Kerätäänkö nyt jossain isommassa järjestössä vaatteita ja tavaraa Ukrainan
Kommentit (14)
Ukrainassa on omasta takaa vaatteita melko hyvin ja lähimaista tullut liikaakin vaatetta eli en näkisi nyt tarvetta sinne viedä meidän vaatteita.
Se mikä voisi olla järkevin tapa auttaa niillä vaatteilla, että lahjoittaa hyväntekeväisyyskirpparille joka tuottoja ohjaa esimerkiksi Ukrainaan tai auttaa heitä täällä.
Tarvikekeräyskin on vähän niin ja näin onko järkevämpi kuitenkin lahjoittaa isoille järjestöille rahaa, jolla he keskitetysti pystyvät hankkimaan edullisemmin ja logistisesti järkevästi kerralla suuret määrät.
Esimerkiksi täällä kerättiin myslipatukoita ym jotka yksityiset veivät rajalle, niin sillä rahalla mitä täältä sai 10 patukkaa olisi puolasta ostanut yli sata.
Keräykset on kyllä hyviä, mutta olen toiminut pitkään avustusjärjestössä ja nyt nämä pienet yksityiset yhdistykset tai ihmiset saattavat tehdä myös vahinkoa eli suosikaa rahaa ja isoja järjestöjä oikean hädän keskellä.
Ei kapisia lummpujanne, lähettäkää rahaa!
Kun vaatteita on jopa Ukrainan elintasolla liikaa ja väki siirtyy pois...
Me halutaan meidän rahat! Ei puuroa eikä vaatteita. t. Abdul
Ne tarvii ruokaa ja lääkkeitä. Ei vaatteet jos on nälkä.
Laittakaa poltettaviin jätteisiin vanhat rytkynne. Kukaan ei ole niin köyhä että niitä kaipaisi.
Siitä uutisoitiin jo sodan alkuvaiheissa, että rajoilla homehtuu vaatesäkkejä, kun niille ei ole tarvetta. Kaikkein parhaan avun voi antaa niin, että lahjoittaa jollekin luotettavalle järjestölle, mikä hankkii keskitetysti esim. hygieniatarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kapisia lummpujanne, lähettäkää rahaa!
Ei mitään .Jo on tarpeeksi lahjoitettu minunkin verorahoja.
Eileen näin kun tuotiin rullatuolilla sairaalaan apua tarvivia , ei sodassa loukkaantuneita vaan munuaissiirtoon.Kuka omista siirrettiin jonossa taakse.
Harmi vaan, että sitä ylimääräistä rahaa ei ole, hädin tuskin tulen itse toimeen. Mutta hyväkuntoista ja kivaa vaatetta kyllä olisi.
Tässä linkissä on hyviä auttamispaikkoja:
https://www.reservilainen.fi/uutiset/kuinka_auttaa_ukrainalaisia_katso_…
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan, että sitä ylimääräistä rahaa ei ole, hädin tuskin tulen itse toimeen. Mutta hyväkuntoista ja kivaa vaatetta kyllä olisi.
Miksi sinulla on ylimääräistä hyvää ja kivaa vaatetavaraa? Oletko lihonut tai laihtunut vaatteistasi ja joutunut sen vuoksi hankkimaan uudet?
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa vastaus on hyväntekeväisyyskirppis, vaikka Punaisen ristin.
Ei ne vuosikausia kellareissa ja ullakoilla lojuneet tavarat ja vaatteet kelpaa kuin kaatopaikalle.
Nostan