Ay-liike on vapautta
Vapaassa yhteiskunnassa työläiset saavat yhdistyä ja puolustaa asemaansa. Ironista kyllä, yrittäjät haluavat että valtio estää tämän toiminnan. Kapitalistit haluavat lisää valtaa valtiolle, vähän niin kuin Neuvoston tyyliin. Jos vastustaa ay-liikettä, vastustaa vapaita markkinoita. Porvarit ovat taistolaisia.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:47"]
No, miten on porvarit. Pitäisikö valtiolla olla enemmän valtaa, jotta voisivat laittaa tyläiset kuriin? Ja kuitenkin vähentää valtiovaltaa kun se haittaa omaa yritystoimintaa? Porvareiden logiikka ontuu.
[/quote]
Vapaa markkinatalous toimii parhaiten ilman sääntelyä.
"Työläisten kuriin laitto" ei ole kenenkään etu. Suomi OY on paitsi liikeyritys myös meidän kotimme.
Logiikasta en tiedä. Mutta sen tiedän että tilille tulee rahaa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:47"]
No, miten on porvarit. Pitäisikö valtiolla olla enemmän valtaa, jotta voisivat laittaa tyläiset kuriin? Ja kuitenkin vähentää valtiovaltaa kun se haittaa omaa yritystoimintaa? Porvareiden logiikka ontuu.
[/quote]
Vapaa markkinatalous toimii parhaiten ilman sääntelyä.
"Työläisten kuriin laitto" ei ole kenenkään etu. Suomi OY on paitsi liikeyritys myös meidän kotimme.
Logiikasta en tiedä. Mutta sen tiedän että tilille tulee rahaa.
[/quote]
Vapailla markkinoilla työläiset muodostaisivat vieläkin voimakkaampia yhdistyksiä ja se estäisi vapaiden markkinoiden muodostumista. Vapailla markkinoilla yritykset muodostaisivat enemmän kartelleja, sekin olisi vapaide markkinoiden vastaista. Vapaat markkinat = mahdoton yhtälö.
SY liike luulee että kaikki tahtoo samaa. Ei. Mä tahdon vapaat työajat ja tessiä paremman palkan. Sainkin. Mutta AY tyyliin "jyräämällä" en olisi saanut. Minä kyllä syvästi ihmettelen miksi monet neuvottelut pilataan änkyröinnillä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:57"]
SY liike luulee että kaikki tahtoo samaa. Ei. Mä tahdon vapaat työajat ja tessiä paremman palkan. Sainkin. Mutta AY tyyliin "jyräämällä" en olisi saanut. Minä kyllä syvästi ihmettelen miksi monet neuvottelut pilataan änkyröinnillä.
[/quote]
Änkyröinti on valtion harrastamaa toimintaa. Ilman porvareiden änkyröintiä ay-liike olisi vieläkin vahvempi. Nykyajan änkyrät pukeutuvat liituraitapukuun.