Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkoti ei vanhempainiltaa

Vierailija
25.08.2015 |

Siis voiko olla mahdollista että yksi päiväkotiryhmä päättää ettei siellä pidetä vanhmpainiltaa? Pojan rymästä tuli sellainen viesti, että eivät lainkaan pidä vanhempainiltaa, poika uutena tässä ryhmässä, edellisessä ryhmässä oli aina vanhempainilta. Luulin että tästä olisi joku määräyskin että pitää olla vanhemmille yhteinen tuokio. Aloin ihmettelemään että yrittääkö ne salata jotain, onko siellä voinut sattua jollekin jotain tms. josta eivät halua vanhempien tietävän.

Vai onko tämä joku uusi käytäntö ettei vanhemmat enää näe toisiaan kuin jos sattumalta vie tai hakee lapsen jonkun kanssa samaan aikaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen päiväkodissa ainakin on,koskaan en ole kuullut ettei jossain olisi. Kannattaisi ehkä kysyä miksei ole.

Vierailija
2/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä johtajaan ja jos ei auta päivähoidon johtoon omassa kaupungissasi. Esim. Päivähoidon tarkastajan.

T:LTO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vain hyvä juttu. Miksi ihmeessä pitää olla vanheimpainilta kun kuitenkin päivittäin näkee hoitajia ja niiden kanssa juttelee.

Vierailija
4/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempainilta on tärkeä, jotta vanhemmat pääsevät näkemään toisensa ja keskustelemaan toistensa kanssa.

Vierailija
5/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:45"]Kyllä vanhempainilta on tärkeä, jotta vanhemmat pääsevät näkemään toisensa ja keskustelemaan toistensa kanssa.
[/quote]
Mä olen varmaan jotenkin tosi poikkeava mutta mua ei kiinnosta toisten lasten vanhemmat pätkääkään. En halua heihin tutustua, miksi edes pitäisi?

Vierailija
6/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla etteivät viitsi pitää. Tai voi olla että haluavat salata jotain, lapsen loukkaantumisen, tai joku vanhempi on valittanut päiväkodin toiminnasta.

Vierailija
7/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:45"]Kyllä vanhempainilta on tärkeä, jotta vanhemmat pääsevät näkemään toisensa ja keskustelemaan toistensa kanssa. [/quote] Mä olen varmaan jotenkin tosi poikkeava mutta mua ei kiinnosta toisten lasten vanhemmat pätkääkään. En halua heihin tutustua, miksi edes pitäisi?

[/quote] Koska heidän lapsensa saattavat olla lapsesi ystäviä useita vuosia.

Vierailija
8/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhiahan ne on, ihan niin kuin koulunkin vanhempainillat.

Vierailija
9/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla? En ole yhdessäkään vielä nähny mitään järkevää keskustelua asioista. Kaikki tärkeä tulee paperilla kotiin ja sitten pitäs lähteä kuunteleen, kun joku lukee sen selostuksen kaikille? Kyllä ne lasten asiat saa käytyä läpi paremmin ihan vaikka vasussa.

Vierailija
10/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:45"]

Kyllä vanhempainilta on tärkeä, jotta vanhemmat pääsevät näkemään toisensa ja keskustelemaan toistensa kanssa.

[/quote]

Kai vanhemmat voi muulloinkin tavata kuin hoitajien avustuksella. Sopikoot keskenään tapaamiset ja jutustelut omalla ajallaan.

Vierailija
11/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:49"]

Ihan turhiahan ne on, ihan niin kuin koulunkin vanhempainillat.

[/quote] Niin, mitäpä väliä lasten asioilla. Sitten on kiva itkeä pöllöpalstoilla, kun koulussa on taas päätetty tällaista ja MULTA ei kysytty mitään.

Vierailija
12/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:45"]Kyllä vanhempainilta on tärkeä, jotta vanhemmat pääsevät näkemään toisensa ja keskustelemaan toistensa kanssa. [/quote] Mä olen varmaan jotenkin tosi poikkeava mutta mua ei kiinnosta toisten lasten vanhemmat pätkääkään. En halua heihin tutustua, miksi edes pitäisi?

[/quote] Koska heidän lapsensa saattavat olla lapsesi ystäviä useita vuosia.

[/quote]

Onhan siellä juhlista lähtien mahdollisuuksia nähdä muita vanhempia. Sitten voi tehdä ihan niin että kutsuu leikkitreffeille jättämällä kutsun lokeroon.

Vierailija
13/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:45"]

[/quote]

Kai vanhemmat voi muulloinkin tavata kuin hoitajien avustuksella. Sopikoot keskenään tapaamiset ja jutustelut omalla ajallaan.

[/quote] Ja sitten lähetellään niitä lippusia " annatko tämän mun numeron JonneTeresan äidille, että sais muhun yhteyden."

Vierailija
14/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mikään pakollinen ole. Onko ryhmässä muita uusia? Meillä esim. on todella tarkkaa jo kaikkien iltatapahtumien järjestäminen. Tuo on ainoa, mikä voidaan järjestää, kaikki muut esim. joulujuhla tulee olemaan jatkossa aamutapahtuma.

Vierailija
15/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:03"]

Meillä esim. on todella tarkkaa jo kaikkien iltatapahtumien järjestäminen. 

[/quote] Miksi?

Vierailija
16/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempienilta ole pakollinen.
Yhteistyö vanhempien kanssa on

Vierailija
17/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen jo koululaisen äitinä ja aina päiväkotien vanheimpainilloissa käyneenä pakko sanoa että kehenkään en niissä tutustunut ja ikinä niissä ei ollut mitään kiinnostavaa. Toinen mikä ärsytti oli ne vasu keskustelut. Kyllä ainakin minulle aina kerrottiin, jos jotain sanottavaa oli, jo silloin kun vein tai hain lasta. Mitään uutta ei ollut niissäkään.

Vierailija
18/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:06"]Kolmen jo koululaisen äitinä ja aina päiväkotien vanheimpainilloissa käyneenä pakko sanoa että kehenkään en niissä tutustunut ja ikinä niissä ei ollut mitään kiinnostavaa. Toinen mikä ärsytti oli ne vasu keskustelut. Kyllä ainakin minulle aina kerrottiin, jos jotain sanottavaa oli, jo silloin kun vein tai hain lasta. Mitään uutta ei ollut niissäkään.
[/quote]
Koulun vanhempainillat ja vanheimpainvartit on eri juttu kun opettajia en näe muuten kuin sen kerran tai kaksi vuodessa.

Vierailija
19/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:04"]

[/quote] Miksi?

Olisiko kustannuskysymys. Tai sitten se on hoitajien muusta työajasta pois, jos lisätunteja ei saa maksaa. 

[/quote]

Vierailija
20/41 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:04"]

[/quote] Miksi?

Työaikajärjestelmä. Ylitöitä ei saa syntyä. Vain äärimmäisen pakottavista syistä ja esimiehen luvalla eli vain, jos lapsimäärä työajan päättymishetkellä ylittää sallitun ja joudut venyttämään päivää. Ylitöistä ei makseta korvausta. Tasoitettava saman viikon aikana eli käytännössä olisikin mahdotonta.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän