Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas ahdistaa, tytär masentunut, minä myös

Vierailija
01.04.2022 |

Siinäpä se. Tytär makaa sängyssään itkemässä. Ei aio kertoa mikä vaivaa, en osaa kuulemma auttaa, en varmasti osaakaan, en ole psykiatri tai terapeutti. Tytär kieltäytyi viime viikolla lähtemästä psykiatriselle hoitajalle, eikä siitä hyötyä ole ollutkaan. Takana monen kuukauden osastojakso. Mun piti mennä tänään miesystäväni luokse, enkä nyt taida edes haluta mennä, vaikka olen viikon odottanut. Ja kyllä, ajattelen itseäni, olen vuosia ollut tyttären tukena kaikessa, aina läsnä, työkyky on mennyt. Ja varmaan kohta menee suhdekin. Nuorella on myös autismin kirjon oireilua. Väsyttää ja itkettää. Tekis mieli huutaa ja raivota.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia teille. ❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on kamala tauti.

Vierailija
4/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei voi pelastaa.

Vierailija
5/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten yleinen kuvio tämä. Yleensä tyttärellä on lisäksi lasuasiakkuus. Hän on masentunut eikä huoli apua. Äiti mt-syistä pois työelämästä eikä pysty tai  halua tukea lastaan. Energiaa riittää siitä huolimatta nettideittailuun ja miesystävien tapailuun.

Vierailija
6/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella raskasta, tiedän. Kun tuntuu, ettei mikään auta, eikä mitään pysty tekemään. Joskus voi yrittää laittaa toivonsa siihen, että ikä auttaa teinillä. Että joskus helpottaa.

Ja itsestään on pakko pitää huolta. Jos kumminkin kävisit tapaamassa, vaikka lyhyesti, miesystävääsi?

Vierailija
7/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytärkin ollut jo viikon ilman munaa?

Vierailija
8/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee naamasta...

Vierailija
9/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä lukko ovessa että saa parittelurauhan?

Vierailija
10/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella raskasta, tiedän. Kun tuntuu, ettei mikään auta, eikä mitään pysty tekemään. Joskus voi yrittää laittaa toivonsa siihen, että ikä auttaa teinillä. Että joskus helpottaa.

Ja itsestään on pakko pitää huolta. Jos kumminkin kävisit tapaamassa, vaikka lyhyesti, miesystävääsi?

"Tapaamassa". Miksei voi soittaa?

Vierailija
11/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas nähtiin, että ei tällaiseen maailmaan kannata tehdä lapsia.

Vierailija
12/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16-vuotiaana 3kk yhteensoittoon ilman munaa ja se veti naaman niin mutruun ettei meinannut siitä enää oiota ollenkaan.

Vierailija
13/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko tyttö miksi et osaa auttaa? Mihin tyttö tarvitsee nyt tukea? Keskusteletteko te oikeasti keskenänne vai onko kommunikointi huutamista ja raivaamista? Mitäs jos yrittäisitte ensin rauhoittua ja sitten keskustella asioista.

Vierailija
14/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi tajuata etteivät hoitsut ole aina psyyken ja psykologian ammattilaisia, siellä voi olla kuka tahansa. Yleensä psykiatri yksityisellä tekee diagnoosin (toivottavasti ei väärää, sekin mahdollista joskus) sinne ei ole pakko mennä ja terapeutti terapioi joka tapauksessa, se perustuu hlön omaan haluun mennä sinne jokusen kerran - jos se on hyväksi ja tuntuu oikealta. Osalla huono terapeutti pahentaa asiaa (psykologi ei ole terapeutti, voi olla myös väärä paikka) tai jos nuori yritetään työntää väkisin johonkin yhteiskunnan muottiin. Teinillä ahdistus ja itku on tyypillistä, myös kaksikymppisenä. Ja vanhemman tehtävä ei ole jäädä kotiin hössöttämään nuoren ympärille (ellei ole ääritilanne että jonkun pitäisi olla kotona), vaan päästää nuori omaan elämään ja antaa asioiden mennä eteenpäin. Lapsen /nuoren kohdalla vanhempi voi olla puhelinsoiton päässä työpäivän aikana ja muuten välillä tukena. Väärä "tuki" voi pahentaa asiaa, jos ei osaa psykologiaa yhtään. Tässä ei kerrota mitä suree. Lapsi ja nuori ratkoo asioita omassa päässään ja itse ajan myötä, jos ei ole aikuisten manipuloimana jatkuvasti tai vaatimusten kohteena.

Vierailija
15/15 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Tarkoitin siis yksityistä terapeuttia, ja jos joku haluaa neuvoja itse. On myös kriisipuhelimet, kriisikeskus ja tukinetit. Ja aikuisilla tarkoitin opet, sossut ja osin vanhemmat.