Ahdistava tuttavan naisystävä
Olen perheellinen, hieman alle kolmikymppinen nainen. Mieheni tuttavalla on uusi naisystävä, joka ahdistaa minua suunnattomasti. Olen tavannut hänet vain muutaman kerran ja joka kerta hän on sanattomasti tehnyt selväksi, ettei keskustelu kanssani kiinnosta pätkääkään. Tuijottaa telkkaria tai kännykkää, kääntää selkänsä ja vastaa yksisanaisesti keskustelunaloituksiin. Nyt kuulin, että lyhyen seurustelun jälkeen heille olisi tulossa jo jälkikasvuakin.
Olen mielestäni hyvä ihmistuntija ja ensivaikutelma on valitettavan usein ollut se ihmisen todellinen luonne. Pyrin kuitenkin olemaan avoin ja tutustumaan, mutta tämän ihmisen kanssa vaikuttaa toivottomalta. Näen tätä ihmistä pääsääntöisesti yhteisten tuttujen luona, mutta nyt he ovat tulossa meille viikonlopuksi ja olen täysin neuvoton, kuinka siitä selviän. Tunnen ahdistusta asiasta jo nyt ja ärtymystäkin, koska en osaa asiaa ratkaista. Paras vaihtoehto (minusta) olisi katkaista välit kokonaan, mutta miksi miehen pitäisi lopettaa tuttunsa tapaamista vain koska vaimo ei "siedä" uutta naista? Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (7)
Ei tarvitse aloitella keskusteluja, vastaa vain jos hän itse aloittaa. Keskustele iloisesti kaikkien muiden kanssa niin, että koko asiaa ei edes huomaa... Älä edes katsele hänen naamaansa kuin ihan neutraalisti voi katse ohimennen pyyhkäistä. Voi ajatella, että silleen tapaamiseen saa ikään kuin supistettua viiteen minsaan. ;)
Käyttäydy kohteliaan emännän tavoin ja järjestä mukava ilta alkuun. Järjestä itsellesi muuta menoa samalle päivälle ja jätä miehesi nauttimaan omista kavereistaan, pakkoko sinun siihen on jäädä?!
Jos hän on ujo? Ahdistuu vieraasta seurasta ja piiloutuu puhelimeensa. Usein ujot ihmiset saattavat näyttää ilkeiltä ja omahyväisiltä. En siis puuttuisi mitenkään. Puhu vaan naiselle, mutta älä välitä vaikka vastaa yksisanaiseksi, jos on ujo, lämpenee todennäköisesti jossain vaiheessa.
Voisin kuvailusi perusteella olla hvyinkin tuo tuttavasi uusi naisystävä. No ei minulla kyllä miestä ole tällä hetkellä ollenkaan, mutta itsekin olen hiljainen vieraammassa seurassa. Olen jokseenkin ujo ja saatan jännittää. Niinpä monesti keskityn katselemaan vaikkapa telkkaria tai kännykkääni. Vastaan kun kysytään, mutta minun on vaikea keksiä puheenaihetta itse joidenkin uudempien tuttavuuksien seurassa.
Sitten vasta kun tutustuu paremmin niin saatan olla hyvinkin puhelias.
Se etten osaa puhua vieraampien ihmisten kanssa ei tarkoita automaattisesti sitä etteivät ole kiinnostavia.
Mielestäni sinä ap oletat asioita ja ahdistut tyhjästä.
No miksi sen naisystävän pitää tulla teille? Tai miksi sinun pitää hengailla miehesi tuttavan kanssa?
Niin omasta puolestasi voit "katkaista välit" vaikka heti mutta älä oleta että miehesi haluaa tehdä niin. Miehesi voi hengailla tämän pariskunnan kanssa niin paljon kuin haluaa ja sinä voit keksiä itsellesi mieluisampaa puuhaa jos ei nappaa.
No niinhän mä ahdistunkin tyhjästä, kyllä sen tiedän ja sehän se tässä ärsyttääkin. Tämä naisystävä ei ole tehnyt mitään väärää tai pahaa, ongelma on minun päässä.
Itsekkin olen ujo, mutta silti yritän edes näyttää kiinnostuneelta vaikka en varsinaisesti keskusteluun osallistuisi. Ihminen on kuitenkin 35-vuotias eli jonkinlaiset sosiaaliset taidot kuvittelisin olevan. Voi toki olla, että tuo sulkeutuminen on hänen tyylinsä.
En tiedä miksi he keksivät meille tunkea. Muuten voisin hyvinkin keksiä jotain menoa, mutta kaikki 5 lastamme pitävät tästä pariskunnan miehestä kovasti ja haluavat häntä nähdä. Jokseenkin olisi epäreilua miestäni kohtaan jättää hänet mukamas viettämään aikaa kaverinsa kanssa ja samalla katsoa kaikkien lasten perään.
ap