Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut kestätte chiliä?

Ring of Fire
27.03.2022 |

Kestän aika hyvin suussa, mutta seuraavana päivänä polttelee toisessa päässä ihan tolkuttomasti. Sitten tuntuu jatkuvasti että pitää käydä tyhjentämässä. Paljoa ei tule, mutta polttelee senkin edestä. Miten te toivutte chilinsyönnistä seuraavana päivänä ja onko tähän jotain "krapulalääkkeitä"?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin.

Olen lapsesta saakka ( kasarin alusta ) tottunut runsaasti maustettuun ruokaan. 

kasvatan myös itse chiliä, tuossa ikkunalaudallaan parhaillaan taimet itävät. Myös lapseni on tottunut voimakkaasti maustettuun ruokaan, joutui vähän himmailemaan kämppiksien kanssa ruokien maustamista. 

Vierailija
2/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu mulle mitään tollasia oireita. Mutta mä syönkin joka aamu joko kaurapuuroa tai mämmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin.

kasvatan myös itse chiliä, tuossa ikkunalaudallaan parhaillaan taimet itävät. Myös lapseni on tottunut voimakkaasti maustettuun ruokaan, joutui vähän himmailemaan kämppiksien kanssa ruokien maustamista. 

Annapa vinkkejä chilin kasvatukseen. Tekis mieli kokeilla, joko nyt olisi siemenet laitettava multaan?

Vierailija
4/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedän jotain nagaa tms. sisältävää niin joo on sama tilanne. Miedommista ei tule oireita.

Vierailija
5/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilin syömisen jälkeen tulee aikanaan paska massiivisten mahakramppien kera ja pyllyä tosiaan polttaa sontimisen jälkeen. Mutta ei se saa minua lipettamaan chilin sylntiä❤️

Vierailija
6/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin toisesta keskustelusta neuvoja, ja hapanmaitotuotteita suositellaan neutraloimaan chilin vaikutusta.

Itse syön chiliä leivän päällä päivittäin, ei tule oireita. Joka päivä juon AB-piimää, ehkä se auttaa. Tai sitten minulla ei ole herkkä vatsa. Chili on kyllä terveellistä, kuten muutkin pippurikasvit.

Vierailija
7/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö chiliä. Valitettavasti elintarvikkeisiin tungetaan sitä, luulevat että muutkin tykkäävät väkevästä.

Vierailija
8/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin.

Annapa vinkkejä chilin kasvatukseen. Tekis mieli kokeilla, joko nyt olisi siemenet laitettava multaan?

Ainakin puutarhurituttuni sanoi, että luutavasti laitoin meidän alueelle liian aikaisin. Huhtikuun alkupuolella olisi Keski-Suomessa parempi, nyt saattaa kasvattaa liikaa vartta eikä "vankistu".

Ja sitten idätyksen jälkee sirkkalehtien ilmestyessa koulitaan isompiin ruukkuihin. Jos on liikaa venynyt vartta niin kannatta istuttaa mahdollisimman paljon alimpien lehtien mukaan. ja lannoittaa tämän jälkeen noin kerra viikossa ( eikä pitää liian kuumassa paikassa ).  kun kukkii niin ekat kukat kannattaa nyppiä pois ja sitten  pölyttää kukkia joko ihan vain sormella tai vaikka  vanupuikolla pyöräyttmällä

Vierailija
9/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän tiettyyn rajaan saakka ja tykkäänkin. Mutta esim. Poppamies Ahjo -kastiketta riittää pizzaslaissiin yksi tippa. Jotain miedompaa lisäksi roiskin siihen useita.

Vierailija
10/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestän kun en syö moisia.

Vierailija
11/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se hyvä biisi se chili?

Vierailija
12/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin toisesta keskustelusta neuvoja, ja hapanmaitotuotteita suositellaan neutraloimaan chilin vaikutusta.

Itse syön chiliä leivän päällä päivittäin, ei tule oireita. Joka päivä juon AB-piimää, ehkä se auttaa. Tai sitten minulla ei ole herkkä vatsa. Chili on kyllä terveellistä, kuten muutkin pippurikasvit.

Chili ei ole pippuri- vaan paprikakasvi.

Vierailija
13/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa polttelee vatsassa chilicheddar-juusto. Cheddar ilman chiliä ei polta vatsassa.

Vierailija
14/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin.

Ainakin puutarhurituttuni sanoi, että luutavasti laitoin meidän alueelle liian aikaisin. Huhtikuun alkupuolella olisi Keski-Suomessa parempi, nyt saattaa kasvattaa liikaa vartta eikä "vankistu".

Ja sitten idätyksen jälkee sirkkalehtien ilmestyessa koulitaan isompiin ruukkuihin. Jos on liikaa venynyt vartta niin kannatta istuttaa mahdollisimman paljon alimpien lehtien mukaan. ja lannoittaa tämän jälkeen noin kerra viikossa ( eikä pitää liian kuumassa paikassa ).  kun kukkii niin ekat kukat kannattaa nyppiä pois ja sitten  pölyttää kukkia joko ihan vain sormella tai vaikka  vanupuikolla pyöräyttmällä

kiitos, pitää kokeilla

Vierailija
15/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syömme liki kaikessa chiliä - no ei nyt lohikeitossa kuitenkaan. Myös lapset. En ole koskaan kuullut, että se voisi aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
16/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa Poppamies Habanero sipsejä te jotka luulette kestävänne hyvin :)

Vierailija
17/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole kuullutkaan että cihilistä tulisi muita ongelmia kuin se polte suussa heti syömisen jälkeen.

Vierailija
18/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on pääasiallisena pöytämausteena Poppamiehen Scorpion, pullo kestää pari-kolme viikkoa.  

Toki käytän muitakin kastikkeita ja kokonaisia chilejä, mutta nuo markettien muka tuliset chilikastikkeet ovat lähinnä ketsupin korvikkeena.

En ole milloinkaan huomannut muuta vaikutusta, kuin sen mukavan poltteen kielen päällä.

MIkä noissa Habanero sipseissä pitäisi olla erikoista; mukavan mausteisia.

Vierailija
19/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me syömme liki kaikessa chiliä - no ei nyt lohikeitossa kuitenkaan. Myös lapset. En ole koskaan kuullut, että se voisi aiheuttaa ongelmia.

Lohikeitossa savustettu Rocoto-jauhe toimii todella hyvin.

Musta kyllä tuntuu että te chilejä seuraavana päivänä kestävät ette syö kovin voimakkaita chilejä. Habanerosta ne vasta alkaa.

Vierailija
20/20 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohikeitossa savustettu Rocoto-jauhe toimii todella hyvin.

Musta kyllä tuntuu että te chilejä seuraavana päivänä kestävät ette syö kovin voimakkaita chilejä. Habanerosta ne vasta alkaa.

Olen tuo, jolle vastaat.

En osta habaneroja, vaan tuoreena niitä normi punaisia chilejä. En pyri etsimään sitä tulisinta, vaan keskiarvoa. Kyllä ne sormien haavaumissa kirvelevät, mutta eivät mahassa.

Käytän myös paljon chilimurskaa, chilijauhetta tai erilaisia chiliseoksia. Ja jääkaapissa on aina shirazaa ja peteä.

Opin syömään chiliä aikanaan, kun asuin Intiassa. Luulen, että lapsiveteni maistui chilille, kun lapset ovat aina syöneet kaikkea tulista. Nirso lapsi nirsoilee kaikesta muusta, muttei tulisesta mausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan