Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala vauvakuume, mistä tietää onko oikea aika

Vierailija
22.03.2022 |

Tällaista vauvakuumetta en ole koskaan aiemmin potenut, vaikka olen aina lapsista haaveillut. Huolettaa kuitenkin, millaisen varhaislapsuuden voin tarjota, kun olen vastavalmistunut ja puolisini kanssa kumpikin vasta pari vuotta olleet kokopäivätöissä. Olen alalla, joka kyllä varmasti tulevaisuudessakin sitten työllistää, mutta on jotenkin olo, että pitäisi olla vähintäänkin jotakin säästöjä tilillä, jotta olisi vastuullista hankkia lapsia...

Olen alle 30-vuotias ja lähipiirissä on monia yli kolmekymppisiä raskaanaolevia, mutta itse haluaisin aloittaa yrittämisen aikaisin, koska onnistuminen ei ole itsestäänselvää...

Miten stressaavaa vauva-aika on taloudellisesti ollut, jos pesämunaa ei ole ehtinyt kertyä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei tuu koskaan oikeaa aikaa, jos tuollaisia mietit. Aina on jotain parannettavaa ja pitäisi olla jotain, että olisi hyvä aika.

Vierailija
2/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea aika on sitten, kun siltä tuntuu. En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi odottaa noin hyvässä elämäntilanteessa parempaa aikaa. Mitä vielä pitäisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea aika on sitten, kun siltä tuntuu. En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi odottaa noin hyvässä elämäntilanteessa parempaa aikaa. Mitä vielä pitäisi olla?

Kiitos, tämä oli rohkaiseva! En minä lopulta tiedä, mitä konkreettisesti pitäisi vielä olla. :-) Ehkä sitä on sitten sellainen krooninen murehtija ja kun ympärillä ei ole ketään muita lapsiperheitä vielä. 

Vierailija
4/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä ollessa tottuu isoihin tuloihin ja kuluttamiseen. Äitiysvapaille jäänti voi tuntua köyhältä.

Itse sain kolme lasta minimipäivärahoilla nuorena. Sitten opiskelin ja töitä on riittänyt. Koskaan ei ole tuntunut siltä, että rahaa ei olisi. Rahaa oli tosi vähän lasten ollessa pieniä.

Vierailija
5/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta kokopäivätöissä eikä vielä ole säästöjä?

Vierailija
6/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et sua nyt vaan jännää se vauvan yrittämisen aloittaminen ni nillität sit ihan ihmejuttuja.  Toi pohdinta näyttäytyy tällain ulkopuoliselle aivan absurdina. Vain kaksi vuotta duunissa alalla joka työllistää :D 

Vierailija
7/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei synny kultalusikka suussa.

Vierailija
8/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen tilanne ei nyt oo se sun ongelma vaan se, että olet "krooninen murehtija". Se sitä hyvää varhaislapsuutta uhkaa enemmän kuin raha. 

Vierailija
9/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miettii säästöjen kerryttämistä. Joku mättää kulutuksessa, jos säästöjä ei ole kertynyt, kun kaksi taloudessa tienaa eikä ole lapsia.

Vierailija
10/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle aika on aina oikea. Kumi puhki vaan 😉

Vierailija
11/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Suomessa tarvitse olla edes töissä jos perheen haluaa. Fakta.

Käyn töissä, älkää hyökätkö.

Vierailija
12/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elämän pitäisi olla jotenkin valmista ennen kuin voi tehdä lapsia? Koulut käyty ja mies ja duuni eikse riitä? Mitä pitäisi olla vielä? Ja mistä sulle on tullut ajatus et pitäis olla vielä jotain muutakin?

Vierailija
13/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista mieheltäsi,  että sopisiko vauva hänelle, mutta jos hän vastaa, että ehkä kahden vuoden päästä, niin juokse karkuun. Sellaiset miehet sanovat kahden vuoden päästä uudestaan, että kahden vuoden päästä ja taas ja taas ja taas samoin. Ehkä parasta ennen päivämääräsi on saada jo ensimmäinen lapsi, varsinkin, jotta ehtisit saada seuraavankin lapsen?

Vierailija
14/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille on ihan oma palstansa täällä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/alue/vauvakuume

Vierailija
15/15 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miettii säästöjen kerryttämistä. Joku mättää kulutuksessa, jos säästöjä ei ole kertynyt, kun kaksi taloudessa tienaa eikä ole lapsia.

Tämä. Kyllä kokoaikatöistä pitäisi säästöjä kahdessa vuodessa tulla edes pari tonttua. Ei tosin meilläkään mies osaa säästää, tai jos säästää, kaikki menee kun säästöjä tarvitaan esim. J

just lasten hankintaan, mutta ei niitä tolkuttoman paljon tarvita jos ei osta kaikkea uutena. Ainoa mikä ehdottomasti uutena on turvakaukalo ja myöhemmin turvaistuin. Yhdistelmä vaunuja saa käytettynä, samoin sängyn ja vaatteita, joita saa myös ystäviltä ja sukulaisilta jos on väleissä. Ja näihin ehtii säästää raskausaikana tarpeeksi.

Se hoitovapaalle jääminen on sitten se mikä maksaa enemmän, jos toinen osapuoli ei elätä. Laskin että itse tarvitsen 500e/kk omia säästöjä hoitovapaan ajalle mutta meillä onkin kalliit asumiskulut koska sähkölämmitys. Kohtuullisilla asumismenoilla pärjäisi varmaan vähemmällä.

Oma murheensa sitten myöhemmin päivähoitomaksut ja harrastukset mutta sitten kun ovat ajankohtaisia, on ehtinyt säätää ja ennen kaikkea suhteuttaa kulutuksen vastaamaan tuloja.

AP:lle sanon että jos lapsia haluat niin siitä vaan yrittämään. Raha-asiat saa kyllä järjestettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi