humala ja raskaana!
Mä join toissaviikonloppuna viinilasillisen ja 1puolentoistalitran siiderin ja nyt olen raskaana! Onko muita jotka on juoneet ja olleetkin raskaana? En siis ole juonu ton enempää kuitenkaan, mutta pelko iski heti. Ettei ole haitannut vauvaa? ... Mä tein just testin ja oon ihan sekasin, eilen menin vihillekin mieheni kanssa. En meinaa edes osata kirjottaakaan oikein... *ihan sekasin ja häkeltynyt*
Kommentit (4)
Varmasti kun tänä aamuna selvisi tämän haalean viivan myötä raskaus, niin sit pelästyy niin herkästi, kun on muutenkin vielä sekasin tikun antamasta informaatiosta. Lapsonen on vasta viikolla 2, että alkiohan se vielä on... mutta nyt alkaakin jännät seurailut masuasukin kehittymisestä.Enkä mä kyllä paljoa juonu, mut pienikokoisena menen silti helpommin huppeliin...
Itse plussasin huhtikuussa ja huhtikuun aikana vietin railakkaat syntymäpäivät tietämättä, että baby on tulossa.
Eli ei ihan alkuvaiheessa tuosta nyt voi olla haittaa. Varsinkin, kun on kyse noin pienestä juomismäärästä.
..Itse mietin tuota samaa myös tuolloin, olin aikas paniikissa, kun oli tullut biletettyä ja tuolloin tupakoin vielä. Plussauksen jälkeen 2 vuoden tupakointi harrastus sitten loppui kuin seinään :)
Ja toivottavasti en tulevaisuudessakaan enää ratkea.
Onnellista odotusta!
T. Tirppis ja pimatsu 27+7
Itse panikoin saman asian takia alkuraskaudessa, kun olin juuri ollut ulkomailla viikon lomalla ja vasta myöhemmin sain tietää raskaudesta. Hedelmöistys tapahtui siis juuri ennen tuota lomaa kun lähdin tyttöjen kanssa reissuun ja miehen kanssa hyvästeltiin rakastelemalla. ;)
Ja voitte varmasti arvata jos tyttöporukka on keskenään etelän auringossa, niin siellä kyllä tuli juotua!:) Joka päivä jotain, ei toki aina humalaan saakka.
Mutta tosiaan silloin panikoidessani otin selvää ja sainkin jostain (en muista mistä) käsiini artikkelin, missä käsiteltiin ko. asiaa ja todettiin ettei noin varhaisessa vaiheessa alkoholista ole vielä alkiolle haittaa kun istukkakaan ei ole vielä kehittynyt eikä täten ole yhteistä verenkiertoa. Eli voit olla huoleti, juomisesi ei varmasti ole vanhingoittanut vauvaa!=)
Luulenpa ettei ole mitään hätää!!
Ainakin nla kertoili mulle alussa, ettei nautitulla alkoholilla ole vaikutusta sikiöön ennen istukan muodostusta (olikohan se noin?), kuitenkin..elimistö jollaain tapaa suojelee alkiota niin pitkään, kunnes äiti itse tietää raskaudesta.
Lisäksi juomasi määrä oli kuitenkin pieni - verraten moniin muihin juojiin!
Sinuna en olisi huolissani..onnellista odotusta!
Tappert ja Puksu 17+2