Miksi diktaattorit ovat olleet pääosin miehiä?
Niin? Stalin, Hitler, Mao, Putin... Ei näy naisia.
Kommentit (22)
Koska jos olisi naisvaltainen titteli niin se olis VITtaattori.
Varmaan testosteronista johtuu. Lisää aggressiivisutta ja riskien ottoa. Samasta syystä miehet on yliedustettuja niin huipuissa (nerot, keksijät, sotasankarit jne.) kuin pohjalukemissa (rikolliset, pultsarit). Naiset on enemmän siellä keskinkertaisuudessaan vauvapalstailemassa ja realitya tuijottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei oo uskottavuutta kiihottaa kansaa
Pyllynpyöritys ei riitä diktaattorin virkaan.
Kumpuaa varmaan samasta syystä, että suurin osa johtajista on ja on ollut miehiä. Se, että miksi miehet ovat johtajia on sitten asia erikseen.
Naiset johtajina on pellejä. Katteleppas ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Naiset johtajina on pellejä. Katteleppas ympärille.
”Katariinan valtakautta pidetään usein Venäjän ”kultakautena”, jolloin Venäjän imperiumista tuli todellinen suurvalta.”
Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta naiset ovat päässeet johtoon vasta parinkymmenen vuoden ajan. Eiköhän naisdiktaattoreita kohta ala näkyä.
Indira Gandhi nousi diktaattoriksi julistamalla hätätilan 1975
Vierailija kirjoitti:
Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta naiset ovat päässeet johtoon vasta parinkymmenen vuoden ajan. Eiköhän naisdiktaattoreita kohta ala näkyä.
Noita sun "muutamia poikkeuksia" on ollu varmaan 1000 miljoonaa https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_queens_regnant
Vierailija kirjoitti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Women_rulers_by_century
Kyllä tuolla on vähän enemmän kuin muutama johtaja ja aika paljon kauempaa kuin parinkymmenen vuoden ajalta.
Psykopatia on yleisempää miehillä. Esim. Putler, Hitin, varmasti psykopaatteja.
Unohtuiko Saaban kuningatar tai Kleopatra?
Sanna "Valtio, se olen minä" Marin
Vierailija kirjoitti:
Sanna "Valtio, se olen minä" Marin
Koskas hän on noin sanonut?
Myös diktaattorien seuraajat ja tukijat ovat pääosin miehiä.
Pikkuvirkailijat (naiset) ovat diktaattorimaisia. Mutta sillä periaatteella ura ei etene. Paitsi jos on positiivinen diktaattori eli täysin inhimillinen ja onko se aitoa.
Naisilla ei oo uskottavuutta kiihottaa kansaa