Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan rikastua ja menestyä!!!

Vierailija
15.09.2015 |

Nyt viimeaikoina olen löytänyt itseni tämän tästä haaveilemassa paremmasta toimeentulosta, vaurastumisesta elleipä suorastaan rikastumisesta, menestyksestä ja unelmien toteuttamisesta. Hetken aikaa olen täynnä taistelutahtoa ja energiaa, mutta sitten taas tajuan miten hemmetin hankalaa se on! Töitäkään ei voi tehdä sen eteen ilman oikeaa saumaa ja hyvää tuuria, pakko olisi ensin löytää se reitti jonne sen hillittömän menestymisenhalun voisi kanavoida.
Olen ammatiltani yrittäjä, joten elementtejä yrittää saada tulosta aikaan olisi. Mutta miten potkaista unelma sellaiseen vauhtiin että se menestyisi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koulutus sinulla on? Jos olet ammattikorkean käynyt, pitäisi sinulla olla jo tietotaitoa miten menestyä liike-elämässä.

Vierailija
2/7 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-tutkinto ja kesken jääneet yliopisto-opinnot. Yliopisto ei valmentanut tarpeeksi haluamaani käytännön ammattiin. Mutta eipä niillä opeilla paljoa arvoa ole, oikeassa elämässä menestyminen vaatii ihan rutosti töitä --- ja sitä tuuria sekä valmista pääomaa jolla toteuttaa ideoitaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kuulla jonkun menestyneen yrittäjän vinkki. Tai saada idea miten kovasti töitä tekemällä menestyy. Miten niitä töitä voi tehdä kovasti, jos ei niitä liiemmin ole?

Vierailija
4/7 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tekemällä enemmän työtä sen eteen että saa enemmän työtä. Jos ei sittenkään työtä riitä niin ottaa muita hommia siihen sivulle.

Vierailija
5/7 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jos en nyt rikastunut niin kuitenkin vaurastunut yrittämällä ja töitä tekemällä. Antamasi speksit ovat niin yleisellä tasolla, että neuvominen on hankalaa, etkä varmasti kuitenkaan pystyisi tekemään täsmälleen niin kuin minä, joten puhn nyt aika yleisellä tasolla. 

Minulla on kaksi työtä, palkkatyö ja yritys. Ne ovat eri aloilta. Palkkatyöni on sielä, mihin minulla on kulutus (FT) ja yritys on perheyritys alalta, johon minulla on pitkäaikainen kokemus ja perheenjäsenellä koulutus. Tässä on se hyvä puoli, etttä kun toisella alalla menee huonosti, toisella saattaa voida paikata gäppiä, eikä koskaan jää ihan tyhjän päälle. Se siis lisää riskinottokykyä, kun on kuitenknin pakko ottaa investointilainaa jne. Toisaalta, kuten joku sanoi, tässä ei tehdä paljon töitä, vaan todella paljon töitä. Kotona käydään oikeasti vain nukkumassa. Harva on valmis siihen, ja tekee liian vähän töitä ja valittaa sitten,ettei työnteko rikastuta. Oikeasti varallisuus ei edes hoida itseään, vaan sitä pitää ihan työkseen hoitaa. Lisää kartuttaminen vastii lisää töitä.

Toinen juttu on, että ne rahat, joita tulee täytyy investoida takaisin firmaan tai muuhun sijoitustoimintaan - sellaiseen, jonka riskit pystyt kantamaan. Laske riskit, koska joku niistä toteutuu kuitenkin, ja jollet ole laskenut, voit hävitä enemmän kuin mihin sulla on varaa. Ainakin ensimmäisen 10 vuoden ajan takaisin on  sijoitettava aivan kaikki, joka sentti. Se tarkoittaa sitä, että sulla on parin miljoonan omaisuus, mutta ei käytännössä varaa esim matkailuun tai sisustukseen tms. Tätä sanotaan kasvatustieteissä palkkionsiirroksi: luovun nyt jostain, jotta myöhemmin saisin jotain arvokkaampaa. Siihen pystyminen auttaa menestymään kaikilla elämänaloilla. - muttei tietenkään takaa mitään. 

Ja se onkin sitten se kolmas tärkeä juttu. Sun pitää tiedostaa, että mikään ei takaa mitään, kaikki VOI valua tyhjiin ja sitten sulle jää käteen vain hukkaan heitettyä työtä ja velkaa. Elämätön elämä, jos niin halust sanoa. Sun pitää tiedostaa tämä ja hyväksyä tämä. Sun pitää ajatella, että nautit siitä työnteosta ja pihistämisestä nyt, koska kukaan ei takaa, että mitään muuta koskaan tulee. Yrityksesi saattaa epäonnistua, tai sinä saatat kuolla, tai puolisosi. Jos tämä on sun elämäsi, siitä pitää nauttia tämmöisenään. 

Vierailija
6/7 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä kirjoitus. Kiitos!

Vierailija
7/7 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kai kysy kuin luovuutta, riskinottokykyä ja sensellaista? Silloinkin tulos on epävarma. 

Olet varmaan jo lukenut haaveilusi lomassa esim. Steve Jobsin ja Zlatan Ibrahimovicin elämäkerrat. Heidän tiestään menestykseen ja rikkauteen voit saada ideoita ja potkua omaan elämääsi. Mieleen tulee monet muutkin yrittäjä-elämäkerrat (esim. Pekka Herlin) ja yrityshistoriikit, jotka voivat tuupata ajatuksiasi eteenpäin.

Rikkaus on aika yksiselitteinen käsite: paljon rahaa ja omaisuutta. Kannattaisi ehkä myös miettiä mitä sinulle tarkoittaa menestys.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi