Mustasukkaisuus on egon tunne joten...
onko niin että mitä isompi ego jollain on sitä mustasukkaisempi hän on?
Kommentit (13)
Ei pidä
Vaan mitä epävarmempi sitä enemmän mustasukkainen
Hohhoijaa. Hemmetin taukki.
Mustasukkaisuus on 99% tapauksista sitä, että a) henkilöä on petetty edellisessä suhteessa, b) kumppani käyttäytyy epäluottamusta aiheuttavalla tavalla, esim. ihastuu muihin tai föirttailee toisille kumppanin edessä tai c) epävarmuudesta. Kumppani luulee olevansa niin huono ja kelpaamaton, että pelkää tulevansa jätetyksi.
Teini-iässä mustasukkaisuus on erityisesti tytöillä pahinta, koska teinipojat pettää niin helvetisti ja itsensä koetaan arvottomana. Toi sun keittiöpsykologia on toki hellyyttävää, mutta tutki nyt edes mikä se "ego" on. Jos vihjaat Freudiin.
[
quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:14"]
Pitääkö paikkansa?
[/quote]
Ja ihanko oikeasti vaadit sun pseudotieteisiin vastausta?b
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:17"]Hohhoijaa. Hemmetin taukki.
Mustasukkaisuus on 99% tapauksista sitä, että a) henkilöä on petetty edellisessä suhteessa, b) kumppani käyttäytyy epäluottamusta aiheuttavalla tavalla, esim. ihastuu muihin tai föirttailee toisille kumppanin edessä tai c) epävarmuudesta. Kumppani luulee olevansa niin huono ja kelpaamaton, että pelkää tulevansa jätetyksi.
Teini-iässä mustasukkaisuus on erityisesti tytöillä pahinta, koska teinipojat pettää niin helvetisti ja itsensä koetaan arvottomana. Toi sun keittiöpsykologia on toki hellyyttävää, mutta tutki nyt edes mikä se "ego" on. Jos vihjaat Freudiin.
[/quote]
No olipa hyökkäävä vastaanotto. Onko sulla kaikki ihan kunnossa...? Ap
Mustasukkainen tuntee olevansa riippuvainen siitä toisesta ihmisestä.Jos itse tietää että vaikka kumppani jättäis niin silti pärjäisin esim.taloudellisesti hyvin ei tarvitse olla mustasukkainen.Siis se joka on itsenäinen ja hallitsee oman elämänsä tuntee vähemmän mustasukkaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:17"]Hohhoijaa. Hemmetin taukki.
[/quote]
No olipa hyökkäävä vastaanotto. Onko sulla kaikki ihan kunnossa...? Ap
[/quote]
Samaa mieltä. Kielenkäyttö karmeaa
Jos olen jonkun kanssa niin sitten olen 100%. Kumma kun tällaisia täytyy edes miettiä.
Mustasukkainen aliarvioi itsensä ns.kilpailijaan nähden.Kun ihminen rakastaa itseään hän tietää olevansa rakkauden arvoinen näin ollen sitä ei voi kukaan ulkopuolinen hänelle antaa tai viedä pois. Ei kannata siirtää vastuuta muille tai olla liiaksi riippuvainen itsensä ulkopuolella olevista asioista.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:45"]Mustasukkainen aliarvioi itsensä ns.kilpailijaan nähden.Kun ihminen rakastaa itseään hän tietää olevansa rakkauden arvoinen näin ollen sitä ei voi kukaan ulkopuolinen hänelle antaa tai viedä pois. Ei kannata siirtää vastuuta muille tai olla liiaksi riippuvainen itsensä ulkopuolella olevista asioista.
[/quote]Olen eri mieltä.Vaikka olisi miten ihana ja kaunis ja kaiken rakkauden arvoinen se ei aina riitä.Kun ollaan oltu pitkään yhdessä toisesta tulee niin tuttu.Uudessa ihmisessä on näin ollen uutuudenviehätystä, jännittävyyttä, jopa kiellettyä hedelmää.Ja miehellehän se uusi on aina korkkaamaton.Ihminen on ahne, ei omassa kumppanissa mitään vikaa tarvi olla.
Kyllä minulla ainakin mustasukkaisuus johtuu epävarmuudesta, aijempi avopuoliso käyttäytyi todella ikävästi mm. petti, flirttaili muille, kohteli alentavasti.. Pahimmasta mustasukkaisuudesta olen päässyt yli, ja pikku hiljaa luotan enempi nykyiseen mieheeni. Välillä kuitenkin pelkään että mies pettää luottamukseni ja pettää minua. Minun on todella vaikea luottaa häneen ja joskus mietin, että onkohan hän oikeasti siellä missä sanoo olevansa, tai meneeköhän sinne minne sanoo menevänsä. Yritän peitellä mustasukkaisuuttani, eihän se ole mukavaa toista kohtaan enkä yleensä sano vaikka epäilisinkin miestäni jostain, tiedän sen johtuvan mustasukkaisuudesta. En varmaan voisi ikinä enää luottaa keneenkään jos nykyinen mieheni pettäisi minua.. En kyllä ole taloudellisesti riippuvainen miehestäni, pärjäisin taloudellisesti paremmin yksin kuin mieheni kanssa. Päin vastoin en halua olla riippuvainen taloudellisesti kenestäkään se ahdistaisi liikaa..
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:45"]Mustasukkainen aliarvioi itsensä ns.kilpailijaan nähden.Kun ihminen rakastaa itseään hän tietää olevansa rakkauden arvoinen näin ollen sitä ei voi kukaan ulkopuolinen hänelle antaa tai viedä pois. Ei kannata siirtää vastuuta muille tai olla liiaksi riippuvainen itsensä ulkopuolella olevista asioista.
[/quote]
Olen eri mieltä en luule olevani huonompi kuin "kilpailijat". T. 12
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:45"]Mustasukkainen aliarvioi itsensä ns.kilpailijaan nähden.Kun ihminen rakastaa itseään hän tietää olevansa rakkauden arvoinen näin ollen sitä ei voi kukaan ulkopuolinen hänelle antaa tai viedä pois. Ei kannata siirtää vastuuta muille tai olla liiaksi riippuvainen itsensä ulkopuolella olevista asioista.
[/quote]Olen eri mieltä.Vaikka olisi miten ihana ja kaunis ja kaiken rakkauden arvoinen se ei aina riitä.Kun ollaan oltu pitkään yhdessä toisesta tulee niin tuttu.Uudessa ihmisessä on näin ollen uutuudenviehätystä, jännittävyyttä, jopa kiellettyä hedelmää.Ja miehellehän se uusi on aina korkkaamaton.Ihminen on ahne, ei omassa kumppanissa mitään vikaa tarvi olla.
[/quote]
Juuri näin minäkin ajattelen pelkään, että mieheni kyllästyy minuun.
T. 12
Pitääkö paikkansa?