Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa saa tehda toita.

Vierailija
21.08.2015 |

Olen fyysikko.  Tyopaikkani loppui Suoessa vuoden vaihteessa ja tuntuu kovinkin hankalalta loytaa Suomessa toita.
Olen valmis vaihtamana alaakin, mutta Suomesa kaikkeen vaaditaan koulutus ja lipuke.

Nyt olen Belgiassa oman alan toissa ja tama diili loppuu pian. En silti jaa tyottomaksi vaan jatkan toisessa firmassa tai menen Irlantiin Saksaan tai Itavaltaan. Naista saan valita oman alan hommista.

Olen Suomalaiseksi melko avoin kaveri ja taalla olisin saanut toita putkimiehena tai kebab kokkina.
Okei putkimies hommaan saisin paperit puolalaisesta amiksesta jossa en tietenkaan edes kavisi.

Suomessa tuollaiset eivat onnistuisi koska koulutus. Minusta on kansakunnan resurssejen suurta tuhlausta kun ihmisilta estetaan tyollistyminen. Esim tyoturvallisuuskortti.

Suomi on kylla lykannyt paansa syvalle byrokratiaan. Ihmettelen miten ihmiset ovat selvinneet esim 100 vuotta sitten kun saadoksia ja lakeja on ollut vahemman.

Haluaisin olla toissa suomessa, vaikka neljas osa palkalla jota saan nyt. Perhe on siella :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röitä täällä tehdään!

Vierailija
2/4 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tarina. Hiukan eri ala ja toinen maa. Mihinkään ei pääse hommiin jos ei ole juuri sitä kokemusta ja opetella ei saa mitään.

No, omille junioreille olen sanonut, että kun on ammatit opiskeltu niin nostakaa kytkintä Suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoohan SSS purkaa byrokratiaa

Vierailija
4/4 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella ei ole mitään arvoa suomessa ja muutenkin työstä on tehty joku elämää suurempi asia. Täyttelet avoimia hakemuksia, viilaat cvn kuntoon ja käyt haastatteluissa. Ja työpaikka on joku helvetin lidlin kassa johon hakee tuhat muutakin.

Ei tätä hommaa voi ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä