin asuminen voi olla tosi raskasta, paitsi taloudellisesti, myös henkisesti.

Varmasti Suomessa olisi paljon ihmisiä, jotka haluaisivat asua yhdessä muiden kanssa, vaikka omaa perhettä ei olekaan. Miten asiaa voisi edistää?

Kaikkea hyvää sinulle, ap. Toivottavasti saat asumisseuraa kotiisi.

Vierailija
8/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota alivuokralainen. Mutta muista kertoa heti esittelyssä että aiot takertua häneen.

Vierailija
9/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:n tuntemuksia. Olen jo kuusikymppinen ja en ole koskaan asunut yksin, vielä. Nuorimmainen lähtee tulevana syksynä kauas opiskelemaan ja jään yksin. En tiedä, millaiset tuntemukset valtaavat minut silloin. En osaa kuvitella. Voi olla, että asiat menevät hyvin ja kulkevat omalla painollaan tai sitten alan panikoida.

Vierailija
10/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vihervasemmistolaisten yhteisöllinen kommuuni, jossa voitte kaikki pössytellä yhdessä ja nostaa tukia

Vierailija
11/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluaisin elämänkumppanikseni läheisriippuvaisen, mt-ongelmaisen yksinjääneen takertuvan luuserin. eiku en haluaisikaan.

Vierailija
12/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin ap:n tuntemuksia. Olen jo kuusikymppinen ja en ole koskaan asunut yksin, vielä. Nuorimmainen lähtee tulevana syksynä kauas opiskelemaan ja jään yksin. En tiedä, millaiset tuntemukset valtaavat minut silloin. En osaa kuvitella. Voi olla, että asiat menevät hyvin ja kulkevat omalla painollaan tai sitten alan panikoida.

Niinpä. Mulla oli aikaisemmin mukavaa ja turvallinen olo, nyt on tosi kurjaa ja paha olo.

Huomaan kuinka mukavaa on olla toisen kanssa, silti välillä ollaan omissa oloissa.

Miksi ihmisen pitäisi asua yksin?

Vierailija
13/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota alivuokralainen. Mutta muista kertoa heti esittelyssä että aiot takertua häneen.

Yhteiset keskusteluhetket eivät tarkoita takertumista.

Vierailija
14/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitosuhde? Sitä kautta asia esille, mt-kuntoutujien asumisyksikkö, tukiasuminenkin voisi helpottaa.

Vierailija
15/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kimppakämppäasuminen on harmittavan harvinaista. Olen lukenut, että esim. Keski-Euroopassa kaikenikäiset asuvat kimppakämpissä. Yksin asuminen voi olla tosi raskasta, paitsi taloudellisesti, myös henkisesti.

Varmasti Suomessa olisi paljon ihmisiä, jotka haluaisivat asua yhdessä muiden kanssa, vaikka omaa perhettä ei olekaan. Miten asiaa voisi edistää?

Kaikkea hyvää sinulle, ap. Toivottavasti saat asumisseuraa kotiisi.

Näin on.

Vierailija
16/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitosuhde? Sitä kautta asia esille, mt-kuntoutujien asumisyksikkö, tukiasuminenkin voisi helpottaa.

Ei ole hoitosuhdetta.

Vierailija
17/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kotieläin, koira, kissa. Auttaa.

Vierailija
18/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta pieni kommuuni. Kysy jos joku tai jotkut lähtisi kanssasi vuokraamaan kolmiota tai neliötä. Jos vakuuksia ja rahaa löytyy niin osta jokin isompi talo vaikka maalta ja perusta sinne kommuuni. Varmaan löytyy ekoihmisiä kaveriksi ja vuokran maksajiksi.

Vierailija
19/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu oman kotikuntasi sosiaalityöntekijän juttusille. Hän osoittaa sinulle sopivan asumispaikan. Pienemmillä kunnilla ei ole omia yksiköitä, vaan ne ostavat palvelut.

"Tukiasunnot on tarkoitettu mielenterveysongelmista joko kroonisesti tai lyhytaikaisesti kärsiville mielenterveyskuntoutujille."

Minulla on tuttava, joka asuu Hämeenlinnassa tukiasunnossa, myös hänen vaimonsa on mielenterveyskuntoutuja.

Vierailija
20/22 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuminen on parasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan