Saako tällaisesta vetää herneen nenään?
Olen pienyrittäjä työllistän itseni. Tulen illalla kotiin väsyneenä kuin ankka, kotona mies esittelee anopille yritykseni kirjanpitoa, anoppi on työssä tilitoimistossa ja miehen mukaan tarkastaa että kirjanpitäjäni on tehnyt kirjanpidon oikein.
Saanko loukkaantua ja suuttua miehelle?
Kommentit (10)
Oletteko sopineet siitä, että miehesi saa esitellä kirjanpitoasi anopillesi? Jos ette niin saa suuttua. Kyseessä ei ole yksityinen kirjanpitosi vaan yrityksesi kirjanpito jota eivät todellakaan lue ketkään muut kuin ne, joille sinä annat siihen luvan.
Miehesi olisi syytä kunnioittaa toisten asioita.
Toisaalta on vakavan puhuttelun paikka ja toisaalta sinun tulee heti huomenna järjestää niin, etteivät ulkopuoliset pääse käsiksi yrityksesi kirjanpitoon.
Jos miehesi on sijoittanut rahaa yritykseen, niin ok. Ja varmistaa tuottavuuden, muuten ei. Tosin tilinpäätös on julkisia asiakirjoja ja kaikkien saatavilla, jos niin haluaa
Tilinpäätös on eri asia kuin kirjanpidon esitteleminen. Kyllä suuttuisin.
Mun mieskin aikoinaan veti hernettä nenään, kun kyselin sijoittamani rahojen perään, enhän ollut siellä töissä. Arvata saattaa miten rahoilleni kävi. Olen ap miehen puolella, jos ap ei ole 100% omistus ja se on ennakointia tulevaan
Ei voi ottaa kantaa puolesta tai vastaan, kun ap ei ole kertonut firman omistussuhteista, joka on olennainen tässä tapauksessa.
Miehesi luottaa äitiinsä enemmän kuin sinuun :'D