Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jostain syystä koe oloani turvalliseksi ja varmaksi mieheni kanssa

Vierailija
22.03.2022 |

Mikä tähän auttaisi? Mulla on ollut jo pitkään olo, etten tunne oloani turvalliseksi ja varmaksi mieheni kanssa. Tähän ei sinänsä ole välttämättä syytä, mutta tunne on jotenkin syvän alitajuntainen, enkä osaa edes selittää sitä.

Olemme olleet yhdessä kohta viisi vuotta ja elämme perusonnellista elämää, riitoja ja iloa normaalissa suhteessa. Mua kuitenkin koko ajan kalvaa tunne, kuinka mies ei ole sitoutunut ja tunnen että olen ajautumassa hänestä kauemmaksi. Tästä esimerkkinä:

- mies ei puhu tai kerro oma-aloitteisesti ajatuksiaan, tunteitaan tai suunnittele vaikka yhteistä tekemistä. Itse koen olevani ainoa vastuullinen parisuhteen pystyssä pitämisestä

- mies ei kehu tai puhu kauniista, ei koskaan sano esimerkiksi että rakastaisi minua

- mies suunnittelee yksin ja itselleen: millaisen auton hän haluaisi, missä hän viettäisi joulun, millaisen uuden reissutyön hän ottaisi. Hän ei osaa nähdä ongelmia esimerkiksi haaveilemamme vauvan ja reissutyön välillä, tai sen että perheen ainoa auto olisi pieni urheilumalli jossa ei ole tilaa vaunuille. Tai että vaikkapa minulla olisi ehkä myös näkemys yhteisistä lomista kuten joulusta.

- miehen mielestä monet hänen isotkin päätökset ovat vain ilmoitusluontoisia asioita, vaikka niillä olisi suuri vaikutus molempiin meihin.

- mies on kertonut minulle, kuinka on päättänyt aiemmat pitkät suhteensa itse ”kuin seinään” ja pelkään että tekee sen minullekin. Vaikka olosuhteet hänen mukaansa nyt aivan toisenlaiset.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi _pelkäät_ että hän lähtee? Sinuna minä suorastaan toivoisin. 

Vierailija
2/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset tuntemukset kannattaa ottaa vakavasti. Ne yrittävät kertoa sinulle jotain, mitä et halua uskoa.

Vierailija
4/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luepa tuo tekstisi oikein huolella ja sisäistä se, niin ymmärrät syyn turvattomuuden tunteellesi. Se on aivan relevantti tunne tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
5/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yllämainitut kehotukset vakavasti. Minä elin vastaavanlaisessa suhteessa ihan liian pitkään. Sairastuin sekä psyykkisesti että fyysisesti. Onneksi mies sitten läksi pois kotoamme toisen naisen vuoksi. Terveyteni alkoi ihmeellisesti kohentua.

Vierailija
6/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että mies elelee sinkkuna sinun kanssasi "parisuhteessa". Todella outoa. Ehkä lähtisin tuosta suhteesta itse, ennenkuin jätetään kuin seinään.

Vierailija
7/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit kuin mun puolesta. Sillä erotuksella, että me ollaan molemmat tuollaisia, mutta minulla on kausia, jolloin haluaisin varmemman suhteen, tai todistelua siitä, tai enemmän huomioimista. Mies on perusmöllykkä, joka ottaa minut kyllä arjessa huomioon pienillä teoilla yms. Kausittain mietin suhteemme ongelmia, mutta suurempi ongelma olisi varmasti, jos mies jatkuvasti huomioisi, selittelisi yhteisiä haaveita yms siirappista, sellaisista suhteista olen itse paennut, sillä olen hieman sitoutumiskammoinen. 13 vuotta yhdessä ja jos nyt joku fiksu korjausliike tässä pitäisi tehdä, niin ehkä enemmän keskustelua asioista, niin ei tarvitsisi yksinään asioita pyöritellä tai suurennella päässään.

Vierailija
8/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kohtaa voisit avata vielä: "haaveilemamme vauvan". Miten miehen käytöksestä ja puheista tulee esille että hän myös haaveilee vauvasta vai näkyykö se mitenkään? Vai onko vauva vain sinun haaveesi, josta pidät kiinni vaikket usko että mies muuttuu sitoutuneemmaksi ja alkaa elää teidän yhteistä elämää ja yhteisiä haaveita.

Vierailija
9/9 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kohtaa voisit avata vielä: "haaveilemamme vauvan". Miten miehen käytöksestä ja puheista tulee esille että hän myös haaveilee vauvasta vai näkyykö se mitenkään? Vai onko vauva vain sinun haaveesi, josta pidät kiinni vaikket usko että mies muuttuu sitoutuneemmaksi ja alkaa elää teidän yhteistä elämää ja yhteisiä haaveita.

Mies on itse ottanut lapsen/lapset puheeksi useaan otteeseen. Kokee sen kuulemma elämän tehtäväkseen jatkaa sukua ja saada jatkoa geeneilleen. Itse olen lämmennyt ajatukselle hitaammin, mutta nyt lapsi on minunkin toiveeni.

-ap-