Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin e-pillerit keväällä. Karvankasvu pilaa elämäni

Vierailija
20.09.2015 |

Tämä on kamalaa. Minulle on alkanut kasvaa viikset (joudun nyppimään ne, etten näytä mieheltä). Nyt kuitenkin tuntuu, että koko naama on alkanut karvoittua, siis ihan kaikkialta!! Ja muutenkin ihokarvat kasvavat sheivaamisen jälkeen hetkessä takaisin. :( naamaa en haluaisi alkaa sentään sheivaamaan! onko kohtalontovereita? Miten olette päässeet karvoista eroon? Olen 20-vuotias. Niin ja menkatkaan ei ole alkaneet, vieläkään! :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten psco:sää hoidetaan?

Vierailija
2/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:08"]Miten psco:sää hoidetaan?
[/quote]
E-pillerit on yksi hoitomuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:43"]

Ennen e-pillereitä ei ollut tällaista ongelmaa.. Onko ainoa apu aloittaa pillerit uudelleen? Voinko aloittaa ne vaikka heti, vaikkei kuukautiset ole alkaneet lopettamisen jälkeen?

[/quote]

Onko sun mielestä järkevintä siirtää/ peittää ongelma vai oikeasti korjata se...?

Vierailija
4/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä. Voi hyvin olla pcos, se on nuorten naisten vaiva ja kuukautishäiriöt ja liika karvankasvu on tyypillisiä oireita. Myös akne on tavallista.

Vierailija
5/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:46"]Kannattaa muuten harkita ehkäisyrengasta, jos tarvitsee hormonaalista ehkäisyä mutta e-pillereiden pitoisuudet hirvittävät. Renkaasta hormonit erittyy suoraan limakalvon kautta ja niistä saa saman hyödyn vähemmällä.
[/quote]
Vaihdoin diane novasta renkaaseen ja naama on nyt täynnä järkyttäviä paiseita. Muuten rengas on kyllä näppärä ratkaisu, ja kyllähän näin kolmekymppisenä tuntuu kivalta kun alkossa ja kaupassa on alettu taas kysyä papereita; se tosin masentaa että johtuu varmaankin tästä "nuorekkaasta" ihosta. Gyne joskus arveli että toinen munasarja voi mahdollisesti olla pcos-tyyppinen, dianen hormonimäärällä homma kesti hallinnassa mutta nyt naama on yhtä mätäpaisetta.

Vierailija
6/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa monirakkulaoireyhtymä, voisko johtua siitä? E-pillerit hillitsee sitä ja yksi oire on karvankasvu.

Vierailija
7/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen e-pillereitä ei ollut tällaista ongelmaa.. Onko ainoa apu aloittaa pillerit uudelleen? Voinko aloittaa ne vaikka heti, vaikkei kuukautiset ole alkaneet lopettamisen jälkeen?

Vierailija
8/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitänyt itse nyt 4kk taukoa pillereistä joita söin 7 vuotta putkeen ja voi luoja.. Oma hotmoonitoimintani on AIVAN sekaisin. Itken ihan koko ajan. Minulla myös on karvat kasvaneet nyt kohinalla, juurikin naamaan, ah ihanaa. Vatsani on niin turvonnut ja pinkeä että näytän siltä kuin siskoni kuudennella kuulla raskaana, enkä pysty vetämään sitä edes sisään. Naamani on täynnö finnejä. Menkat ovat olleet enemmän tai vähemmän päällä nyt 3kk. Painoa on kertynyt n. 6kiloa tämän 4kk aikana (vesipöhöä lähinnä). Ihan jees.

Vierailija
9/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:44"]Oon pitänyt itse nyt 4kk taukoa pillereistä joita söin 7 vuotta putkeen ja voi luoja.. Oma hotmoonitoimintani on AIVAN sekaisin. Itken ihan koko ajan. Minulla myös on karvat kasvaneet nyt kohinalla, juurikin naamaan, ah ihanaa. Vatsani on niin turvonnut ja pinkeä että näytän siltä kuin siskoni kuudennella kuulla raskaana, enkä pysty vetämään sitä edes sisään. Naamani on täynnö finnejä. Menkat ovat olleet enemmän tai vähemmän päällä nyt 3kk. Painoa on kertynyt n. 6kiloa tämän 4kk aikana (vesipöhöä lähinnä). Ihan jees.
[/quote]

Ja ikää on 24.

Vierailija
10/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:42"]Menkat ei ole alkaneet? Oletkohan raskaana? Kuitenkin, itsekin lopetin hormonaalisen ehkäisyn nelisen kk:tta sitten ja pakko kyllä palata siihen, akne tekee paluuta... Itse olen 21. Taidamme vain tarvita estrogeenilisää :)
[/quote]
En usko että olen raskaana, sillä olen käyttänyt ehkäisyä eikä ole raskausoireita. Johtuu varmaan stressistä ja hormoonitoiminnasta :) voisihan sen raskaustestin toki tehdä, kun kaikki kaverit sitä aina kehottavat. Raskaus olisi kuitenkin todella epätodennäköistä. Muistaakseni pillereiden lopettamisen jälkeen tuli menkat kerran normaalisti ja sitten jäivät pois (lopetin maaliskuussa).

Vierailija
11/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten harkita ehkäisyrengasta, jos tarvitsee hormonaalista ehkäisyä mutta e-pillereiden pitoisuudet hirvittävät. Renkaasta hormonit erittyy suoraan limakalvon kautta ja niistä saa saman hyödyn vähemmällä.

Vierailija
12/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin karvankasvu on avain uuteen ja parempaan elämään Suomessa.

Vierailija
13/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:44"]Oon pitänyt itse nyt 4kk taukoa pillereistä joita söin 7 vuotta putkeen ja voi luoja.. Oma hotmoonitoimintani on AIVAN sekaisin. Itken ihan koko ajan. Minulla myös on karvat kasvaneet nyt kohinalla, juurikin naamaan, ah ihanaa. Vatsani on niin turvonnut ja pinkeä että näytän siltä kuin siskoni kuudennella kuulla raskaana, enkä pysty vetämään sitä edes sisään. Naamani on täynnö finnejä. Menkat ovat olleet enemmän tai vähemmän päällä nyt 3kk. Painoa on kertynyt n. 6kiloa tämän 4kk aikana (vesipöhöä lähinnä). Ihan jees.
[/quote]

Ja ikää on 24.
[/quote]
Inhottavaa, eikös! :( toivottavasti helpottaa pian sinullakin. Minullakin on vatsa ja kasvot turvonneet, vaikka olen syönyt terveellisesti enkä ole juonut alkoholia pitkään aikaan. mieliala vaihtelee ja tuntuu, että olisi lihonut. Mitä olet tehnyt kasvokarvoille? :(

Vierailija
14/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma mulla ja lisäksi finnejä naama täynnä... Oli pakko hakea pillerit takas kun en kestä tätä. Mullakaan ei menkat alkaneet kunnolla mutta apteekissa sanoivat ettei sillä ole väliä vaan voi aloittaa pillerit milloin tahansa.

Vierailija
15/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tulin ehdottamaan pcos:ää...

Vierailija
16/16 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:50"]Sama homma mulla ja lisäksi finnejä naama täynnä... Oli pakko hakea pillerit takas kun en kestä tätä. Mullakaan ei menkat alkaneet kunnolla mutta apteekissa sanoivat ettei sillä ole väliä vaan voi aloittaa pillerit milloin tahansa.
[/quote]
Täytyy harkita pillereiden aloitusta uudelleen. Olisin halunnut olla vaikka loppuelämän ilman niitä, koska aiheuttivat kaikenlaista. Onko sinulla helpottanut uudelleen aloittaminen noita oireita?