Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitalousopettaja vs. Sosionomi

Vierailija
13.09.2015 |

Täytyisi päättää kummaksi lähden opiskelemaan. Sosionomin opintoja jo aikaisemmin takana vähän. Molemmat kiinnostaa.
Sosionomi
+nopeampaa valmistuu
+varma työllistyminen
-huono palkka
-työtä ei arvosteta
Kotitalousopettaja
+parempi palkka
+kesälomat
-pitkä opiskelu
-työllisyystilanne ei niin hyvä kuin sosionomilla.

Keksittekö muita plussia ja miinuksia. Pitäis päättää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomina voit ainakin teoriassa työllistyä moniin eri paikkoihin ja opintojen aikana voit päättää, mihin suuntaat, esim. mielenterveys- ja päihdetyö tai varhaiskasvatus, kuitenkin suuntautumisesta huolimatta voit hakea mitä tahansa työtä johon vaatimuksena sosionomi (AMK). Kotitalousopettaja harvemmin kai työllistyy muualle kuin yläkouluun, korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
2/6 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon köksänmaikka, mutta en oo tehny niitä töitä päivääkään. Paikkoja ei ole. Luin myös luokanopeksi lopulta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousopettajakin voi työllistyä useampaan eri paikkaan, mutta ykköstavoite kai kaikilla opettajilla on päästä kouluun opettamaan.

Vierailija
4/6 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:45"]Mä oon köksänmaikka, mutta en oo tehny niitä töitä päivääkään. Paikkoja ei ole. Luin myös luokanopeksi lopulta. 
[/quote]

Oletko tehnyt luokanopettajan töitä? Mitä työtä teet?

Vierailija
5/6 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita? Vai luenko suoraan ekonomiksi? Palkka hyvä, mutta työ ei niin ihmisläheistä. Miinus myös, että joutuu kuluttaa toimiston penkkiä paljon.

Vierailija
6/6 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta en enää pysty kommentoimaan, kun en ole viitsinyt tehdä tunnuksia. Mutta luen mielelläni vastauksia, jos jollakin on jotain mielipidettä/kerrottavaa tähän asiaan liittyen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme