Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystävällisyys hyvä asia?

Vierailija
23.08.2015 |

Hyvin harva ihminen tuntuu olevan hirveän ystävällinen, empaattinen ja kohtelias. Älykkyyttä arvostetaan hirveästi maailmassa, mutta onko vilpitön ystävällisyys hyvä juttu? Minulla on paljon puutteita, mutta olen luonnostani melko ystävällinen ihmisille. En jotenkin osaa itse arvostaa tuota ominaisuutta itsessäni, kun ei se ystävällisyys saa kovinkaan usein vastakaikua. Tuntuu että monet jopa pitävät minua hieman tyhmänä jos satun kohtelemaan heitä liian ystävälliseen tyyliin. Kannattaisiko vain lopettaa hymyileminen ja olla suu mutrussa? Vai onko empatia ja ystävällisyys kyky jota kannattaa arvostaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa "ystävällisyydestä" on rasittavaa ja sisältää taka-ajatuksia, joita hymynkantajakaan ei välttämättä huomaa. Yht'äkkiä ystävällinen ihminen muuttuukin joksikin muuksi tai alkaa aggressiivisesti vaatia vastahymyä. Aito ystävällisyys sensijaan on todella vaativaa ja vaatii korkeaa sielunelämän tai elämänkokemuksen tasoa, ja sitä kun ei voi feikata se toimii aina. Pohjimmiltaan ihmisten välillä on rakkaus. Tulemme kaikki samasta rööristä ja menemme samaan rööriin, vaikka käsityksemme maailmasta onkin huomattavasti hierarkisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi