Opettaja palstailee tunnilla!
mitäs siihen sanotte?
Matikkaa 8 luokka ja homma sujuu.
Kommentit (16)
Ei, kun sinun työpäivät ovat raskaita ja olet illalla ihan poikki ja millään muulla alalla ei ole niin paljoa töitä. Lisäksi et palstaile, vaan etsit tietoa aihevapaalta. Niinhän täällä opettajat huusivat, kun joku kirjoitti lapsensa nähneen opettajan olevan fb.ssä tunnilla.
Juu, kohta koululaiset opiskelee netin kautta. Niin se maailma muuttuu ja ammatit siinä mukana.
Koko tunninko jo voit palstailla vai sen ajan kun oppilaat tekevät heille annettuja tehtäviä?
Minä olen joskus käynyt Facebookissa tunnilla. Minulla on Facebookissa monenlaista opetusmateriaalia, jota ihan suoraan voin laittaa Facebookistani näkyville, koska minulla ei ole mitään piilotettavaa sivuillani. AV-palstalle en tulisi työpäivän aikana.
Oletko varma, ettei oppilaat nuku?
Onhan noita opettajia monenlaisia. Osa panee oppilaat töihin ja surffailee netissä. Oppilaat sen ajan näpyttävät kännyköitä.
Toiset opettajat taas kiertelevät koko ajan luokassa ja seuraavat, osaavatko oppilaat laskea ja neuvovat, jos joku jää jumittamaan laskuun. Heidän tunneillaan ei kännyköitä näy ja oppimistulokset ovat hyviä
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:12"]Olen tehnyt itseni tarpeettomaksi, aivan kuten hyvä opettaja tekeekin. Hiljaista on, ei kuulu kuin terottimen ääniä.
ap
[/quote]
Lapset terottaa kyniä koko tunnin?
Kuinka palstailu eroaa idealtaan männäaikain sanomalehden lukemisesta, jota opettajat ennen intterweppiä harjoitti? Eli ei mitään uutta auringon jne
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:12"]Olen tehnyt itseni tarpeettomaksi, aivan kuten hyvä opettaja tekeekin. Hiljaista on, ei kuulu kuin terottimen ääniä.
ap
[/quote]
Lapset terottaa kyniä koko tunnin?
[/quote]
Sitä mukaa kun terät kuluvat laskemisesta, kyllä.
Nyt tunti ohi. Saivat läksyksi mutä eivät ehtineet tunnilla tehdä. Alkoi laskut maistua.
:)
Minäkin olen yläkoulun opettaja, mutta en koskaan käy AV:lla oppituntien aikana. Tällä viikolla on useamman luokan kanssa usealla tunnilla tehty ryhmätöitä, joiden aikana minulla ei juurikaan ole tekemistä. Oppilaat tekevät innoissaan jutustellen seinälehtiään ja saavat kyllä hakea ipadeilta tai omilla kännyköilläänkin tietoa. Olen tuntenut houkutusta vilkaista opettajanpöydän läppäriltäni, mitä AV:lla on meneillään, mutta olen saanut pidettyä itseni vain uutissivustoilla ja Wilmassa. Tavallisilla tunnilla kiertelen luokassa, kun oppilaat tekevät tehtäviä, samoin kirjoitus- ja koetunneilla.
Voi hyvänen aika miten noloa. Miten tuo on nykypäivänä mahdolista? Meillä koulussa on tosi monilla tunneilla kaksi opettajaa täystyöllistettyjä, kun kuitenkin aika moni luokasta on erityislapsia tai maahanmuuttajia jotka eivät välttämättä tajua tehtävänantoakaan ilman opettajien sanojen avaamista. Oletkohan yksi niistä entisen kouluni kollegoista, jotka ihmettelivät oppilaiden vitosia ja nelosia kokeista ja samaan aikaan laiminlöivät itse heikompien oppilaiden opetuksen koko kurssin ajan ja sitten ennen koetta tarjosi niille tukiopetusta viimeisenä iltana että sai lisää palkkaa.
Kai opettajana tiedät että uusi opetussuunnitelma ei enää mahdollista tuota?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:00"]Voi hyvänen aika miten noloa. Miten tuo on nykypäivänä mahdolista? Meillä koulussa on tosi monilla tunneilla kaksi opettajaa täystyöllistettyjä, kun kuitenkin aika moni luokasta on erityislapsia tai maahanmuuttajia jotka eivät välttämättä tajua tehtävänantoakaan ilman opettajien sanojen avaamista. Oletkohan yksi niistä entisen kouluni kollegoista, jotka ihmettelivät oppilaiden vitosia ja nelosia kokeista ja samaan aikaan laiminlöivät itse heikompien oppilaiden opetuksen koko kurssin ajan ja sitten ennen koetta tarjosi niille tukiopetusta viimeisenä iltana että sai lisää palkkaa.
[/quote]
No olen onnekas, minkäs teet.. Koulussamme ei ole mamuja eikä vamuja. Ymmärtävät puhetta ja haluavat oppia. Isohko koulu Etelä-Suomesta.
En kyllä yleensä palstaile töissä, mutta tänään lipsahti.
Tylsää. Luin että "opettaja paljastelee tunnilla".
Yhtään ainutta koulua ei kyllä ole jossa ei olisi yhtään erityisoppilaita tai matematiikassa heikkoja! On mahdollista vain jos opettaja on täysin oppilaista piittamaaton laiskuri ja puusilmä.
Olen tehnyt itseni tarpeettomaksi, aivan kuten hyvä opettaja tekeekin. Hiljaista on, ei kuulu kuin terottimen ääniä.
ap