Koska onnisti?
Hei,
Olen 27-vuotias äidiksi haluava nainen Pohjanmaalta. Yritämme kovasti saada lasta mieheni kanssa, mutta ei ole onnistunut. Kuinka kauan se keskimääräisesti kestää, että tärppää?
Kommentit (4)
Me saatiin miehen kanssa yllätys vauva eli tärppäsi heti. Toista lastamme yritimme yrittämällä kaikki keinot käytössä greippimehuista ovulaatio testeihin, seksiä niin paljon että puudutti, kesti puolivuotta kunnes tulin raskaaksi. Joka kuukaUsi oli yhtä pettymystä ja aloin jo epäilemään lapsen saanti kykyäni vaikka yhden olin jo saanut ihan helposti yrittämättä. Kolmas raskauteni tuli taas iloisena yllätyksenä ekasta kerrasta ilman ehkäisyä, meni kesken ja nyt yritämme taas saada sen kolmannen aluilleen. Ajattelin kyllä lopettaa tämän yrittämällä yrittämisen kun ei se viimeksikään tuloksia nopeasti tuottanut...
Tunnen kyllä monia joilla ei ole mitään vikaa ja vuosikin on voinut vierehtää yrittäen. Yksi tuttuni yritti vuosia, ehkä 3 vuotta tms. Ja sitten tuli raskaaksi, jättivät ehkäisyn heti synnytyksen jälkeen pois kun edellisenkin lapsen teossa meni niin kauan ja sisarus oli tervetullut. Hän tuli heti raskaaksi esikoisen ollessa 3kk vanha. Että voi onnistua heti, vuoden päästä tai myöhemmin eikä seuraava raskaus välttämättä ala saman ajan kuluessa...
[quote author="Yorkistgirl" time="26.08.2015 klo 11:52"]
Hei,
Olen 27-vuotias äidiksi haluava nainen Pohjanmaalta. Yritämme kovasti saada lasta mieheni kanssa, mutta ei ole onnistunut. Kuinka kauan se keskimääräisesti kestää, että tärppää?
[/quote]
itsellä kesti 3kk, olen ylipainoinen bmi 31 ja ikää 36.
esikko tulossa nyt rv 24+3 ja äitiyslaatikkoa pojalle odotellaan.
ei sitä oikein voi ennustaa, se niin vaihtelee, joillain tärppää heti toisilla menee vuosia..
puolen vuoden yrittämisen jälkeen voisi soitella lääkäriin, ja ruveta tutkimaan miksi ei tärppää...
joka tapauksessa, onne yrityksen :) <3
Ensimmäinen raskaus alkoi 3. kierrosta, toinen raskaus 1. kierrosta. Sitten pidin 10 vuotta väliä :) ja kolmas raskaus alkoi 3.kierrosta, mutta meni kesken rv12. Nyt tämä 4. aluillaan oleva raskaus alkoi taas 1. kierrosta.
Kysymys, mihin ei ole oikeaa vastausta. Eehhh...se on kuin lottovoitto, koskaan ei voi tietää milloin tärppää. Jotkut raskautuu heti, joillakin menee vuosia ilman että mitään olisi vikaa.
Mulla meni 5 kuukautta, mutta tuli keskenmeno, sen jälkeen meni 3 kuukautta ja nyt on raskausviikkoja 10 jotain. Olen 28, tärppäsi kun olin 27. En oo ikinä syönyt e-pillereitä. Munasarjat, munajohtimet - kaikki kunnossa. Että...kyllä se voi kestää. Ole ainakin ensimmäiset 6-7 kuukautta ihan stressaamatta, se on ihan normaalia ettei tärppi käy heti.