Poika kiljuu Patapum-repussa, auttakaa!!!
Ostin vajaan 4 kk:n ikäiselle poistullemme Patapum-repun. Poika oli niin hienosti siellä liikkeessä, missä myyjä laittoi tämän repun minulle ja siksi ostinkin sen sitten heti. Mutta nyt en saa poikaa olemaan siellä kiljumatta. Minusta tuntuu että vauvan jalkoihin sattuu, joten laitanko sen väärin?? Olen yrittänyt katsoa jostain netti-sivuilta mallia, kuinka se laitetaan oikein, enkä löydä mistään. Haluaisin käyttää tätä, mutta en tiedä, ostanko vain tavallisen rintarepun.
" Vauvamme" kannattalee jo päätään komeasti ja on 70 cm pitkä ja painaa lähes 7 kg, joten myyjä sanoi, että voi pojan jo siihen laittaa.
Kommentit (6)
Vaan päivastoin. Meillä on vastaava ongelma Ergo-repun kanssa. Kokeilin kaverin reppua ja poika oli ihan innoissaan - naureskeli repussa. Sitten tilasin oman repun ja siinähän ei sitten olekaan mukava olla. Poika on todella tyytyväinen epäergonomisessa Babybjörnin rintarepussa, mutta tämä ergonominen asento ei sitten miellytäkään.Mistä ihmeestä voi johtua?
Ja poika viihtyi siinä myös, kun sai katsella eteenpäin. Sen vuoksi ajattelinkin ostaa vielä sellaisen, jos tää reppuilu ei lähde Patapumin myötä sujumaan. Ajattelin vain Patapumin ostaessa pojan ergonomiaa, kun itsellä on (vaikka liikun tosi paljon) selkävaivoja, että pikkumies välttyis niiltä.
ainakin meillä meni ergo-repun kanssa. En tiedä liittyikö ikään, poika oli repussa n. 4kk ikäisenä lyhyitä aikoja ja rupesi huutamaan. 5kk ikäisenä rupesi viihtymään paremmin. Saatiin myös vinkki, että kannattaa lähteä äkkiä vaan ulos niin viihtyy paremmin. Nykyään poika on 6kk ja viihtyy hyvin repussa. Tosi kätevä on, toivotaan että teilläkin pian helpottaa.
kaikki ovat niin kovasti ERgo-reppua ja Patapumia kehuneet, että olen todella yllättynyt, kun meidän Jerry ei Ergossa tunnu viihtyvän. Itselläni kävi mielessä, että voiskos johtua jotenkin vaipasta, ettei kaveri viihdy. Me kun käytetään valitettavasti ihan kertakäyttösiä... Onko muiden kertakäyttövaippapeput näissä viihtyneet vai pitääkö odottaa, että pääsen kestoilemaan?
HooBee:
kaikki ovat niin kovasti ERgo-reppua ja Patapumia kehuneet, että olen todella yllättynyt, kun meidän Jerry ei Ergossa tunnu viihtyvän. Itselläni kävi mielessä, että voiskos johtua jotenkin vaipasta, ettei kaveri viihdy. Me kun käytetään valitettavasti ihan kertakäyttösiä... Onko muiden kertakäyttövaippapeput näissä viihtyneet vai pitääkö odottaa, että pääsen kestoilemaan?
Meillä poika viihtyy hyvin ergossa vaikka onkin käytössä kertakäyttövaipat (vvv lisäksi käytetään kertakäyttövaippoja kun en saa aikaiseksi hankkia kestovaippoja, se saamattomuus).
Ensin poika oli trikooliinassa ja kesäkuussa ostin ergon ja kantamista on jatkettu nyt oikeastaan yksin omaan ergossa. Koskaan poika ei ole ollut rintarepussa vaan on tottunut olemaan kasvot äitiin / isiin päin, ei siis ole tottunut olemaan kasvot menosuuntaan päin. Nyt tietysti jo kannetaan ergossa selässä mutta siinäkin näkymä vain sivulle.
Kait se on tottumuskysymys johon vaikuttaa myös tempperamentti, kaikki vaan eivät viihdy sylissä lähellä vaan pitäisi jo päästä itse menemään. Yhteen ja kahteen kokeilukertaan en vielä luovuttaisi vaan lyhyitä kokeilukertoja suht tiheästi. ja ulkoilemaan nopeasti niin on maisemia joita ihailla. Ja voihan lapsi aistia äidin jännitystilan ja sitä kautta ei osaa itsekään rentoutua.
Jos te pääsette nauttimaan ergoilusta tai patapumin käytöstä niin täytyy hehkuttaa babyidean kantosuojaa, kävelin tihkusateessa pitkähkön ajan niin silti kantosuoja pysyi kuivana ja poika tietysti myöskin (päässä sadettakestävä hattu).
Mukavaa syksyä
Mrs.K
meillä tosin isompi ipana (11kk kun ostettiin patapum). Varmaan vartin huusi kun ekan kerran kokeiltiin, mutta koska olin ihan varma että asento ei ole huono ja kiljuminen johtuu lähinnä siitä kun ei saa liikkua vapaasti (oli monta kuukautta väliä siitä kun lopetin liinailun) en ottanut pois. Sitten mnukahti ja loppumatkan oli tosi hienosti. Sen jälkeen ei ole sen enempää itkenyt kuin muutenkaan.
Tsemppiä vaan teillekin, kyllä se varmaan lähtee sujumaan ja mikä takaa ettei vauva huutaisi myös ns. tavallisessa rintarepussa?
Tipy