Rekkayrittäjät ulisee polttoaineen korotuksista mutta rekkojen kyllä pitää olla uudenkarheita hotelleja makuupaikkoineen
Kommentit (38)
Sopii mennä kokeilemaan jollakin rautajousisella jyry sisulla vetämään hesasta ouluun yhdes vuoros. Ja jos oikeen hifistellään niin 142 päivähytillisellä, kolme miljoonaa nielleellä scanialla käymään yks kaks euroopan reisun heittämäs. Herra on hyvä, tuu palstalle ulisemaan sitte kun nämä kaks on suoritettu. Saa toimia!!
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
No nytpä trollauksen keksit. 5/5 ulinalle.
Sulla on täys oikeus näyttää niille ja hommata vanhaa kalustoa ja yrittää pärjätä sillä näille uudempien kanssa toimiville. Aika pian lävähtäisi kylmä ja karu todellisuus teitinkin typerälle naamalle.
Aapee nyt ei omista korttia edes paperilennokkiin, aivan turhan huutelija tissiposki. Hitun vintti kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Paikallinen palokunta tuli useammalla autolla (palouto, ambulanssi ja johtoauto) lounaalle marketin lounaspaikkaan heti perässäni. Lounaani vei puoli tuntia, palomiehet jatkoivat. Autot rouskuttivat lähtiessäni pihassa.
Täällä kun on näköjään ammattikuskeja paikalla, niin he osannevat kertoa, miksi niitä diisseleitä ei voi sammuttaa?
Niin, miksi ne ei mene hotelliin yöksi? Ja miksi niillä on jotain pakollisia taukoja kesken ajon, menisivät vaikka lenkille tai pelaamaan jalkapalloa niiden ajaksi nukkumisen sijaan.
No onhan se ihan kiva että on makuupaikkakin jos vaikka useamman viikon putkeen on reissulla, eikä johonkin 4000km päähän arvaa millään puolikuntoisella autolla lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi ne ei mene hotelliin yöksi? Ja miksi niillä on jotain pakollisia taukoja kesken ajon, menisivät vaikka lenkille tai pelaamaan jalkapalloa niiden ajaksi nukkumisen sijaan.
Oletettavasti kirjoittelet ns. läpällä, ei kai noin hölmö kukaan oikeasti ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Siperian pakkasista periytyvä tapa. Ei se lähe käyntiin jos erehtyy sammuttamaan. Vai?
Paikallinen palokunta tuli useammalla autolla (palouto, ambulanssi ja johtoauto) lounaalle marketin lounaspaikkaan heti perässäni. Lounaani vei puoli tuntia, palomiehet jatkoivat. Autot rouskuttivat lähtiessäni pihassa.Täällä kun on näköjään ammattikuskeja paikalla, niin he osannevat kertoa, miksi niitä diisseleitä ei voi sammuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Paikallinen palokunta tuli useammalla autolla (palouto, ambulanssi ja johtoauto) lounaalle marketin lounaspaikkaan heti perässäni. Lounaani vei puoli tuntia, palomiehet jatkoivat. Autot rouskuttivat lähtiessäni pihassa.
Täällä kun on näköjään ammattikuskeja paikalla, niin he osannevat kertoa, miksi niitä diisseleitä ei voi sammuttaa?
Hitun vintti kun ei ymmärrä, paineilmat kun pitää olla täydet,24/7. Palokunta kun on sulla nyt aiheena tässä. Sitten on latureita, inventteriä, tietokonetta koko koppi täynnä, hätinä porukat mahtuu mukaan..
Ravistele sitä päsistä kuutas, ehkä ne molemmat aivosolut kohtaa toisensa ja suoltaa jotain muutakin kun tämmöstä pashaa..
Ei millään pahalla, apukoulun kymppiluokka olis hyvää tehny sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi ne ei mene hotelliin yöksi? Ja miksi niillä on jotain pakollisia taukoja kesken ajon, menisivät vaikka lenkille tai pelaamaan jalkapalloa niiden ajaksi nukkumisen sijaan.
Oletettavasti kirjoittelet ns. läpällä, ei kai noin hölmö kukaan oikeasti ole?
Me kutsumme tätä sarkasmiksi. Onhan se hauska, että kesken ajon ei voi vaihtaa repsikkaa kuskiksi ja "pääkuski" menisi levolle, koska vieressä istuminen on ajoon verrattavaa työaikaa. Mutta repsikka voi ajella henkilöautolla rekan perässä, se ei ole työaikaa, sen jälkeen hän voi siirtyä kuskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Lisättäköön, että ymmärrän kyllä, että kuljettaja tarvii hyvät olot ja nukkumapaikan. Käyhän ne työterveyshuollon ihmiset säätämässä toimistorotankin tuolia ja työpöytää tuon tuosta.
Tota jatkuvaa käynnissäpitoa ihmettelen.
Ne rekka-autojen kuljettavat ajavat pitkiä ulkomaankeikkoja.
Rekkakuski yöpyy siinä autossa ne yöt, tai ne ajat kun autonpiirturi näyttää, että nyt pitää olla levossa tietty määrä tunteja.
Samoin ne tekee ruokaa siinä autossa olevalla mikrolla tai levyllä tms.
Jotkut rekkamiehet grillailee makkaraa pienellä girillä, suurilla pysähdyspaikoilla, ja sitten menevät nukkumaan.
Etkö käsitä että nuo rekat ajavat Euroopan maissa, mitä erilaisimissa maastoissa ja vuorisia teitä ja huonoja teitä, ja ylittävät meriä edestakaisin.
Ja rekka-autojen on oltava kunnossa, se on työsuojeluasia, jos onnettomuus sattuu, Huvikseen eivät kalliita rekkoja ostele, eivät ne suurten rekkafirmojen omistajat itse ole siellä ratin takana koskaan.
Ja bensaa, dieseliä nuo suuret autot pitkillä ajoilla käyttävät yhtä paljon, oli sitten halpa tai kalliimpi kalusto.
Itseasiassa uusimmat autot on enitisitä paranneltuja, joten polttoaineen kulutuskin saattaa olla vähäisempää.
Olet typerys ap. MItään käsitystä yrittämisestä sulla ei ole, mutta silti arvostelet muita yrittäjiä, jotka työllistävät ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Paikallinen palokunta tuli useammalla autolla (palouto, ambulanssi ja johtoauto) lounaalle marketin lounaspaikkaan heti perässäni. Lounaani vei puoli tuntia, palomiehet jatkoivat. Autot rouskuttivat lähtiessäni pihassa.
Täällä kun on näköjään ammattikuskeja paikalla, niin he osannevat kertoa, miksi niitä diisseleitä ei voi sammuttaa?
Hitun vintti kun ei ymmärrä, paineilmat kun pitää olla täydet,24/7. Palokunta kun on sulla nyt aiheena tässä. Sitten on latureita, inventteriä, tietokonetta koko koppi täynnä, hätinä porukat mahtuu mukaan..
Ravistele sitä päsistä kuutas, ehkä ne molemmat aivosolut kohtaa toisensa ja suoltaa jotain muutakin kun tämmöstä pashaa..
Ei millään pahalla, apukoulun kymppiluokka olis hyvää tehny sulle.
Ok palokunnan osalta.
Entäs taksimersut, remonttimiesten autot ja turverekat.
Ja ei ne paineet sentään niin äkkiä katoa. Repsikkana istuneena tiedän, että ei siinä monta hetkeä startista mennyt kun oltiin liikkeellä.
Taksimersukin lämpiää webastolla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi ne ei mene hotelliin yöksi? Ja miksi niillä on jotain pakollisia taukoja kesken ajon, menisivät vaikka lenkille tai pelaamaan jalkapalloa niiden ajaksi nukkumisen sijaan.
Piirturit on nykyajan vehkeissä jotka määrää ajon välissä tauot.Jos et niitä pidä saat sakot jos polliisi pysäyttää ja kattoo sen vehkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Paikallinen palokunta tuli useammalla autolla (palouto, ambulanssi ja johtoauto) lounaalle marketin lounaspaikkaan heti perässäni. Lounaani vei puoli tuntia, palomiehet jatkoivat. Autot rouskuttivat lähtiessäni pihassa.
Täällä kun on näköjään ammattikuskeja paikalla, niin he osannevat kertoa, miksi niitä diisseleitä ei voi sammuttaa?
Hitun vintti kun ei ymmärrä, paineilmat kun pitää olla täydet,24/7. Palokunta kun on sulla nyt aiheena tässä. Sitten on latureita, inventteriä, tietokonetta koko koppi täynnä, hätinä porukat mahtuu mukaan..
Ravistele sitä päsistä kuutas, ehkä ne molemmat aivosolut kohtaa toisensa ja suoltaa jotain muutakin kun tämmöstä pashaa..
Ei millään pahalla, apukoulun kymppiluokka olis hyvää tehny sulle.Ok palokunnan osalta.
Entäs taksimersut, remonttimiesten autot ja turverekat.
Ja ei ne paineet sentään niin äkkiä katoa. Repsikkana istuneena tiedän, että ei siinä monta hetkeä startista mennyt kun oltiin liikkeellä.Taksimersukin lämpiää webastolla.
Taksit sama homma viitaten palokuntaan, hytti täynnä elektroniikkaa, ne pitää vuoron aikana olla päällä, eli syö akkua. Sitte se on tienaamisesta pois jos taksia, ja hyvin HARVAA remonttipakua kravata ja hinkata lumesta. Asiakas senkin ajan menettää/maksaa. Turverekat, tukkirekat yms vehkeet, saattavat pakkasilla käyttää ulosottoa päällä että hydrauliöljy pysyy lämpösenä, ettei tuu kalustovaurioita, taas, asiakas menettää/maksaa. Korjaamolla ei nuo rekat tienaa pennin jeniä.
Meeppäs kuuntelemaan aakkosbaarin parkkikselle yöaikaan seisovista autoista ilmavuotoja, saatat yllättyä.
Kyllä ne vaan puhisee ja puhkuu sitä ilmaa.
Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Paikallinen palokunta tuli useammalla autolla (palouto, ambulanssi ja johtoauto) lounaalle marketin lounaspaikkaan heti perässäni. Lounaani vei puoli tuntia, palomiehet jatkoivat. Autot rouskuttivat lähtiessäni pihassa.
Täällä kun on näköjään ammattikuskeja paikalla, niin he osannevat kertoa, miksi niitä diisseleitä ei voi sammuttaa?
Hitun vintti kun ei ymmärrä, paineilmat kun pitää olla täydet,24/7. Palokunta kun on sulla nyt aiheena tässä. Sitten on latureita, inventteriä, tietokonetta koko koppi täynnä, hätinä porukat mahtuu mukaan..
Ravistele sitä päsistä kuutas, ehkä ne molemmat aivosolut kohtaa toisensa ja suoltaa jotain muutakin kun tämmöstä pashaa..
Ei millään pahalla, apukoulun kymppiluokka olis hyvää tehny sulle.Ok palokunnan osalta.
Entäs taksimersut, remonttimiesten autot ja turverekat.
Ja ei ne paineet sentään niin äkkiä katoa. Repsikkana istuneena tiedän, että ei siinä monta hetkeä startista mennyt kun oltiin liikkeellä.Taksimersukin lämpiää webastolla.
Taksimersua työkseen ajavana ihmettelen itsekin että miksi sitä autoa on pakko käyttää koko ajan. Tolpalla ollessani itseni lisäksi ehkä joka kymmenes sammuttaa auton, oli kesä tai talvi. Mutta ei ole ainoa asia mikä ihmetyttää kollegoiden toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kaikki ammattikäytössä olevat dieselit taksimersusta tokmannin rekkoihin, remottiranen pakua unohtamatta ovat käynnissä kaikkien pysähdysten ajan.
Joten ilmeisesti päivän tyhjäkäynti (sen ranen paku on käynyt pihassamme ovet selällään jo kolmatta päivää) löpö on halpaa, kun sitä ei tarvi säästää konetta turhaan sammuttamalla. Tai sitten starttaus vie enemmän löpöä kuon päivän tyhjäkäynti.
Paikallinen palokunta tuli useammalla autolla (palouto, ambulanssi ja johtoauto) lounaalle marketin lounaspaikkaan heti perässäni. Lounaani vei puoli tuntia, palomiehet jatkoivat. Autot rouskuttivat lähtiessäni pihassa.
Täällä kun on näköjään ammattikuskeja paikalla, niin he osannevat kertoa, miksi niitä diisseleitä ei voi sammuttaa?
Hitun vintti kun ei ymmärrä, paineilmat kun pitää olla täydet,24/7. Palokunta kun on sulla nyt aiheena tässä. Sitten on latureita, inventteriä, tietokonetta koko koppi täynnä, hätinä porukat mahtuu mukaan..
Ravistele sitä päsistä kuutas, ehkä ne molemmat aivosolut kohtaa toisensa ja suoltaa jotain muutakin kun tämmöstä pashaa..
Ei millään pahalla, apukoulun kymppiluokka olis hyvää tehny sulle.Ok palokunnan osalta.
Entäs taksimersut, remonttimiesten autot ja turverekat.
Ja ei ne paineet sentään niin äkkiä katoa. Repsikkana istuneena tiedän, että ei siinä monta hetkeä startista mennyt kun oltiin liikkeellä.Taksimersukin lämpiää webastolla.
Taksimersua työkseen ajavana ihmettelen itsekin että miksi sitä autoa on pakko käyttää koko ajan. Tolpalla ollessani itseni lisäksi ehkä joka kymmenes sammuttaa auton, oli kesä tai talvi. Mutta ei ole ainoa asia mikä ihmetyttää kollegoiden toiminnassa.
Ihanaa, sä kun oot niin kunnollinen/tunnollinen ihminen. Mikset mee kysymään kollegoilta näistä asioista mitä ihmettelet tolpalla pähkäillessäs, saatat olla tykätty työkaveri siinä vaiheessa ja siitä eteenpäin.
Mutta mumise nyt sielä avensiksessa kaikessa hijaisuudessa😂
Miksi uliset aiheesta, josta sinulla ei selvästi ole tietämystä?