Amerikkalaisten sosiaalisuus
Miksi amerikkalaiset ovat niin sosiaalisia? Mikä on Suomessa pielessä?
Kommentit (10)
Kaikki?
Tunnet siis koko maan kaikki asukkaat?
Samaa ihmettelen. Erityisesti brittityylisestä sosiaalisuudesta ventovieraille pidän todella paljon! Kohteliasta, huomaavaista lupsakkaa ja ystävällistä.
Suomessa tuota peruskäytöstapoihin kuuluuvaa sosiaalisuutta dissataan pintakoreaksi ja sehän juuri kertoo suomalaisten täysin vajaasta käsityskyvystä: ei jokaisen kanssa tule haluta olla sydänystävä, mutta ei se tarkoita etteikö kaikille olisi hyvä olla kohtelias ja huomaavainen!
Se on suurelta osin näennäistä. Amerikkalaiseen kulttuuriin kuuluu palveleminen ja mielistely. Etenkin asiakkaiden suuntaan. Suomalaisen silmiin se näyttää tosi tökeröltä ja teennäiseltä.
Evanescence - Everybody's Fool
Uudisraivaajat, meillä on unelma..
Maailnan muuttaminen kannattaa aloittaa itsestä. Ainakin itse olen huomannut, että moni ihminen kyllä juttelee, kun vaan aloitat jutustelun.
Asun lähellä Jyväskylää ( entisen mlk;n puolella) ja esim . lenkillä moni tervehtii vastaantulijaa mikä mukava tapa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Erityisesti brittityylisestä sosiaalisuudesta ventovieraille pidän todella paljon! Kohteliasta, huomaavaista lupsakkaa ja ystävällistä.
Suomessa tuota peruskäytöstapoihin kuuluuvaa sosiaalisuutta dissataan pintakoreaksi ja sehän juuri kertoo suomalaisten täysin vajaasta käsityskyvystä: ei jokaisen kanssa tule haluta olla sydänystävä, mutta ei se tarkoita etteikö kaikille olisi hyvä olla kohtelias ja huomaavainen!
Voi kun Suomessakin käyttäydyttäisiin näin. Onneksi lapset ja nuoret käyttäytyvät yhä enemmissä määrin.
Vierailija kirjoitti:
Maailnan muuttaminen kannattaa aloittaa itsestä. Ainakin itse olen huomannut, että moni ihminen kyllä juttelee, kun vaan aloitat jutustelun.
Asun lähellä Jyväskylää ( entisen mlk;n puolella) ja esim . lenkillä moni tervehtii vastaantulijaa mikä mukava tapa sekin.
Kuopiossa moni myös tervehtii.
Amerikkalainen seurankaipuu on rajaton, aina pitää puhua koko ajan ja kokoontua ison porukan kesken, ei kiitos minulle. En jaksa tyhjänpäiväistä puhetta määräänsä enempää. Rakastan rauhaa ja hiljaisuutta, siellä sitä ei ymmärretä ollenkaan.
Kerropa ap oma teoriasi.