Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tulevaisuudennäkymissä ei oo perhe-elämää eikä töitä

Vierailija
15.08.2015 |

Kuka tällaista"elämää" muka jaksaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan, vaikka haluaisin.

Vierailija
2/7 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan, mutta mä koen tulevaisuuden lähinnä vapauttavaksi. Olen siis vapaaehtoisesti lapseton ja vapaaehtoisesti työelämän ulkopuolella oleva downshiftaaja. Käytän aikani itselleni tärkeisiin asioihin, opiskeluun, liikuntaan, kulttuuriin ja matkusteluun. Mieheni käy töissä, mutta ottaa palkatonta vapaata aina, kun tulee sopiva hetki. En voisi kuvitella mukavampaa tapaa käyttää aikaa kuin vapaa-aika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksaisin tuollaista elämää määrättömästi, kunhan vain talouden saisi turvattua. Olen kolmosen kanssa aivan samaa mieltä siitä, että vapaa-aika (tunnetaan myös nimellä "oma aika") on parasta aikaa. Tykkään työstäni, mutta ei minulla olisi mitään vaikeuksia saada aikaa kulumaan ilman sitä... lastenhoidosta nyt puhumattakaan.

Vierailija
4/7 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulevaisuudennäkymissä toivottavasti ainakin töitä on. Perhe taas on tulevaisuudennäkymien osalta täysin toinen juttu, sellainen ei ole ainakaan tällä hetkellä edes suunnitelmissa.

Vierailija
5/7 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmosella on varaa tuohon kaikkeen ilman työssäkäyntiä?

Vierailija
6/7 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:09"]

Ja kolmosella on varaa tuohon kaikkeen ilman työssäkäyntiä?

[/quote]

Olen ollut täyspäiväisesti töissä 10 vuotta, sitä ennen tein opintojen ohella osa-aikatöitä. Asuntolainaa ei tarvinnut ottaa paljoa, koska hankimme järkevän kokoisen asunnon ja minulla oli säästössä jo 20t euron pesämuna. Maksoin lainan pois tarkoituksella nopeasti ja samalla säästin muutenkin "pahan päivän" varalle. Nyt makselen pientä yhtiövastiketta ja elelen näillä säästöilläni. Tulevaisuudessa tulen saamaan myös perintöä jonkun verran. Jo se, ettei hanki lapsia on iso taloudellinen säästö. t. 3

Vierailija
7/7 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi