Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaihi vielä ”nuorella” (alle 50). Leikattiinko?

Vierailija
22.03.2022 |

Mulla on kortisonin syönnistä (keuhkosairaus) tullut kaihi. Kortisoni aiheuttaa/kiihdyttää sen syntyä eli ilman kortisonia tää olisi tullut ehkä 70+ iässä, nyt tuli 45v iässä.
Kellään ”nuorella” ollut kaihia? Leikattiinko? Mulla ei leikkausta vielä tehty vaan jäätiin odottamaan. Jäi vaan epäselväksi että miten kauan ja mitä ;)

Oliko leikkaus kamala? Jälkioireita? Miten näkö leikkauksen jälkeen?
Teen matkatyötä eli ajan autolla n. 1000km viikossa eli näkökyky olisi tärkeä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin mutta mulla ei riittänyt edes ajokorttiin. Nukutettiin, joten helppo siinä mielessä. Jälkikaihia sitten otettiin laserilla ja siinä oli kirkasta valoa päin katsominen kamalin asia. Muuten pääsi saman tien lähtemään operaatiosta.

Näkö korjautui siihen että pääsin ajokorttirajan yläpuolelle laseilla.

Julkisella rajat ovat korkeintaan 0,5 näkö ja työikäisyys (privaatti asia erikseen), mutta itsellä ei ole tietoa riittävästi millä kriteereillä jäädään odottelemaan itse kaihista johtuvista syistä. Auttaisiko pyytää soittoaikaa lääkärille?

Vierailija
2/3 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikattiin mutta mulla ei riittänyt edes ajokorttiin. Nukutettiin, joten helppo siinä mielessä. Jälkikaihia sitten otettiin laserilla ja siinä oli kirkasta valoa päin katsominen kamalin asia. Muuten pääsi saman tien lähtemään operaatiosta.

Näkö korjautui siihen että pääsin ajokorttirajan yläpuolelle laseilla.

Julkisella rajat ovat korkeintaan 0,5 näkö ja työikäisyys (privaatti asia erikseen), mutta itsellä ei ole tietoa riittävästi millä kriteereillä jäädään odottelemaan itse kaihista johtuvista syistä. Auttaisiko pyytää soittoaikaa lääkärille?

En tajua mitä tuo 0,5 näkö tarkoittaa?

Sehän se on se leikkausraja. Ilmeisesti se on eri asia kuin miinukset? Mulla siis -4,2 ja -3,8 se näln miinusarvo, on huonontunut nopeastl. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaihin leikkaa saa tarkan kaukonön mutta menettää lähinäön eli ei nää lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme