Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitamaton klamydia, apua kaivataan

Vierailija
20.08.2015 |

Mulle kävi juuri ilmi, että oon saanut klamydiatartunnan KAKSI VUOTTA sitten ja se on nyt sen kansi vuotta muhinut tuolla.. Mitään oireita ei ole ollut. Kyselisin nyt täältä kokemuksia ennen lääkäriaikaa, onko mitään tietoa kuinka todennäköisesti noin pitkään hoitamatta ollut, mutta oireeton klamydia tekee tuhojaan? Oonko nyt lapseton lopun ikääni :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli ap, mulla klamydia oli n. 1.5vuotta enkä tiennyt siitä. 10v sen jälkeen tulin samantien kerrasta raskaaksi. Pelkäsin myös että se on tehny tuhojaan.

Jos sua huolettaa, varaa jostakin esim lapsettomuusklinikalta munanjohtimien aukiolotutkimus. Googletappas se. Maksaa ehkä jonkun 150-200e mutta sillä selviää onko munanjohtimet auki ja saat mielenrauhan. Nopea toimenpide.

Vierailija
2/26 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:21"]

Jakorasia on sitten kahden vuoden ajan levitellyt tautiaan vailla huolta huomisesta. Eikö omatunto yhtään soimaa?

[/quote]

Mistä se omatunto ap:lla soimaisi? Siitä, että ei tiennyt kantavansa tautia? Siitä, että joku tartutti häneen taudin? Siitä, että hänen tautinsa oli oireeton? En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Ei ap ole tehnyt mitään väärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:13"]Miten oot varma että olet.tartunnan saanut jos et ole vielä käynyt lääkärissä / testeissä?
Ja miten voit olla varma että kaksi vuotta sitten tyypillä on ollut se klamydia? Jos klamydia testataan positiiviseksi tehdään tartunnnanjäljitys ja lääkärit on kaikkiin sukupuoliyhteydessä olleisiin yhteydessä jos taudin kantaja ei halua itse heihin ottaa yhteyttä jotta heidät testataan ja hoidetaan.

Itse kysymykseesi. Pahimmassa tapauksessa klamydia on tehnyt paljon kiinnikkeitä ja lapsettomuus on iso riski.
[/quote]

Höpöhöpö. Ei minun kohdallani lääkäriä kiinnostanut kenen kanssa seksiä on harrastettu tai keneltä tartunta oli tullut. Ei edes kysynyt.
Lääkkeet sain samalla kertaa uudelle kumppanille kuin itsellenikin.

Ei aiheuttanut lapsettomuutta.

Vierailija
4/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
5/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamatonta klamydiaa kannattaa

hoitaa. 

Vierailija
6/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oot varma että olet.tartunnan saanut jos et ole vielä käynyt lääkärissä / testeissä?
Ja miten voit olla varma että kaksi vuotta sitten tyypillä on ollut se klamydia? Jos klamydia testataan positiiviseksi tehdään tartunnnanjäljitys ja lääkärit on kaikkiin sukupuoliyhteydessä olleisiin yhteydessä jos taudin kantaja ei halua itse heihin ottaa yhteyttä jotta heidät testataan ja hoidetaan.

Itse kysymykseesi. Pahimmassa tapauksessa klamydia on tehnyt paljon kiinnikkeitä ja lapsettomuus on iso riski.

Vierailija
7/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakorasia on sitten kahden vuoden ajan levitellyt tautiaan vailla huolta huomisesta. Eikö omatunto yhtään soimaa?

Vierailija
8/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:21"]

[/quote]

Kuulostat kamalalta ihmiseltä. 

Vierailija
9/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testauta kaikki sp.taudit

Vierailija
10/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään käsitystä, että tauti voisi oikeasti olla, kaverin mukana olin viime viikolla testeissä ja samalla testasin itseni lähinnä "henkisenä tukena". Eilen tulikin soittoa, että klamydia löytyi ja nyt kauhulla mietin, miten se on ehtinyt runnoa mun munajohtimet kahden vuoden aikana.... yhdynnässä en ole kahteen vuoteen ollut, siitä tiedän että tauti tulee kahden vuoden takaa ja tämä myös arvon kommentoija nro viidelle tiedoksi. Ap

Vierailija
11/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lähes oireeton klamydia yli 10 vuotta. Oli pitkiä aikoja täysin oireeton, välillä sitten pientä vuotoa. Elettiin -80 ja -90 lukua, jolloin klamydiasta ei puhuttu/tiedetty niin paljon kuin nykyään. Sain sittemmin kolme lasta, joten ei se kroonistuneenakaan kaikkia hedelmättömäksi tee. M58.

Vierailija
12/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:34"]Ei ollut mitään käsitystä, että tauti voisi oikeasti olla, kaverin mukana olin viime viikolla testeissä ja samalla testasin itseni lähinnä "henkisenä tukena". Eilen tulikin soittoa, että klamydia löytyi ja nyt kauhulla mietin, miten se on ehtinyt runnoa mun munajohtimet kahden vuoden aikana.... yhdynnässä en ole kahteen vuoteen ollut, siitä tiedän että tauti tulee kahden vuoden takaa ja tämä myös arvon kommentoija nro viidelle tiedoksi. Ap
[/quote]

Testauta muutkin. Kuppa, tippuri, hepatiitit ja herpeksen vast.aineet ja HIV

Vierailija
13/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuli siinä samalla testattua. Ap

Vierailija
14/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittää paljon tuo tarkenne. Eli on.voinut olla pidempääkin kuin 2v? Testasivathan kaikki muutkin, myös hivin? Älä stressaa etukäteen tuhoista, mene lääkäriin ja mieti sitten kun saat tietää oikeasti mikä on tilanne. Minkä ikäinen olet?

T. 4

Vierailija
15/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella hoitamaton tartunta voi levitä lantionpohjaan sisäsynnytintulehdukseksi ja aiheuttaa lapsettomuutta !  3/4 tapauksessa henkilö ei tiedä saaneensa tartuntaa . 1/4 huomaa 2-3 viikon jälkeen jotain kipua tai vuotoa 

Vierailija
16/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kai sitä on nyt murehtia, jos ei ennenkään ole kiinnostanut.

Vierailija
17/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:36"]

Minulla oli lähes oireeton klamydia yli 10 vuotta. Oli pitkiä aikoja täysin oireeton, välillä sitten pientä vuotoa. Elettiin -80 ja -90 lukua, jolloin klamydiasta ei puhuttu/tiedetty niin paljon kuin nykyään. Sain sittemmin kolme lasta, joten ei se kroonistuneenakaan kaikkia hedelmättömäksi tee. M58.

[/quote]

Naisilla se on yleensä vähän vakavampi juttu kuin miehillä.

Vierailija
18/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu suojaa oikeasti tosi hyvin . En silti koskaan pitänyt niistä , enkä pidä vieläkään ! Jos nainen vaatisi kumia , niin mieluummin vaikka runkkaisin sitten . Jos saisi paaluttaa pikkukakkoseen niin sitten voisin ihan uteliaisuuttani suostua ! 

Vierailija
19/26 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:48"]

Kortsu suojaa oikeasti tosi hyvin . En silti koskaan pitänyt niistä , enkä pidä vieläkään ! Jos nainen vaatisi kumia , niin mieluummin vaikka runkkaisin sitten . Jos saisi paaluttaa pikkukakkoseen niin sitten voisin ihan uteliaisuuttani suostua ! 

[/quote]

Voi jeesus, mikä urpo.

Vierailija
20/26 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä M58 tarkentaa vielä. Kyllä aistin koko ajan ettei kaikki ole kunnossa. Kävin monia kertoja vastaanotoilla ja usein lääkärit vain vähättelivät ja sanoivat olevan eturauhasvaivoja. Testeihin pääsy oli todella vaikeata.