Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono äiti jos mua ei kiinnosta harrastaa vauvan kanssa mitään?

Vierailija
04.09.2015 |

Mua ei siis kiinnosta vauvauinti, äitipiirit, muskari tms. En ole ehkä kaikkein sosiaalisinta tyyppiä ja en pidä turhasta hässäkästä ja stressistä, mitä aikataulut ja menot aiheuttaa... Vauvan kanssa kyllä touhutaan paljon kaksistaan, käydään vaunuilemassa, kuunnellaan musiikkia, leikitään jne. Missä vaiheessa vauva alkaa kaivata enemmän sosiaalisia kontakteja? Olenko jotenkin outo äiti, kun en halua harrastaa vauvan kanssa? Tuntuu, että kaikilla muilla on sata aktiviteettia jo vauvavuoden aikana. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole noilla perusteilla. Ei vauvan kanssa tarvitse ainakaan vauvan takia mitään harrastaa. Yleensä nuo vauvamuskarit ja -uinnit on enemmänkin tekemistä vanhemmille. Ei vauva tarvitse harrastuksia.

Vierailija
2/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauva tarvitse harrastuksia. Vauva tarvitsee vanhempien rakkautta ja hyvää vuorovaikutusta. Vasta myöhemmin aktiviteetit tulevat mukaan. Et ole sen takia huono äiti. Lapsi nauttii kun hänestä pidetään huolta, ei siitä että revitään menoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat edut noista vauvaharrastuksista tosiaan on varmaan se, että saa itse äitikontakteja. Toisaalta, jos vauvan on laittamassa päiväkotiin jo hyvin pienenä, saattaa olla hyötyä siitä, että on vauva on jo tottunut olemaan myös isossa porukasassa ja hälinässä.

Muutenhan vauva kaipaakin juuri yhden hoitajan läheisyyttä, lämpöäja rauhallisuutta.

Vierailija
4/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
5/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet tyytyväinen, niin antaa mennä vaan. :) Minulla hajoaa pää, jos en pääse muiden aikuisten seuraan ja tuntemattomiin on helpompi tutustua, jos on joku muskari-jumppa-vaate-esittely-ihanmitävaan. Lisäksi tykkään muutenkin puuhata ja on hauskempaa, jos on perhekahvila ja nyyttärit kuin jos keitän yksin kotona kahvit ja järsin keksiä. Yksi kaverini sen sijaan on pesijätyyppiä ja viihtyy vallan mainiosti kaksistaan vauvan kanssa. Minä en ja jos en käy kodin ulkopuolella joka päivä ja saa aikuiskontakteja, niin illalla töistä kotiin palava mies on ihan helisemässä, kun lasten lisäksi lahkeessa roikkuu mamma36vee, jolla on hirveä tarve puhua ihan mistä tahansa. :D

Vierailija
6/6 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos touhuat vauvan kanssa kotona, et ole huono äiti. Vauvat tuskin kaipaavat kodin ulkopuolisia harrastuksia, vaan ne ovat lähinnä aikuiset. Lapsi tarvitsee ikäistensä seuraa ja virikkeitä vasta kun täyttää 3 vuotta, jolloin kerhot yms. ovat ok.

Yritä elää tässä hetkessä ja nauti kotona vauvan kanssa, se on parasta lapselle, mitä voit hänelle tarjota, elämykset ja harrastukset tulevat myöhemmin, kun lapsi kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme