Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne voi ilmoittaa valevälittäjästä?

Vierailija
14.08.2015 |

Minne voi käräyttää valevälittäjän? Tyyppi kutsuu itseään välittäjäksi, mutta hänellä ei ole LKV- tai LVV- tutkintoa, huijaa asiakkaita, huijaa toimeksiantajia ja vedättää minkä kerkiää. Toimii omalla toiminimellä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Vierailija
2/11 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla kiinteistövälittäjillä ole sitä tutkintoa, eikö se ihan vasta tullut pakolliseksi, tms. Mitä firmaa tarkoitat ja miten vedättää tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään pakollinen, ei saa esiintyä välittäjänä ilman sitä. Jos firmassa on joku jolla ko. tutkinto niin se riitti ainakin ennen, mutta nykyään en ole enää varma. Toimii omalla toiminimellä ja hänellä tutkintoa ei ole.

"Valiokunta muistuttaa siitä, että nimikkeitä ´kiinteistönvälittäjä´, ´vuokrahuoneiston välittäjä´ ja ´asunnonvälittäjä´ tai lyhenteitä LKV ja LVV saavat käyttää vain ko. tutkinnon suorittaneet henkilöt."

Huijaa asunnon ja talon kuntoon liittyvissä asioissa, käyttää harhaanjohtavia kuvia ilmoituksissa (kuvia jotka eivät edes ole esittelemästään asunnosta). Ottaa vastaan toimeksiantoja ja palkkioita, mutta ei tee mitään asuntojen markkinoimiseksi ja on "liian kiireinen" pitämään näyttöjä.

Vierailija
4/11 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/11 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluehallintovirasto (www.avi.fi) valvoo kiinteistönvälitysalaa. V. 2015 loppuun asti jokaisessa kiinteistönvälitysliikkeessä pitää olla LKV-vastaava, joka osallistuu toimintaan eli nyt riittää, että yksi henkilö on vastuussa toiminnasta. V. 2016 alusta joka toisella pitää olla LKV-pätevyys.

Vierailija
6/11 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollainen "välittäjä" saa mitään myydyksi jos ei markkinoi eikä järjestä näyttöjä. Miksi ihmeessä hän haluaa leikkiä kiinteistövälittäjää?

Vierailija
7/11 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa firmoissa on kymmeniä vuosia toimineita menestyksekkäitä asuntomyyjiä, joilla ei ole LKV-pätevyyttä. Katso vaikka pk-seudun mainoksia. Ei siis kannata suoraan teilata, jos pätevyyttä ei ole. Yleensä se hankitaan vasta usean työvuoden jälkeen.

Vierailija
8/11 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kai tuollainen "välittäjä" saa mitään myydyksi jos ei markkinoi eikä järjestä näyttöjä. Miksi ihmeessä hän haluaa leikkiä kiinteistövälittäjää?"

Miksei saisi? Moni meistä on myynyt hyvällä menestyksellä oman asuntonsa ilman, että siihen tarvittu yhtään luku tai lukutaidotonta välittäjää. - Kokemuksesta näet voin sanoa, että vaikka itse myydessä olisi ilmoitukseensa laittanut selkeästi esiin "kiitos ei välittäjille" (tms.) niin aina on soittanut useampikin välittäjä, jotka ovat kertoneet "välittävänsä" paljon enemmän kuin minä. Tai kertoneet kuinka heillä on -jossain- asunto, joka minua mahdollisesti saattaisi kiinnostaa ostaa seuraavaksi, vaikei esimerkiksi netin kautta saa tarkempia tietoja välittäjän puhelimessa kertomasta, mahdollisesta asunnosta. 

Kerran sovin "treffit" erään välittäjän kanssa, kun hän sanoi voivansa näyttää mahdollisesti minua kiinnostavaa asuntoa, jos minä samalla voisin harkita, että kannattaisiko minun sittenkin antaa hänelle asuntoni välitettäväksi. Mutta asiasta ei tullut mitään, kun ennen kuin välittäjä esitteli minulle asuntoa, niin hän olisi halunnut kovasti tulla "katsomaan paikkoja" asunnossani, johon minä en taas suostunut ennenkuin hän olisi esitellyt hänen mielestään minulle sopivan ja erinomaisen uuden kodin, joka oli kyllä aika paljon luvattu semminkin kun omat julkiset elämäntapa tietoni ovat melko vähäiset, joten oli toki mielenkiintoista kuunnella, että millaisessa asunnossa hän kuvitteli tai luuli minun haluavan asua seuraavaksi.     

Vierailija
9/11 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: olen itsekin myynyt kolme asuntoani itse, ilman välittäjiä. Mutta ei niitä kukaan olisi osannut ostaa jos en olisi niistä ilmoittanut ja esitellyt. Sitä tarkoitan että kuinka voi saada myydyksi mitään jos ei markkinoi eikä esittele yhtään mitään.

Vierailija
10/11 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isoissa firmoissa on kymmeniä vuosia toimineita menestyksekkäitä asuntomyyjiä, joilla ei ole LKV-pätevyyttä. Katso vaikka pk-seudun mainoksia. Ei siis kannata suoraan teilata, jos pätevyyttä ei ole. Yleensä se hankitaan vasta usean työvuoden jälkeen." - Niinpä. Tuo sai ajattelemaan, että puskaradio lienee paras tiedonantaja siitä kuka on paras tai sopivin välittäjä. Tuntuu hurjata ajatella, että välittäjä ei oikeastaan vastaa mistään. kärjistäen hän vain esittlelee ja näyttää asuntoja, joiden tarkemmista tiedoista vastaa aina lähtökohtaisesti myyjä.  Kuitenkin välittäjä on hyvin usein mahdollisesti hyvin pienellä koulutukella "välikätenä" asunto ja kiinteistö kaupassa, joka on monen ihmisen suurin kauppa, jossa he itse ovat henkilökohtaisesti vastuussa. - Joku voi tietysti kysyä, että mihin pareemin koulutettua välittäjää tarvitaan? - Ehkä ei mihinkään silloin kun itse oletettavasti osaa ja näkee, näinhän asia on ollut Suomessa vuosikymmeniä, mutta ilmeisesti vähän tasokkaampaa koulutusta tarvitaan tulevaisuudssa tai sitä odotetaan, koska sitä kuka tai ketkä saavat asuntoja välittää ammattimaisesti edellytetään tulevaisuudessa myös muodollisempaa pätevyyttä. - Jossain maissa, mitään asunto tai kiinteistö kauppaa ei saa tehdä lainkaan ilman pätevää "välikättä"

Vierailija
11/11 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"9: olen itsekin myynyt kolme asuntoani itse, ilman välittäjiä. Mutta ei niitä kukaan olisi osannut ostaa jos en olisi niistä ilmoittanut ja esitellyt. Sitä tarkoitan että kuinka voi saada myydyksi mitään jos ei markkinoi eikä esittele yhtään mitään." - Ihailtavaa omatoimisuutta. - Itse luulen, että osa välittäjistä saattaa ensin kerätä "pesämunaa" eli kerätä ensin useamman -enemmän kuin yhden- asunnon ja laittaa , niistä sitten yhteisilmoituksen. Ja voi tietysti olla, että  suurimmissa kaupungeissa (paikassa, missä on potenttiaalisesti enempi ostovoimaisempia asiakkaita)  on välittäjiä jotka etsivät toimeksi annosta sopivia asuntoja heille ilman, että heidän tarvii mainostaa. - Toisaalta  välittäjä voinee hakea agenttina asuntoja isommille välittäjille - välitettäväksi.