Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä työttömän tulisi säästää? Ei ole nytkään varaa ruokaan ja lääkärin määräämiin lääkkeisiin samaan aikaan

Vierailija
21.03.2022 |

Köyhillä on ollut kovaa jo pitkään, ei se kolmen kuukauden verran kestänyt koronatuki oikein taloutta ehtinyt mullistaa. Korona on kestänyt paljon pidempään kuin kolme kuukautta. Muutenkin toimeentulotuen taso olisi pitänyt nostaa noiden korotusten verran ja pitää siinä. Karenssit ja tt-tuen leikkurit pois, jos haluatte, että kodittomuus ei räjähdä käsiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löydät pian työtä!

Vierailija
2/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran saat tttukea, niin ei sun edes tarvi maksaa itse lääkärin määräämiä lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja matkat apteekkiin maksaa maltaita. Pakko olla oma auto tai Kela saa maksaa taksin. Kuljen niin ihmeellisiin aikoihin, ettei julkisen liikenteen kanssa metsää, sitä paitsi sieltä saa kotona tartunnan.

Vierailija
4/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja matkat apteekkiin maksaa maltaita. Pakko olla oma auto tai Kela saa maksaa taksin. Kuljen niin ihmeellisiin aikoihin, ettei julkisen liikenteen kanssa metsää, sitä paitsi sieltä saa kotona tartunnan.

Miksi kuljet niin ihmeellisiin aikoihin? Mihin?

Vierailija
5/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekatto on vajaat 600 euroa. Et maksa lääkkeistäsi euroakaan sen jälkeen.

Vierailija
6/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko olla oma auto ja pakko kulkea ihmeellisiin aikoihin niin on myös pakko mennä töihin maksaakseen kulkemisensa.

Vierailija
7/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisesta voi aina säästää.

Vierailija
8/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä niitä työttömiä jotka ei saa toimeentulotukea.

Ei ne puolison rahat riitä kaikkeen.

Vierailija
9/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaapa, 2,50 e / lääke / ostokerta. Eikä lääkekatto koske sellaisia lääkkeitä, joista ei saa muutenkaan kela-korvausta.

Vierailija
10/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja syön lääkkeitä, koska tämä on niin perusyhtälö, niin haluan olla vähän erikoinen edes jossain asiassa. Siksi kuljen kummallisiin aikoihin :)

Vierailija
11/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksat per lääke 2,50e ja ihan niinku 600e olis pieni hinta. Varsinkin kun se lyödään laakista pöytään kalliimmissa lääkkeissä.

Vierailija
12/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan 600e lääkkeistä plus sen jälkeen 2,50e sekä kela korvaamattomat on mm. 30e pieni rasvatuubi. Säästä siinä sitten.

Vierailija
13/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto, tupakointi, kosmetiikka, mihin menee rahat?

Työttömällä on ainakin aikaa laittaa itse ruokaa. Ei tarvi valmiita ostella. Turha manata tulojen pienuutta jos ei osaa laskea menoja.

Vierailija
14/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto, tupakointi, kosmetiikka, mihin menee rahat?

Työttömällä on ainakin aikaa laittaa itse ruokaa. Ei tarvi valmiita ostella. Turha manata tulojen pienuutta jos ei osaa laskea menoja.

Meniskö rahat ihan normi elämiseen?

Vierailija
15/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan kukat/vihannekset siemenistä. En osta ylihintaisia kukkia puutarhamyymälöistä. Kompostoin kaiken, keväällä saan hyvää, ravinteikasta multaa ilmaiseksi. Syksyllä kerään kesän sadon, ja teen säilykkeitä talveksi, sekä pakastan.

Vierailija
16/16 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhä enkä osta vaatteita vaikka ne on miltei puhki. Kuljen syksyyn tarkoitetuilla vuorittomilla saappailla talvenkin kun en ole raaskinut ostaa talvikenkiä. Kaiken rahan pistän melkein laskujen lisäksi ruokaan, koska haluan syödä terveellisesti ja saan iloa ruoanlaitosta. Lääkkeitä en syö eli ehkäpä tästä ruokaharrastuksesta ollut hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän