Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en kestä kun kaikki kysyvät multa mustikkaa!

Vierailija
16.08.2015 |

Sukulaiset kysyvät ja kerään. He maksavat.
Yks kaveri haluaa marjaa.
Sitten yks vanhus kärttää mun mustikoita aina.
En jaksa enää!
Mulle ei jää mitään!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei kukaan ole koskaan kärttänyt mustikkaa. En kerää. Etkö voi vain ohjata kärttäjiä kauppaan tai torille.

Vierailija
2/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet jaksa kerätä enempää. Ihme tossu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerää. Sano, että kerää itse. Tai sit pyydät niistä sen verran, että ostavat mielummin muualta.

Vierailija
4/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:51"]Älä kerää. Sano, että kerää itse. Tai sit pyydät niistä sen verran, että ostavat mielummin muualta.
[/quote]

No nyt oon kaupungissa mutta he tietävät että saan maalta mustikkaa.

Vierailija
5/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:51"]Älä kerää. Sano, että kerää itse. Tai sit pyydät niistä sen verran, että ostavat mielummin muualta.
[/quote]

[/quote]

Ja sinä siis et millään kykene kieltäytymään keräämästä sitä mustikkaa heille? Sulleko on sula mahdottomuus sanoa, että "en jaksa enkä viitsi enää kerätä kuin omiin tarpeisiini. Jos haluat mustikkaa, mene metsään ja kerää itse."?

Vierailija
6/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla ap mustikkaa myydä?

Vierailija
7/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:56"]

Oisko sulla ap mustikkaa myydä?

[/quote]

Kappas, samaa olin tulossa kysymään.

Vierailija
8/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:51"]Älä kerää. Sano, että kerää itse. Tai sit pyydät niistä sen verran, että ostavat mielummin muualta.
[/quote]

[/quote]

Ja sinä siis et millään kykene kieltäytymään keräämästä sitä mustikkaa heille? Sulleko on sula mahdottomuus sanoa, että "en jaksa enkä viitsi enää kerätä kuin omiin tarpeisiini. Jos haluat mustikkaa, mene metsään ja kerää itse."?
[/quote]

Haluan kerätä mutta tuntuu että marjat menevät aina muille.

Vierailija
9/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:56"]Oisko sulla ap mustikkaa myydä?
[/quote]

Sinäkin vielä.

Vierailija
10/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat sanoa ystävällisen jämäkästi EI.

Vierailija
11/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:51"]Älä kerää. Sano, että kerää itse. Tai sit pyydät niistä sen verran, että ostavat mielummin muualta. [/quote] No nyt oon kaupungissa mutta he tietävät että saan maalta mustikkaa. [/quote] Ja sinä siis et millään kykene kieltäytymään keräämästä sitä mustikkaa heille? Sulleko on sula mahdottomuus sanoa, että "en jaksa enkä viitsi enää kerätä kuin omiin tarpeisiini. Jos haluat mustikkaa, mene metsään ja kerää itse."? [/quote] Haluan kerätä mutta tuntuu että marjat menevät aina muille.

[/quote]

Sun pitää tehdä niin että ensin keräät itsellesi. Sitten olet saanut riittävästi omiin tarpeisiisi, sitten vasta keräät muille. Jos haluat ja jaksat.

Vierailija
12/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:51"]Älä kerää. Sano, että kerää itse. Tai sit pyydät niistä sen verran, että ostavat mielummin muualta.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Haluan kerätä mutta tuntuu että marjat menevät aina muille.

[/quote]

Häh?? No keräät ensin omiin tarpeisiin ja vasta sitten alat vastata myöntävästi muiden pyyntöihin. Miksi näin yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä ongelma??

Vierailija
13/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika omituiselta. Kyllä minä ainakin kerään samalla marjat anopille ja eräälle ystävällekin, koska he eivät itse enää kuntonsa puolesta metsään pääse. Nykyään vaan ajatellaan kaikessa sitä omaa hyötyä :/

Vierailija
14/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva esiin niille jonkun oikeasti mustikkaa myyvän ihmisen puhelinnumero. Mäkin ostin sellaiselta ja olen ihan tyytyväinen. Mitä väliä sillä on heillel kuka sen mustikan kerää jos siitä kerran maksavat?

Vierailija
15/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:20"]Kuulostaa aika omituiselta. Kyllä minä ainakin kerään samalla marjat anopille ja eräälle ystävällekin, koska he eivät itse enää kuntonsa puolesta metsään pääse. Nykyään vaan ajatellaan kaikessa sitä omaa hyötyä :/
[/quote]

No vanhus ei pääse metsään niin tuntuu että sille pitäis viedä ja pari ihmistä maksaa hyvin joten se
kannattaa koska rahat tiukilla.

Vierailija
16/16 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö ap huomaa mikä tässä nyt se todellinen ongelma on? Se on se, että et osaa vetää mitään rajoja ja annat muiden hyvksikäyttää itseäsi. Jos et ehdi etkä jaksa, sitten sanot sen myös. Ensin keräät marjat omaan käyttöön, jos aikaa ja energiaa jää niin muille. Ja vain sen verran kun huvittaa.

Ovatko kenties tottuneet,että sinulta on perinteisesti pakastemarjat hankittu? Ehkä siksi kärttävät jatkossakin, vanhasta tottumuksesta? Ja näin jatkuu kunnes ilmoitat, että jatkossa sulla ei ole aikaa ottaa enempää tilauksia. Jos joku ei ymmärrä, että ihminen haluaa lomallaan tehdä muutakin kuin kyykkiä metsässä muiden vuoksi, niin sitten eivät ymmärrä. Kai heillä joku syy on mikseivät itse kerää. Käytä sinä samaa syytä. En viitsi, en ehdi, en jaksa, en kykene, kolottaa polvet, on töitä, on lomaa, mitä näitä syitä nyt on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi