Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet;kuuluuko toisen vanhemman kertoa lomamatkastaan?

Vierailija
21.03.2022 |

Jos siis esim.etävanhempi lähtee ulkomaanmatkalle,kuuluuko siitä mielestäsi ilmoittaa myös sille vanhemmalle kellä lapset silloin ovat?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me exän kanssa kumpikaan toisillemme ilmoitettu ulkomaanmatkoistamme. En tiedä miksi edes olisi pitänyt?

Vierailija
2/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi musta outoa jos mieheni ei ilmoittaisi vaikka oltaisiinkin erottu. Tosin ei kyllä olla, en tiedä kuinka huonot välit jotkut saavat aikaiseksi... sanotteko lapsille myös, että "isille ei saa kertoa että mamma kävi lomalla gambiassa" vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, niin kai se oisi ihan asiallista ilmoittaa, jos ei ole paikalla lapsenhoitoviikolla tai, jos lapsi lähtee mukaan.

👀

Ihannevalmennettava kommunikoinnin takia ja että lapsi tulisi hoidettua. Aikuisten juttuja?

Vierailija
4/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tapauksessa. Meillä on läheiset välit ja esim. kysytään hammaslääkärikuljetuksiin yms. toista jos ei itse pääse vaikka olisi "oma vuoro", ja joustetaan paljon vuoroja vaihdellen, mutta en mä ole koskaan omilla vapailla toiselle mitään ilmoittanut, enkä oleta ilmoittavan.

Vierailija
5/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi musta outoa jos mieheni ei ilmoittaisi vaikka oltaisiinkin erottu. Tosin ei kyllä olla, en tiedä kuinka huonot välit jotkut saavat aikaiseksi... sanotteko lapsille myös, että "isille ei saa kertoa että mamma kävi lomalla gambiassa" vai kuinka?

Ei meillä mitkään huonot välit ollut, vaikka ei ilmoitettu. Tapaamiset sovittiin, mutta muuten ei toistemme elämät toisillemme kuuluneet. Molemmat tekivät lomamatkoja silloin, kun lapset olivat toisella.

Vierailija
6/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä sitten tarkoitetaan ja miten on esimerkiksi kännykällä tavoitettavissa. Mitä eroa on lähteä Helsingistä Lappiin tai Tallinnaan? 

Vierailija
7/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa tapauksessa. Meillä on läheiset välit ja esim. kysytään hammaslääkärikuljetuksiin yms. toista jos ei itse pääse vaikka olisi "oma vuoro", ja joustetaan paljon vuoroja vaihdellen, mutta en mä ole koskaan omilla vapailla toiselle mitään ilmoittanut, enkä oleta ilmoittavan.

"Läheiset välit"... korkeintaan asialliset

Vierailija
8/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö noissa ole mielestäsi mitään eroa? 

Saa siitä puhua ja puhuisin lapsille, mut en nyt näe syytä erikseen eksälle ilmoittaa jos asia ei häntä sen enempää koske.

Vierailija
9/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Läheiset välit"... korkeintaan asialliset

No enköhän mä tiedä välini 8v kokemuksella. :) 

Vierailija
10/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähivanhempi ei voi tehdä noin. Jättää vain lasta hoitoon ja häipyä

Vierailija
11/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtäminen?

ETÄvanhempi lähtee matkalle silloin kun lapsi ei ole hänellä. Mitä väärää siinä on?

Vierailija
12/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Lapset voi olla vaikka mummolassa viikon, kun itse lähden lomamatkalle.

Vierailija
13/20 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etävanhemman pitäisi ilmoittaa, mitä tekee sellaisilla viikoilla, kun lapset eivät ole hänellä?

Vierailija
14/20 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kai se ihan suotavaa..

Vierailija
15/20 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole exä mulle ilmoitellut lomamatkoistaan. Tyttäreltä olen saattanut kuulla hänen olleen reissussa. Enkä ajatellut omista lomistanikaan pahemmin ilmoitella.

Tosin meillä on jo kohta 18-vuotias lapsi, joka voi olla jopa yksinään kotona (jos siis ei mene isälleen) jos satun johonkin reissuun lähtemään.

Vierailija
16/20 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisihan tuo suotavaa? Jos siis hoitovuorossa oleva vaikka joutuu sairaalaan tai vastaavaa...siis ihan vain että tietää varautu asioihin. Pakkohan ei ole ilmoittaa. Ainakin jos lapset pieniä.

Vierailija
17/20 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaikuttaa millään tavalla lasten elämään ja heidän ja vanhemman välisiin tapaamisiin tms, niin kyllä. Jos vanhemmilla on sellaiset välit, että voivat turvata toisiinsa yllättävissä lastenhoidon tarpeen tilanteissa, niin olisi fiksua ilmoittaa toiselle vanhemmalle, ettei tule olemaan käytettävissä reissunsa ajan. Mut noin niinkuin muuten, eihän siihen mitään juridista velvoitetta ole, sehän on absurdi ajatuskin että olisi exälle ilmoitusvelvollinen.

Vierailija
18/20 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan erotaan, että ollaan erossa. Ei tarvitse ilmoitella mitään matkoista, asuinpaikasta, töistä, kaupassa käynnistä, uudesta suhteesta, enon kummin kaiman kuolemasta eikä mistään muustakaan. Jos taasen haluaa ilmoitella niin siitä vaan, kunhan ei mene ilmoittelut häirinnän puolelle. Jos on yhteisiä lapsia, niin pidetään kiinni velvollisuuksista ja sopimuksista.

Vierailija
19/20 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin ei voi? 😃 Miten sitä sit toimitaan, jos lasta ei olla reissuun ottamassa mukaan? Jollei lähivanhemman reissun ajalle satu etävanhemman tapaamista, ei tarvi edes hänelle ilmoittaa tai sopia järjestelyistä, kuin vaan lähteä. Mikä sitä muka estää?

Mä en tajua, miten tästäkin voisi tehdä ongelman. Meillä lapset on isällään joka toinen viikonloppu ja jos on etukäteen tiedossa, että oma reissu osuu omalle viikonlopulle, pyrimme vaihtamaan viikonloput ja usein se onnistuu. Joskus lasten isä tulee meidän kotiimme lasten kanssa, jos minä olen reissussa mieheni kanssa, koska meillä on isompi asunto ja lapsilla kotona enemmän tekemistä kuin isällään.

Mut siltä osin kun menot ei vaikuta tapaamisjärjestelyihin ja -aikoihin, ei tulis mieleenkään ilmoitella tai odottaa toisen tiedottavan tekemisistään, sehän ois outoa.

Vierailija
20/20 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on erottu, niin sitten ollaan erossa. Eikö tämä ole aivan itsestään selvä juttu?

Hyvissä väleissä exän kanssa oleva voi tietenkin kertoa hänelle matkoistaan aivan samalla tavalla kuin kenelle tahansa muulle tutulle. Muuten minusta olisi peräti merkillistä, jos joku useampaan kertaan eronnut raportoisi menonsa jokaiselle exälle. Eihän se enää heille kuulu, miten nyt eletään.

Vain silloin voi olla syytä ilmoittaa, jos se aiheuttaa muutoksia yhteisen lapsen elämään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi