Te, joilla FB:ssa koulutustiedoissa elämänkoulu!
Pidättekö itseänne keskimääräistä heikkolahjaisempana? Miten teillä meni koulussa? Miten elämä sujuu muuten? Onko koulutustiedon päivittäminen elämänkouluksi hätähuuto? Onko teillä paha olla?
Kommentit (15)
Av:llä käyvät vain korkeakoulutetut.
Eräällä tuttavallani näkyy olevan. Hän on kai ammattikoulun käynyt, töitäkin lienee, jos ei nyt välillä joku lomautus ole ollut. Oma asunto ja uusi autokin käsittääkseni, mitään ei mielestäni erityisen raskasta ole tapahtunut. Ehkä hän vain ajattelee että amiksen lisäksi on siihen ikään käyty vähän elämänkoulua.
Mun tutulla on kanssa. On yli 6kymppinen tohtori:))
Suurimmalla osasta romaneilla lukee tiedoissa elämänkoulu. Monilla lisätietona vielä kantapään kautta. Eli ei koulutusta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:51"]
Suurimmalla osasta romaneilla lukee tiedoissa elämänkoulu. Monilla lisätietona vielä kantapään kautta. Eli ei koulutusta.
[/quote]Kiertokouluna vastapäivään.
Eihän tuolla koulutuksella oikeasti tee juuri mitään kuin terveysalan sekä lääketieteen, kemian, fysiikan ym. käytännön tieteen töissä. Kaikki muut asiat ja tieteet oppii ulkoa lukemalla (lakitiede, sosiologia ym.)joko kirjoista ja/tai käytännössä.
Noi on melkeenpä aina huijareita tai niillä on vaikeuksia noudattaa kirppareiden sääntöjä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:54"]
????? 9, mitä? :D
[/quote]
Olen monen ison ryhmän ypee ja kyllä nuo "elämänkoululaiset" on niitä, joille saa vääntää sata kertaa sännöt rautalangasta ja kun ei mene perille, niin pihalle vaan. Harvoin muut sääntöjä rikkovat.
Ja huijaus tapauksissa on AINA ollut tuo "elämänkoulu" merkittynä.. Siis huijarilla..
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:51"]Suurimmalla osasta romaneilla lukee tiedoissa elämänkoulu. Monilla lisätietona vielä kantapään kautta. Eli ei koulutusta.
[/quote]
Oon huomannut saman. Ja niiden suomenkielen taito on käsittämättömän huono. Vaikka ovat asuneet koko ikänsä täällä niin kirjoitettuna siitä ei saa mitään selvää.
Esimerkkinä laitan tähän Helsingin vuokra-asuntojen fb sivulta kopioidun "avautumisen"
"Huom nyt tahdon kirjota vhan kritiiä on tosi vaikee saada asunto kun olen romani vaikka olen suomalainen ole koko elämään ollut tässä maasa ja silti minulla on vaikee saada asunto heti kun kerron että olen romani nainen koska haluun olla rehlin niin mulle voidaa laitaa luuri kiin tia sanotaa että käykö että mietin tätä asia otat myhmin hytytä ja sitä yhteen oota ei tuu koskan tai siten tulee viesti ette kuule olen vuokrannut tää jo vaikka en sitä kun en ollut kertonut että romani niin sitä ei ollu villä yksikä kysyny ja olla tosi ystälisä mutta kaikki muut kun ole kertonu kua olen ihmeyttä että suomeea on vieläkin näin pajon rotusyrjintää ja enako luuloa vaika Suomessa on aina ollut romaania meisä on.yhtä pajon hyviä kun teisäkin ja myös hunoa ihmisiä olen uskovan nainen en polta en.juo miulla ei ole koti eläimiä olen aina säänölisti maksanut vuokrani en ole koskaan saannut valituksia asumiseetani minulla on todistus siitä että olen aina maksanut huolesti vuokran ja että minulla ei ole varoitukksia edelisltä vuokran anntajalta ja silti en saa asuntoo ja olen akuutti tarpeessa opiskellut alkaa nyt 7päivä muutan muualta ja siksi tarvisen asunto ystävällin tv Tuula"
Herättääkö suurta luottamusta tuollainen sekasotkukirjoitus? :D
Kaikki joutuvat käymään elämän kovan koulun, myös ne akateemiset, mutta harvemmin he sitä mainostavat.
"Ja niiden suomenkielen taito on käsittämättömän huono."
Ihan suomalaisista romaneista hyvin pieni osa on suorittanut edes peruskoulua. Tuo heikko kirjoitustaito on sitä perua.
Kun olin lapsi maalaiskylässä, siellä asui useita romaniperheitä. Ne lapset kävivät koulussa muutaman kerran kuukaudessa, jos silloinkaan. Eikä tästä ole kovin kauaa.
Heitä nyt vaan ei saanut tulemaan kouluun, kun vanhemmillekin se oli samantekevää. Joskus kävivät syömässä.
up