Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

aloitin uudelleen pari viikkoa sitten lenkkeilyn.

Vierailija
20.09.2015 |

Edellisen kerran hölkännyt joskus helmikuussa ja silloinkin ehdin juoksemaan ainoastaan pari kuukautta ennenkuin nilkka tulehtui niin pahasti, että olin pari viikkoa sairaslomalla.

Tänään sporttrackerin mukaan juoksin 7km200m aikaan 43min. Onko ok aika vasta-alkajalle vai aloitankon lenkkeilyn taas liian kovaa? Fillaroinnut olen kuitenkin maaliskuusta saakka kaikki työmatkani ja salilla käyn 3-5krt viikkoon, joten pohjakunto ihan ok.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole liian nopeasti aloitettu juoksua.

Vierailija
2/4 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhtisi on hieman päälle 6 min/km eli vähän reilun tunnin menoa 10 kilometrillä. Se on luultavasti hyvä tahti aloitella lenkkeily, mikäli ikää tai ylipainoa ei ole liikaa ja pohjat ovat kunnossa kuten kerroit. Aiemmista rasitusvammoista johtuen kannattanee vauhdin ja määrän lisäyksen suhteen olla varovainen. Itse sorruin aloittaessani useamman kerran ahnehtimaan liikaa kilometreja, kun tuntui siltä että juoksu kulkee. Tulokoksena oli kuitenkin aina muutaman kuukauden telakoituminen. Rauhallisemmalla aloituksella homma sitten onnistui ja nyt kuusi vuotta säännöllistä (noin viisi kertaa viikossa) lenkkeilyä takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aloitin lenkkeileyn toissapäivänä ja tänään juoksin 10km aikaan tasan 1h.

Vierailija
4/4 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedit ehkä vähän liian kovaa. Pari kuukautta vielä ihan löysää ja sit vasta alat mitata aikaa ja matkaa.