Mitä syön, miten pärjään näillä ruoilla viikon?
Kauheesti oli laskuja ja asun siis yksin. En halua lainata, viikon päästä tulee palkka. Ei muita ruokittavia ja 8 senttiä tilillä.
Mulla on kuiva-ainekaapissa kaura- ja ruishiutaleita, jauhoperunamuusia (:D) puoli pussia, eli kai yhteen tai kahteen annokseen, täysjyvämakaroneja ja riisiä, purkki säilykeaprikooseja, pussi herkkusienikeittoa (kolmeen annokseen), kikherneitä, soijaa, kurpitsansiemeniä, juomista on kahvia, cappuccinoa ja teetä. Perunajauhoja. Sipuli, oliivi- ja rypsiöljyä. Mausteita.
Jääkaapissa kaksi maustamatonta rahkaa ja yhteensä 450g raejuustoa. On kilo porkkanoita, tilkka maitoa ja 5 päivää avattuna ollut tomaattimurska (onkohan vielä syötävää?). Ketsuppia. Pakastimessa 500g wokvihanneksia, n. 100g puolukoita ja 200g mustaherukoita.
Olen melko pienikokoinen, pärjäänköhän viikon?
Kommentit (7)
Mulla on vaan fyysinen työ niin ajattelin.. mutta kaipa pärjään :D
Hyvin pärjää. Laittaisin ruuaksi esim:
Peltileipää(http://www.k-ruoka.fi/reseptit/helppo-peltileipa/) jos löytyy vehnäjauhoja tai niitä voisi ehkä kehdata lainata naapurista? Ei tarvitse käyttää ohrajauhoja, mitkä tahansa leivontajauhot ovat ok.
Makaroneja ja herkkusienikastiketta (pussikeitosta :).
Kikhernepihvejä: muussaa kikherneet, pistä sekaan kaurahiutaleita, kuullotettuja sipuleita, mausteita jne. ja kananmunia, jos löytyy. Jos ei löydy, niin paista uunissa pellillä, kaurahiutaleet auttavat pitämään taikinaa kasassa.
Rahkaa ja aprikooseja.
Porkkanasosekeittoa tai porkkanalaatikkoa.
Kasviswokki ihan sellaisenaan, on sekin parempi kuin ei mitään tai voi laittaa sekaan kikherneitä.
Raejuustot söisin sellaisenaan, joku toinen voisi laittaa sekaan vaikka marjoja.
Kyllä ehkä vähän laihdut mutta et nälkään kuolekaan.
Osasta wokvihanneksia, soijasta ja riisistä saat jo muutaman aterian, aamuisin kaurapuuroa. Porkkanasosekeittoon lisukkeeksi raejuustoa niin pitää nälän paremmin poissa. Herkkusienikastiketta, pastaa ja ketsuppia syö myös muutaman kerran, sipulin pilkkoisin puoliksi, osa kuullotettuna sosekeittoon ennen soseutusta ja osa herkkusienikastikkeeseen. Marjoista ja ruisjauhoista saa ihanan ruispuuron vaikka iltapalaksi.
Kyllä noilla hengissä pysyy ja jaksaa varmaan töissäkin ihan ok, koska mukana on proteiiniakin. Aamu-ja iltapalalle voit joutua syömään puuroa + marjoja, vaikka osa tykkää lisätä tähän seokseen raejuustoa, minä söisin sen erikseen.
Noilla pärjää kevyesti viikon. Viikon pärjää vaikka pelkällä vedellä.